Shocker (1989)

Alternatieve titels: Wes Craven's Shocker | Shocker: No More Mr. Nice Guy

Horror / Komedie

geregisseerd door Wes Craven
met Mitch Pileggi, Peter Berg en Michael Murphy

Een man die bij ander mensen thuis televisies repareert blijkt op deze manier veel mensen te vermoorden. Deze seriemoordenaar, Horace Pinker (Mitch Pileggi), wordt veroordeeld tot de elektrische stoel. Na zijn dood gebruikt hij elektriciteit als middel om wraak te nemen op de persoon die hem op de elektrische stoel bracht, de jonge atleet Jonathan Parker (Peter Berg).

avatar van jedymaster
Dit is nou echt zo'n schokkende film (kon t niet laten). Oke t doet me denken aan nightmare on elm street maar ja die is ook van Wes Craven dus als hij zijn eigen films kopieert laat hem.

avatar van jedymaster
Had megadeth een nummer in deze film?

vic
lijkt mischien op freddy films maar is gewoon slechte troep. komt niet eens in de buurt van de eerste nightmare on elmstreet. Ok de vervolgen van elmstreet waren ook troep maar ja de meeste horror vervolgen zijn troep

avatar van Armin
Aardige horror. Typisch Craven zou ik zeggen.
***

avatar van Chainsaw
Aardige film, heeft hier en daar wel wat overeenkomsten met Craven's meesterwerk Nightmare on Elm Street. Pileggi is prima op dreef, de rest van de cast is wat matigjes. Ook de effecten het plot zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar gelukkig weet de film wel prima te amuseren.

avatar van Hemdale
Een hele vermakelijke film!

jedymaster schreef:

Had megadeth een nummer in deze film?

Jep. Megadeth deed het nummer "No More Mr. Nice Guy". Best leuk nummertje, overigens.

djelle
Medium vermaak.

avatar van SmuttWars
Keek ik graag naar toen ik 13 was ofzo. ***

JackTorrance
een leuke film, ee nleuk tijdsbeeld.
geen topper maar vermakelijk.
zou hem wel weer eens wille nzien, maar zie hem nooit een ergens

Chainsaw schreef:

Jep. Megadeth deed het nummer "No More Mr. Nice Guy".

Is niet correct, dat was volgens mij ALICE COOPER.

TheMaestro schreef:

Is niet correct, dat was volgens mij ALICE COOPER.

Nee hoor, het nummer No More Mr. Nice Guy dat in deze film is te horen, is echt van Megadeth ...

avatar van as
as
Chainsaw schreef:

Klopt. Is van Megadeth. Kan me de clip van vroeger nog wel herinneren.

Lord Vader
zou het hier dan wellicht een zogenaamde "cover" betreffen?? : >

H-H
komt deze film hier nog op dvd? heb de video wel, maar geen videorecorder meer. (ook geen player nee)

avatar van FillumGek
Toen ik even snel naar de poster keek dacht ik serieus dat Freddy Krueger er zat

H-H
ik vond 'm altijd vet, op't eind snapte ik er niet veel meer van (nogal verwarrend dat'ie opeens in de tv gevangen zit) maar 't is een leuke film

avatar van Japie Mol
Vermakelijke film. De film heeft ook een mooie jaren 80 soundtrack. 3*

avatar van PEN15
Wederom een eighties horrorcultfilm met een machtig hoestekening. Een film die ik een lange tijd had willen zien, maar om zijn overgebruikte titel niet gemakkelijk kon vinden. (probeer maar eens op shocker te zoeken) Vandaag was de dag om te ondervinden of het voldeed aan mijn verwachtingen.

Ik had jaren terug de recensies er op nageslagen en eentje die me nog bijblijft luidde: "is in het begin ijzersterk, maar gaat vanaf 1/4 hard bergafwaarts"
Daar kan ik me helemaal in vinden, vanaf dat moment volgt er een ommekeer en wordt de film te belachelijk voor woorden. Zelfs als ik de verdere lijn van het verhaal zou accepteren dan storen mij de vele, vele cliches die niet hadden gehoeven. Ik ben bereid om door eighties horror flick cliches te kijken, maar kom op zeg... hoe vaak moet ik een agent met oneindige kogels mis zien schieten omdat hij nooit training heeft gehad (schiet trouwens die hardloper wel in 1x raak) , hoe vaak moet ik zien dat een nieuwsbericht meteen wordt afgekapt en hoe vaak moet ik zien dat iemand met een overhemd en gestijld haar pico bello kreukelvrij uit zijn bed stapt? Nou..mijn punt is: het gebeurt té vaak, dat kan iemand van het kaliber wes craven toch wel wegstrijken? (en dan bedoel ik trouwens dat deze cliches er meerdere malen in zitten, de agent 2x het afkappen van een nieuwsbericht zelfs 3x!!)

Deze film gaf me niet de voldoening die ik hoopte, maar is wel acceptabel, zeker voor zijn tijd. Ik zou deze alleen aanraden als je bereid bent om jaren 80 cliche's zoals langdradigheid, traagheid e.d. door de vingers te zien.

avatar van hannes64
Deze was wel aardig, voor een horror/comedy...ja, comedy.
Had goeie sterke scène`s, em Pileggi speelde een zeer goeie Horace Pinker.
Verder zaten er natuurlijk ook wel wat lachwekkende scène`s in , die zo beroerd waren, dat ze weer op de lachspieren werken.
Toch maar 3 ***.......en dat voor een 80`s horror-film.
Klein aanradertje voor de fans van Craven.

heeft er iemand deze film op dvd ofzo?

wil die wel zien

avatar van nightbreed
Lekker en vermakelijk horrorfilmpje met een knipoog.
Leuke effecten voor die tijd, het acteerwerk is niet om over naar huis te schrijven maar dat stoort niet in dit soort films.
Het foute gebruik van rocknummers tussendoor (kan het geen soudtracks noemen) was erg grappig hoewel het waarschijnlijk niet grappig bedoeld was want in die tijd was dat erg hip en cool.
Het enige wat ik erg jammer vond dat de knipoog aan het einde van de film TE was.

Cijfer: 3,5

2009 komt er een remake van , regie ook van wes craven .... dat is nog zooooooooo lang weg

avatar van dutchtuga
Craven gaat nu zijn eigen films remaken... Zijn fantasie is echt ten einde..

avatar van Die Hard,Willis
Leuke horror film met wat leuke scenes en een beetje minder acteerwerk maar buiten dat een vermakelijke film.

avatar van newG
Een zeer leuke badguy (hoewel ik dat hele bodysnatching-gedoe zeer irritant vond), een verhaal met potentieel (wat uiteindelijk veel te slecht uitgewerkt is) en een cheesy eighties soundtrack... dit verdient zowiezo een 2.5*, geef dan uiteindelijk toch 3*, hoewel ik de film af en toe erg onlogisch vind (ik bedoel: als een vriend van me zoiets komt zeggen zou ik hem een mep tegen zijn hoofd geven ipv die electriciteitscentrale af te breken...)
Maar ach, kijkt leuk weg zonder nagelbijtend spannend te zijn...

avatar van horrorjp
leuke film tijd geleden gezien. wat 1 ding me nog heel erg bij bleef is dat het verhaal erg overdreven was. Maar mischien kijk ik er nu anders tegen aan. Binnekort maar weer es ff kijken

avatar van Mac Hammer Fan
maurice32 schreef:

Vind ik echt niet nodig.

avatar van dutchtuga
Bizarre film. Niet op het niveau van weirdness maar om het feit dat er zo slordig omgegaan wordt met de potentie dat deze film in zich had. De sfeer is goed, de soundtrack lekker 80's maar het script schommelt enorm heen en weer. Het weet niet of het een comedy of een horror moet zijn en als kijker wordt je hierin meegslingerd. Zitten hier een paar erg belachelijke scenes tussen. Een remake is misschien zo'n gek idee nog niet . Vreemd trouwens ook dat hier destijds geen vervolgen op zijn gekomen.