Cannibal (2006)

Duitsland
Drama / Horror

geregisseerd door Marian Dora
met Carsten Frank, Victor Brandl en de stem van Manoush

Een man zoekt via internet naar een andere man die bereid is toe te geven aan zijn ultieme seksuele fantasie: kannibalisme. Uiteindelijk vindt hij inderdaad een slachtoffer dat één wil worden met zijn lichaam en geest. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de Kannibaal van Rothenburg.

Blarown schreef:
lijkt me niet heel leuk, volgens mij zag ik een keer iets over die kannibaal van Rothenburg op Discovery, maar is hij echt ranzig of valt het mee..?

Ja, ik vond hem echt wel ranzig ja...

avatar van Queen-Bee
Heel specifiek en erg gedetailleerd... halverwege uitgezet... ik ben hier iets te groen voor en het is natuurlijk geen'verzonnen' verhaal.

avatar van ASman
Doet inderdaad op meer dan een vlak aan Nekromantik denken.
Apart filmpje met een erg vreemde sfeer en (vooral ) overdreven naar voor komende homoseksuele tonen. Een beetje minder had ook wel gemogen. Ik bedoel holy f*cking crap zeg, Brokeback Mountain was hiertegen een doetje. Voor de rest blijft het eerste 2/3 van de film toch vooral op sfeer en opbouw teren, maar wat daarna komt is allemaal wel erg ziek. Helemaal niet gewelddadig of sadistisch, maar wel behoorlijk vies. Al heb je na die hondsgruwelijke castratie ( die wel erg realistisch leek ) het ergste wel gehad . De slachtscène is een beetje repititief, doch ook weer knap gemaakt ( al overduidelijk toch een prop). Voor de rest blijft die vreselijke dubbing ook wel bij. De referenties naar 'Hans en Grietje' waren wel creepy. Maar een groot deel van de film was een pak te gay.
Apart, meer kan ik het niet noemen.

dominion
De poster is wel heel erg mooi.

Poster is idd bloedmooi!

avatar van thobe
Heb de film weten te bemachtigen. Heb kleine stukjes gezien, en die zagen er overtuigend uit (laatste halfuur bedoel ik dan). Ga hem binnenkort maar eens helemaal zien.

De poster van de film vind ik niet bijzonder. Idee is goed, maar het is op een goedkope manier uitgewerkt.

avatar van Lui
Lui
Een stille en gestoorde film, maar helaas leek het vaak meer of ik naar een gay-film zat te kijken. De keuze van de muziek is goed en de gore is redelijk aanwezig maar ziet er erg nep uit.
Voor mij geen hoogvlieger en een fikse tegenvaller.

avatar van movie acteurs
Cannibal is gebaseerd op de beruchte gebeurtenis waarbij een man een andere man via Internet ontmoet en daarna opeet. Behoorlijk gruwelijk dus. De verfilming hiervan was niet echt nodig. Het had best interessant kunnen zijn maar van mij hoefde zo'n film perse niet. Naast dit had de film wat sterker uitgewerkt mogen worden, de film was wat mij betreft ook vrij tam. De lugubere/grimmige sfeer en het redelijke acteerwerk dragen deze film. 2,5.

avatar van evildead666
smerige film!

dominion
Dit was dus echt niet mijn ding.

Hou heel erg van gore en kan erg veel hebben maar dat gay gebeuren vond ik dan echt storend.
Vind het echt gigantisch smerig en hoef al die gay shit niet te zien.

Het laatste half uur maakt dan nog wel wat goed met best mooie en erg smerige gore.
Maar voor het saaie eerste uur en homo gebeuren toch een 1,5.

avatar van evildead666
Mee eens, dat hele gay gedoe was echt smerig.
En er werd ook haast niet gepraat ofzo.

Tsja... als het echt een gay film is zoals jullie zeggen skip ik hem maar gewoon... dan kijk ik vanavond wel Feed (2005).

avatar van 606
Koude rillingen over mijn rug na het zien van deze film, mijn lieve god ik dacht dat er zieke mensen waren. Maar bij lange na niet zo ziek als deze man, wat bezielt je toch als je dit gaat doen. Ahja vrijwillig jezelf laten slachten, brrrr ziek, ziek, ziek

avatar van jordandejong
Cannibal staat op internet al jaren bekend als één van de ziekste films van de laatste jaren. Het waargebeurde verhaal van de kannibaal Armin Meiwes en zijn willige slachtoffer Bernd Brandes, die zogezegd volledig opgegeten wilde worden totdat er niks meer van hem over was, leent zich daar dan ook uitstekend voor.

Van opbouw van een verhaal is weinig sprake. We volgen twee mensen: The Man (de moordende kannibaal) en The Flesh (het zielige wezen dat opgegeten wil worden). Al snel ontmoeten ze elkaar via internet en spreken ze af. Wat volgt zijn 50 lange minuten vol harige benen, piemels, kontgaten en meer van dat soort homo erotiek. Behoorlijk misselijkmakend allemaal en heb er dan ook meerdere keren aan gedacht hem af te knikkeren en nooit meer af te kijken. Maar aangezien mijn ziel toch al aangetast was door de ongemakkelijke beelden kon ik net zo goed even wachten tot het wel ''leuk'' wordt. En na een klein uur is het dan ook zo ver. The Flesh wordt eerst gecastreerd waarna hij doodleuk een plasje pleegt door zijn verminkte en afgehakte geval... Kan het nog goorder!? Ja dus want vervolgens wordt de penis opgebakken en hebben de twee een niet zo succesvol diner, simpelweg omdat het niet weg te krijgen is. The Flesh sterft vervolgens en wat zou moeten volgen zijn de 20 smerigste minuten die ooit op beeld verschenen zijn. Teleurstellend genoeg valt de gore toch ietwat tegen en zijn de beelden veel te donker om goed te kunnen zien.

Het is vooral het enorm naargeestige, zieke en realistische sfeertje dat door de hele film hangt wat deze film zo bijzonder maakt. Soms heb je het idee dat je naar een documentaire zit te kijken die iets te weinig aan de verbeelding overlaat. Van dialoog is vrijwel geen sprake en dat is maar goed ook want de enkele zinnen die wel gesproken worden zijn belachelijk slecht gedubt.

Verdient Cannibal zijn reputatie? Mwah, het is allemaal héél erg smerig en naargeestig maar het zijn vooral het camerawerk en het verhaal die daar voor zorgen. De uiteindelijke ''slachting'' is weliswaar van een hoog niveau maar echt vooruitstrevend vind ik het nou ook weer niet.

Nogal teleurstellend

avatar van leatherhead
Vrij teleurstellend inderdaad. De film maakt zijn notoire reputatie wel waar tijdens sommige scenes, maar is voor de rest érg matig.

Eerste halfuur is compleet gespeend van dialoog, en zodra die kerel voor het eerst zijn mond opentrekt wordt ook meteen duidelijk waarom. Acteerwerk + delivery van de dialogen is te debiel voor woorden, wat ervoor zorgt dat de film soms zelfs lachwekkende proporties aanneemt.

Het acteerwerk is echter niet het enige waarover een zweem van amateurisme hangt. Kleurgebruik is ongelooflijk flets, leek ook wel alsof er continue één of ander fugly vaal filtertje over de film heen hing. Zag er enorm goedkoop uit. Ook de gewichtige soundtrack wist niet aan dit euvel te ontsnappen.

Resteren nog een paar zeer onchristelijke scenes. Goor waren ze zeker, maar schockerend allerminst. Toch zijn ze zowat de enige scenes die niet volkomen oninteressant zijn, al was de uiteindelijke slachting dusdanig langdradig dat de impact ver te zoeken was.

Had veel meer ingezeten. Behoudens de gore is het filmische armoede van de onderste plank. Kleine 1,5* voor de gore dan maar.

avatar van leatherhead
narva77 schreef:
Marian Dora is de vaste Second Unit Director of Assistant Director van de Duitse regisseur Uli Lommel, waarvan ik nog nooit een film heb gezien, en dat wil ik graag zo houden.

Maar wat zij als debuterend regisseusse heeft gemaakt, daar heb ik wél respect voor. Niet alleen is ze de regisseusse, maar deed zij ook de montage én het camerawerk! Ook was zij de producer van de film. Dat verdient wel respect vind ik.

Nogal een oud bericht dat ik hier quote, maar is die Marian Dora trouwens niet gewoon een man? Kan me herinneren dat ik een tijdje terug een video-interview van hem zag (met geblurred gezicht om één of andere reden), waarin je duidelijk zag dat-ie mannelijk was.

Maar snap dat zijn voornaam het tegendeel doet vermoeden .

leatherhead schreef:

Maar snap dat zijn voornaam het tegendeel doet vermoeden .

Ik denk dat je gelijk hebt:

Interview

Wat een saaie saaie film.
Gore, waar dan.
Wat er is is amateuristisch en word er niet warm of koud van.
Gaaap van de hoogste plank

Moest bij enkel scenes bijna kotsen, en dan te bedenken dat het eens echt gebeurd is bleh , die mensen die toen de echte video hebben gezien hebben zeker nog nachtmerries .