Clubbed (2008)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Neil Thompson
met Mel Raido, Shaun Parkes en Scot Williams

Danny is een eenzame fabrieksarbeider, verslagen door het leven, gedeprimeerd en in elkaar geslagen voor de ogen van zijn kinderen. Dan besluit hij terug te slaan. Hij raakt bevriend met een groep uitsmijters die hem in hun omgeving opnemen en hem leren voor zichzelf op te komen. Danny raakt steeds meer betrokken in de lokale onderwereld die zich huisvest in het nachtleven.

Simpele film over een zacht gekookt ei, die wat ligt aan te slijmen bij n groepje fanatieke uitsmijters. Met een rode maffia hoed ziet hij er nog dubieler uit. Film halverwege stop gezet en meteen weggegooid.

geweldige film

avatar van missl
snelle film met een verhaallijn die je aandacht erbij houd.
heerlijk dat accent.

avatar van BasvanGroesen
Goede film! Je bent geen moment afgeleid en je vraagt je steeds af waar hij de fout begaat zodat hij in de gevangenis terecht komt, en dan het einde wat ik niet had verwacht! Zeker een aanrader, 3,5*

avatar van mnrk
Een heerlijke Engelse film, die mede door de aankleding en muziek ook de juiste sfeer heeft.

Het verhaal is ook in orde en wordt op een prima manier gebracht (je vraagt je vanaf het begin af waarom hij bij de gevangenis staat).

Het acteerwerk is ook goed en Mel Raido en Shaun Parkes(heerlijk accent) zetten hun rol goed neer.

avatar van Buffelsander
Aardig harde, maar zeker goede Engelse misdaadfilm!

avatar van Herisson
Zeer verrassend, weinig bekende acteurs en toch geen enkele aanmerkong op hun prestaties, goed verhaal ook.
4****

Ik hou over het algemeen niet zo van films, waarin overdadig en/of bloederig geweld voorkomt. Maar ik werd erg gegrepen door het personage van Danny, die tegenslagen en vernederingen te boven weet te komen en weer zelfachting en zelfvertrouwen krijgt dankzij de kameraadschap van een paar uitsmijters.
Prima debuut van regisseur Neil Thompson, dat nieuwsgierig maakt naar nieuwe films van hem.

Dit had ik helemaal niet verwacht, dit is een puike film.
Niemand in de cast komt me bekend voor, maar stuk voor stuk zijn de vertolkingen prima, zonder uitzonderingen.
En wat een prachtig verhaal, weliswaar met veel geweld, maar het is boeiend, tragisch en dramatisch.
En dan heb ik het nog niet gehad over het einde van de film, echt goed uitgewerkt, maar het is aan U om dat te ontdekken...
Dit was een koopje bij Blokker, maar is zijn geld het twintigvoudige waard !!

Echt een super spannende en goede film!!!

avatar van Zandadder
Beetje standaard verhaal, met het typische baas boven baas-actie-reactie-plot.

maar wel een lekkere rauwe Britse actiefilm.
Dat kunnen ze wel.

avatar van crowdsurfer
Goede film met een verrassend einde. Film over een sukkel die probeert zijn problemen op te lossen en het heft in eigen handen neemt.

avatar van blurp194
Prima film.

Spannend van begin tot eind, goed geacteerd, vlot verhaal, mooi in beeld gebracht. Eigenlijk het enige wat er een beetje aan tegenvalt is het wat te bekende en afgezaagde Engelse onderwereld-misdaadsausje dat er over heen ligt. Misschien dat dat wel klopt, dat dat inderdaad allemaal zo werkt in het wereldje van de boks- sportscholen, uitsmijters en kroegen - maar ik heb het al een beetje te vaak gezien, en dan zijn er misschien ook wel wat veel voorbeelden van vergelijkbare of betere films.

Toch is dit zeker geen onaardige, deze eerste film van Neil Thompson. Maakt inderdaad nieuwsgierig naar meer films van zijn hand. Laat er nu net een uit zijn, Twenty8k (2012). De rating op IMDB is wel erg laag. Maar eens gaan zien.

avatar van kuiponok
Puike, lekkere harde Britse actiefilm.
Verhaal is inderdaad niet daverend, althans wat voorspelbaar, maar zeer zeker niet slecht.
Gewoon een echte goede film.

m.n favo een 5 is verdiend

avatar van sinterklaas
Weer een aardig Brits misdaad filmpje met de bekende codes en wegen die bewandeld worden, en weer een waarschuwing over hoe gevaarlijk het is in de onderwereld. De film begint wat van de hak op de tak, maar naderhand, als we meer inzicht krijgen over de personages, gaat de vaart er wel in en worden we ook getrakteerd op een portie bot geweld en benauwende kat en muis spelletjes. Wat wel jammer was was dat de jaren 80 setting hier wel behoorlijk op de achtergrond blijft hangen waarbij dat gedeelde overbodig lijkt te worden. Alleen de soundtracks mogen de 80-s sfeer dan aanwakkeren.

Verder nog prima te verhapstukken.

avatar van SmackItUp
Het begint afgezaagd te worden, altijd maar die voldoendes voor Britse misdaadfilms.

Ook Clubbed is weer goed. Dit soort films zijn zelden meesterwerken, maar beklijven altijd. Dat taaltje blijft prachtig, de vaart zit er lekker in, en het duurt nooit te lang. Acteerwerk is goed, al steekt Salmon er voor mij bovenuit. Sfeertje lekker, muziek leuk.

Gewoon goed. 3*

avatar van Noodless
Best aardig opgebouwd verhaal met die typische Britse misdaadsfeer. De film is rauw en kil met een paar harde gewelddadige actiescènes. Degelijke cast. 6/10