Run Fatboy Run (2007)

Alternatieve titel: Run, Fatboy, Run

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door David Schwimmer
met Simon Pegg, Thandie Newton en Hank Azaria

De charmante, maar nogal onhandige en mollige Dennis besluit het op hun trouwdag uit te maken met zijn verbijsterde verloofde. 5 jaar later echter realiseert hij zich dat zij zijn enige echte liefde is. Om haar terug te winnen moet hij de marathon van Londen zien uit te lopen en zijn ex tegelijkertijd laten inzien dat haar knappe, rijke nieuwe verloofde een slechte keuze is.

avatar van alec
Waarom wordt deze film vergeleken met Shaun of Hot Fuzz? De genre is nogal verschillend (dit is meer romantiek/komedie, de andere twee horror -en actie komedie). De meesten hier kennen hem alleen van de genoemde twee films terwijl hij bijvoorbeeld nogal wat in tv shows heeft gespeeld. Waarom wordt hier de vergelijking dan niet getrokken? Deze multi-culti film is komisch, vlot, lekker gebekt en doorspekt met absurdische humor. Van mij mogen meer van deze gemaakt worden
Een *4.0

avatar van Gabbere
Ik ga deze film vanavond kijken. Heb er wel hoge verwachtingen van. Ik hoop dat deze film deze verwachtingen waar gaat maken, zoals de voorgangers Shawn Of The Dead en Hot Fuzz dat deden.

avatar van Martijnnn
Waarom zijn Shawn of the Dead en Hot fuzz voorgangers, de enige overeenkomsten zij Simon Pegg en Dylan Moran, en die laatsgenoemde speelt alleen in Shaun.

Martijnnn schreef:

Dat is niet de enige overeenkomst. Nick Frost speelt, evenals Simon Pegg in zowel Shawn Of The Dead als in Hot Fuzz. Het is dan niet officieel de voorganger, Shawn Of The Dead III, maar laat mij lekker
Trouwens een geweldige film, met de zelfde impulsieve humor als in de 'voorgangers'

avatar van Martijnnn
Waar in deze film zie jij Nick Frost dan?

Martijnnn schreef:
Waar in deze film zie jij Nick Frost dan?

Het lijkt dat jij het niet had over de overeenkomsten van DEZE film, maar over de overeenkomsten van Shawn Of The Dead en Hot Fuzz.

avatar van Martijnnn
Ja die zijn er wel degelijk, ik hoop ook dat het trio (Pegg, Wright, Frost) nog een film samen gaat maken.

Martijnnn schreef:

Absoluut mee eens! Zal vast nog wel komen

avatar van DaanRiver
ik zag ook nog een acteur uit "Extras" meespelen, de marathon loper waarvoor simon invalt.

avatar van Bibelonseberg
Wel leuke film, maar totaal onwerkelijk als het gaat om de marathon. Een ongetraind persoon gaat in een paar weken de marathon van London lopen om z'n liefje voor hem terug te winnen.
Maar goed prik je daar doorheen is het wel een komische film en het kijken meer dan waard. Lekker gek en je kan rustig en ontspannen kijken naar de capriolen van de hoofdrolspeler.

avatar van Timecop
Eén van de meest flauwe films die ik ooit gezien heb, slaapverwekkend gewoon. en begrijp me niet verkeerd: hot fuzz en shaun of the dead vond ik fantastisch, alleen dit was echt te flauw voor woorden. Een 2.0.

avatar van Banjo
wat een originele titel!

avatar van james_cameron
Onderhoudende maar wat vlak uitgevoerde en nogal voorspelbare feel good-komedie. De personages zijn sympathiek maar karikaturaal, waardoor het script nergens echt tot leven komt. Hier en daar een leuke grap en de film heeft een constant tempo, maar het had allemaal makkelijk iets scherper en energieker gekund.

Verwacht van deze film niet al te veel.
Zitten wel grappige stukjes tussen. Alleen om bepaalde stukje
gelachen, voor de rest is die wel oke.
Een 2e keer kijken vind ik het niet waard.

avatar van mirjo 2
Leuke, pretentieloze film. Britse humor, althans trekjes daarvan, maar haalt toch nergens het niveau van 'n Full Monty of Brassed Off.

avatar van Rudeo
Zit vol voorspelbaarheden en cliché´s en is toch best te pruimen.
Ik mag die Simon Pegge wel met zijn Britse humor, heb van hem genoten in Shaun of the dead en hot fuzz en nu weer. Hij kan echt geweldige bekken trekken en wat betreft dat jogging pakje, dat zag er echt hilarisch uit. De andere acteurs mochten er daarentegen ook best wezen.

avatar van WB
WB
james_cameron schreef:

Mee eens!

avatar van White Trash
leuke film om te zien, maar niet dat je helemaal dubbel ligt van het lachen. Ik vind die hoofdpersoon wel goed, zijn kop is altijd grappig om te zien. Net als in Shaun of the dead speelt hij weer een beetje het gemakszuchtige type en dat doet hij goed. Zn traningspakkie is idd erg grappig. leuk filmpje voor in het weeknd..

avatar van ralfsjam
uiterst vermakelijke film. makkelijk verhaal met grappige grapjes! en die kop van Simon Pegg doet het altijd goed! voorspelbaar maar zodanig dat het acceptable is! 3.5

sju
De film vergeet de grapdichtheid van het eerste deel vol te houden tot het einde, iets wat je wel vaker treft bij middelmatige komedies.
Ik kende Hank Azaria alleen uit Friends als David (fantastisch personage), dus het zal geen toeval zijn geweest dat hij in deze door David "Ross" Schwimmer geregisseerde film verscheen...
Desondanks de hele film door prima vermaakt. 3*

Bibelonseberg schreef:

pfff het is maar een film hoor! sjees, een komedie nogwel.... en er zijn vast mensen die het WEL kunnen.

Best wel leuke komedie.
Al ligt het een en ander wel behoorlijk voor de hand.
Toch is het allemaal wel vermakelijk.

avatar van Turkeyloverz
De eerdere samenwerking tussen Schwimmer en Pegg - Big Nothing - was verrassend een pracht in mijn oog. Deze is veel minder, maar blijft wel op de goede weg. Niet zozeer humoristisch - waar ik toch een paar keer heb moeten lachen - maar het zijn vooral de leuke, eenvoudige personages die de film zeer genietbaar maken. Lekker sfeertje, simpel verhaaltje en goed vermaak. Simon Pegg mag van mij verder gaan met zulke films. Vervelen doen ze nooit.

Waku schreef:
Best wel leuke komedie.
Al ligt het een en ander wel behoorlijk voor de hand.
Toch is het allemaal wel vermakelijk.

Ik snap je punt, maar eventjes een klein puntje; Wanneer is een komedie film (en in dit geval ook nog een romantische komedie) niet voor de hand liggend? :-P

Kheb hem nog niet helemaal af gekeken maar wil het wel doen. Tis totnu toe best vermakelijk en ik hou wel van dit soort humor, en ik was er ook echt in de stemming ervoor voor deze film, wat ook belangrijk is denk ik.

avatar van Martijnnn
Ik vond het zeker voor een film als dit niet echt voor de hand liggend, of in ieder geval minder dan alle andere films in dit genre.

avatar van Blokland
Een simpele formule-film maar ik vind Simon Pegg zo goed dat het niet niet zo veel uitmaakt. Al leest die vent het telefoonboek voor dan is hij nog steeds grappig.

avatar van Riddick
DaanRiver schreef:

Jup!.. De geniale Steve Merchant.. Moet je vooral de Podcasts van Ricky Gervais, Steve Merchant and the Idiot Carl Pilkington.. Geniaal!!

Wat betreft deze film ben ik erg tevreden!
Ik had totaal geen verwachtingen van deze film omdat ik er eigenlijk vrij weinig over wist. Heb hem daarom ook helemaal NIET vergeleken met Shaun of Fuzz. Slaat namelijk nergens op.

Vond het verhaal erg leuk en grappig in elkaar gezet.
Verder leerde ik er ook nog wat van!

Al met al een welverdiende 4*

avatar van selfhealing
3.5ster heel leuk en grappig.

avatar van Friday the 13 th
Ik had geen hoge verwachtingen, maar deze film kijkt enorm lekker weg !! Zeker een aanrader. Na de teleurstelling van Hot Fuzz gezien te hebben, is dit echt een leuke feel good movie.

Deze film heeft alle ingrediënten om je een leuk avondje te bezorgen. Het is soms wat voorspelbaar en de typetjes zijn wat voorbarig, maar toch lach je steeds opnieuw met dingen die je al van mijlver ziet aankomen.

Zeker een aanrader !!!

avatar van selfhealing
Blokland schreef:

Mee eens, een fijn filmpje om naar te kijken.
Voor mij is Simon Pegg de nieuwe Jim Carrey, maar dan beter.
Stop hem in een willekeurige film en je krijgt een glimlach cadeau.