Waru (2006)

Japan

geregisseerd door Takashi Miike
met Sho Aikawa, Nagare Hagiwara en Yoshihiko Hakamada

Een privé-secretaris trouwt met de dochter van een corrupt regeringslid dat tevens zijn werkgever is. Het gaat hem niet meer om de liefde voor zijn vrouw, maar het gaat hem meer om een complot naar de moord op zijn vader waar zijn schoonvader medeverantwoordelijk voor is en nu is het tijd om wraak te nemen voor degene die zijn vader hebben vermoord...

avatar van Knisper
Toshiro Mifune??

Justice4All
Volgens mij is deze film de slechte ooit gemaakt door de regisseur

Want ?

Zou me verbazen verder, gezien de wel erg slechte kwaliteit van een aantal van z'n eerste films.

Miike's slechtste film is het zeker niet.

Wel een redelijk identiteitsloos tussendoortje. Verfilming van manga of anime, maar het wordt allemaal redelijk rechtoe rechtaan uitgewerkt.

Weinig Miike weirdness te herkennen, enkele kleine stijlexperimentjes maar die worden zo onconsequent toegepast dat bepaalde scenes soms tot 3 keer van look veranderen.

Aikawa blijft wel een brok charisma, zijn medespeler jammer genoeg niet echt. Beetje oude vent die echt niet meer meekon in de actiescenes.

Fijne scene op de waterscooters, aardig om volgen, af en toe beetje freaky en een paar geslaagde gags. Maar een typische film voor Miike completisten. De rest mag deze best overslaan.

avatar van The One Ring
Onderhond schreef:
Verfilming van manga of anime,

Is het geen remake van The Bad Sleep Well van Kurosawa? De plotbeschrijving hierboven klinkt nagenoeg hetzelfde als bij die film. Alleen zal dit dan een actievollere Miike-variant zijn natuurlijk.