Winged Creatures (2008)

Alternatieve titel: Fragments

Drama / Misdaad

geregisseerd door Rowan Woods
met Guy Pearce, Kate Beckinsale en Jennifer Hudson

Nadat er een schietpartij plaats heeft gevonden in Los Angeles zijn de overlevenden op mysterieuze wijze aan elkaar verbonden. Hun levens zijn drastisch veranderd en alleen in elkaars gezelschap vinden ze rust. Voor de familie en vrienden is het moeilijk om aan te zien hoe weinig ze voor deze slachtoffers kunnen betekenen. Iedereen bevindt zich plots in een heel ander leven. Een film die duidelijk maakt hoe betrekkelijk en kwetsbaar het leven van mensen is.

avatar van edpret62
Wat een tenenkrommende film..
Ik zal me kwa spoilers uitermate op de vlakte houden, maar dit was me een tegenvaller zeg...het ging nou eens nergens over, of hij is volledig afgeraffeld...
Aan het eind komt de aftiteling (das meestal ja..) en dan kijk ik mn partner aan, die me ook aankijkt met een blik van :'Is dit alles?"
De introduktie van de karakters begint heel aardig, maar houdt mijns inziens zomaar op..en de ontknoping is UITERST mager...UITERST mager...
Hier zat zoveel meer in...oef...een verloren anderhalf uur...

Milan07
Wat een afschuwelijk drama. Niet het plot van de film maar de uitwerking. Geen moment komt de film tot iets, het blijft oppervlakkig en traag. Het had een veel intrigerende film kunnen worden als de plotlijntjes wat meer werden uitgediept en de personages. waarom er een schietpartij is blijft ook in het gewisse.

Totaal niet mee eens ik vond de film heerlijk om te kijken een echt goed drama , zo zie je maar eens wat er een hoop verschillende meningen zijn.

avatar van Kricky
ik ken deze film helemaal niet en ik heb nog nooit van gehoort. Ik ga m eens kijken

Wat een rare film. De film gaat eigenlijk nergens over. het verhaal was maar speciaal. Er zaten toch redelijk wat goede acteurs in. Dakota Fanning vind ik normaal wel goed spelen, hier was ze wat minder maar ze had ook een irritante rol. Kate Beckinsale had ook maar een rare rol. Ik vond her ook wat minder.

avatar van PinheadRules
Sutherland schreef:
Ik heb verder ook niet het idee dat de film één geheel is, maar bestaat uit kleine stukjes film.

Zou hij daarom ook Fragments als alternatieve titel hebben?

Vond het een vage film met een raar verhaal, maar verder blijft hij wel interessant om naar te kijken. Dat komt volgens mij vooral door de geweldige cast...

avatar van boozebelly
Prima drama

De film ademt een geslaagd, sober sfeertje uit met een uitstekend presterende cast. Vooral Whitaker speelt ijzersterk.
Van begin tot eind wist de film mijn aandacht vast te houden.
Als je het soort films als "Babel" of "21Grams" kan waarderen, dan zou ik deze ook zeker eens bekijken.
Ik zeg niet dat deze film net zo goed is en natuurlijk is het een heel ander verhaal, maar qua tempo en sfeer komt hij wel overeen.

Toch moet ik zeggen dat ik achteraf "iets" mis. het is geen film die bij mij een grote indruk heeft achter gelaten. Daarvoor is het verhaal, dat héél mooi wordt gebracht, misschien iets te simpel.
Ook is de film voor zijn soort van vrij korte duur, er had wel meer ingezeten.

Een dikke voldoende is hier zeker op zijn plaats. 3,5*

avatar van TragieStar.*
Lijkt een beetje op de film: ''Crash''.
Het verhaal klinkt aardig, en de cast is ook heel goed, daarom hoop ik een poging te wagen aan deze film.

avatar van bladerunner2007
De film heb ik gekeken en uitgekeken. Ik vond hem aan de trage en wat lange kant en niet zo boeiend, hoewel iets mij erv toch an weerhield hem uit te zetten.
Waarschijnlijk door de verschillende (in eerste instantie nog vage) verhaallijnen dat je dus blijft kijken. De casting is zeker goed gedaan.

avatar van david bohm
Melodrama over de nasleep van een bloedbad in een eettent.
De cast herbergt aardig wat sterren.
Pathetische stills, zoals van een kruis waar het reli-meisje naar staart tijdens het schietgebeuren , wazige beelden en snel switchen van scenes en flashbacks zijn proberen de film wat artistiekerigs te geven.
De film wordt daarnaast ontsierd door vroom christelijk geneuzel.

Met reli-meisje wordt trouwens het dametje bedoeld dat zo walgelijk speecht op de begrafenis van haar vader. Daarnaast staat ze de pers te woord en gaat ze voor in het gebed. Tenenkrommend.

De overige personages, waaronder een gokkende rij-instructeur, een serveerster met nymphonane trekjes en een geflipte dokter die z'n vrouw onder de dope houdt zijn best aardig.

Het acteerwerk is redelijk met hier en daar wat over-acting, verhaal interessant, maar de uitwerking als geheel vind ik matig.
Twee en ½ sterretje

avatar van bruudp
Ik ben het volledig eens met edpret62! Ook is het karakter van de verschillende hoofdpersonen VOOR de schietpartij niet of nauwelijks uitgewerkt, waardoor er maar één kant van de persoonlijkheden wordt weergegeven.

Daarnaast snap ik niets van de rol van de arts die op een gegeven moment zijn vrouw aan een wisselwerking van medicijnen zet.

Ook was het acteren maar zo zo. De rollen waren te oppervlakkig om goed acteerwerk te kunnen ontdekken. Zeker een afrader! 0,5*

avatar van Decec
Gewoon misdaad/drama film... wel uitgekeken.. maar niet zo spannend...

avatar van Zizzo
Ondanks de leuke cast, weinig aan. Forest Whitaker en Guy Pearce zetten een boeiende rol neer. Het verhaal is langdradig en niet echt meeslepen, een tegenvaller dus. Standaard drama waar er veel betere van zijn.

avatar van Fran
Deze film is wel heel fascinerend om naar te kijken maar eerlijk gezegd kan ik er weinig positieve of negatieve punten uithalen. Het kijkt gewoon goed weg en er heerst een goede spanning waardoor je de film wilt uitkijken. Maar echt bijzonderheden kan ik gewoon niet opnoemen. Het blijft allemaal een beetje gemiddeld.

Jammer dat sommige rollen niet echt werd uitgewerkt. Ik snap dus nog steeds niet waarom die arts zijn vrouw medicijnen gaf om migraineaanvallen bij haar op te wekken. Als je zoiets aanhaalt in een film moet je dat toch ook uitleggen !?

avatar van Aapje81
Erg pretentieuze film die geen moment interessant wordt. Het scenario was oppervlakkig en zweverig en de personages ontzettend vermoeiend. Dat ik niet de laagste score geef is te danken aan een paar aardige beelden en de redelijke acteerprestaties.

Slecht

avatar van Timba69
Tegenvallende film. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Vantage point, waar verschillende verhaallijnen ook tot 1 verhaal komen, geeft het deze film niets extra's. Aan het eind vraag je jezelf inderdaad af "Is dit het nou?" Als kijker word je niet meegezogen in het verhaal.

Verder vond ik bepaalde reacties van de slachtoffers nogal over the top en ook ik snapte de acties van de dokter niet.

Een kleine 2*

avatar van marcelvkan
Zware tegenvaller... Na het lezen van de preview had ik wel het idee dat dit een goede film kon zijn...

maar helaas, deze film bracht me niet wat ik verwachtte..

Alhoewel ik sommig acteerwerk wel erg goed vond, kon de film me niet echt pakken. Te uitgerekt langdradig verhaal!..

1.5* sterren voor het acteerwerk en de poging tot het maken van een goede film..!

Slechte film over de nasleep van een aantal personages die verbonden zijn door een willekeurige schietpartij in een restaurant. Het grootste probleem van de film is dat het gewoon helemaal niet boeiend is. De personages niet en ook hun situaties. Ook het einde valt tegen waarin zogenaamd alles even wordt afgerond. Zelfs de cast met bekende en goeie namen stelt teleur.

avatar van RooieBloemkool
Winged Creatures

Dakota Fanning speelt als vanouds weer eens een overdreven irritante rol. Een rol waarin ze zich als een volwassene gedraagt terwijl ze een ongeveer 13/14 jarig meisje speelt. Erg jammer. Forest Whitaker daarentegen was de betere in de film, en was daarnaast ook de enige verhaallijn die lichtelijk boeiend was. Voor de rest een verre van boeiend schouwstuk. De hele nasleep van de schietpartij in het café is gewoon nergens interessant voor de kijker. Jammer.

In tegenstelling met bijvoorbeeld Crash lukt het hier niet om een verhaal te vertellen vanuit verschillende gezichten; alles blijft onduidelijk. De film is daardoor vreemd en komt opgejaagd over en als kijker raak je niet betrokken.

Het enige pluspunt van deze film is de vertolking van Forest Whitaker.
Maar verder is deze prent oersaai en vooral onduidelijk, je blijft op het einde met een boel vragen zitten.
Kortom: eentje om snel te vergeten.

Ondanks de aardige sterrencast was dit toch maar een matig drama dat nergens echt boeiend wordt en zich maar voortsleept tot het matige einde. Ondanks de dramatische gebeurtenis (die je niet echt pakt) krijg je vanwege het mate verhaal nooit echt een ban met de karakters. Van de cast deed Forest Whitaker het nog goed en zag Kate Beckinsale er mooi uit maar dat zijn eigenlijk ook de twee hoogtepunten van deze film.

Leuk voor een zondagmiddag film boeide me niet echt.

5Heroes-98
Het was best goed, maar er gebeurde te weinig. Het enige verhaal dat me wel echt interesseerde was dat van Josh Hutcherson, zijn personage sprak me erg aan, Het enige deel waar ik dus graag naar keek was dat van hem en Dakota Fanning, het einde van hun verhaal was ook wel pakkend. Een hele mooie cast, maar iets te weinig wending in het verhaal

avatar van Zeriel
Ik vond de film helemaal niet zo slecht. Het is gewoon altijd moeilijk als er teveel karakters zijn waarmee je geacht wordt mee te leven. Deze film slaagt er niet in om er een geheel van te maken, maar laat wel zien wat voor impact zo'n gebeurtenis kan hebben op heel verschillende karakters.

avatar van AmazingPP
Ik vond de film ook helemaal niet zo slecht, maar daartegenover vond ik hem ook niet goed. Er wordt zeker goed geacteerd door heel de cast, maar het wordt maar niet duidelijk waar de film nu eigenlijk naar toe wil. En dat is jammer. 2,5 *

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.