Strange Wilderness (2008)

geregisseerd door Fred Wolf (II)
met Steve Zahn, Allen Covert en Kevin Heffernan

Peter Gaulke en Fred Wolf zijn twee natuurspecialisten die het populaire tv-programma Strange Wilderness presenteren. Helaas blijken de kijkcijfers te dalen en de twee proberen deze neergang te keren door een nieuw project te lanceren. Ze trekken naar de Andes om Bigfoot te zoeken, uiteraard geregistreerd door de camera.

avatar van MizKriz
Moest Steve Zahn niet hebben meegespeeld dan was deze film weliswaar een totale flop geweest.
Maar ik vindt de film geestig, niet zeer toevallig omdat ik een fan ben van Steve Zahn, maar de film zelf heeft me van bij het begin al over de grond laten rollen van het lachen.
Droge humor, veel wiet humor, beetje onlogische scene's, maar da's totaal Steve Zahn zijn stijl.
Heb me echt wel vermaakt.

Goed vermaak.

Zahn blijkt voor een tweede maal erg komisch uit de hoek te komen, Covert bewijst dat hij het best tot z'n recht komt als grote bijrol. Zolang hij ergens vanuit de achtergrond wat onnozel kan doen is hij op z'n leukst.

Hill en Long zijn leuke toevoegingen, verder een arsenaal aan flauwe en domme grappen, maar wel weer vol overgave uitgevoerd. Ik mag die komische groepjes wel, laatste scene illustreert goed dat de acteurs zelf ook genoeg lol aan zulke producties hebben.

Hoogstaand zullen die Happy Madison producties wel nooit worden, maar grappig en vlot vermaak is bijna altijd verzekerd.

HALVE TAMME.
Deze twee

smiley's zeggen

genoeg denk ik

avatar van Snorren
De film, qua setting en verhaal, stelt eigenlijk echt helemaal niets voor, maar wat was deze film grappig.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Volgens mij duurt de film korter dan als aangeven. Iets van een uur en een kwartier. Dat is lang genoeg voor zo'n prutfilm, moet vooral niet langer duren. Toch vaak gelachen, vol met cliché vieze grappen en een zooitje maffe types maar er zitten toch ook een aantal heel goede grappen in, haha met die kalkoen en Bigfoot bijvoorbeeld. Slaat eigenlijk nergens op maar dat zal wel de bedoeling zijn van deze film. Kleine 4.0.

Flauwe, melige film. Maar dat is met Happy Madison producties die ik ken meestal het geval. Hoewel de film nog heel aardig begint, met o.a. de oude Ernest Borgnine wordt het daarna al gauw wisselend. Borgnine wilde zo graag in films spelen, dat ze die waarschijnlijk ook weer een rolletje hebben gegund.
Ieder moment wordt aangrepen om er weer een grap uit te halen. Zahn doet het wel goed en de rest van het team heeft ook zijn momenten dat ze leuk zijn. Dit soort films krijgt altijd een stortvloed aan negatieve reacties, maar of dat eerlijk is. Films beoordelen op zuiver vermaak is er zeker niet meer bij. Deze film was geen succes, maar andere uit deze hoek, vaak toch wel.
Heb hem al meerdere keren bekeken, en weet niet goed wat ik er van moet vinden. Erg simpele film die over de gehele linie matig blijft, maar er zitten ook vaak hilarische momenten in. Droge humor die dan weer grappig en dan weer flauw is. Ook veel grove en vieze grappen, zoals met die kalkoen en die piranha's die eveneens grappig blijven maar andere grappen zijn smakeloos. En denk niet dat dit de volgende keer veel anders is. 4.0