Karate Cop (1991)

Actie

geregisseerd door Alan Roberts
met Ronald L. Marchini, Carrie Chambers en Michael E. Bristow

In de toekomst zijn er geen wetten meer, chaos regeert. Alleen John Travis, de laatste eerlijke politieman op aarde probeert het tij te keren. Dit doet hij door mee te doen aan de bende gevechten, die op material-arts/karate wijze worden uitgevoerd in arena's.

avatar van PEN15
In de tijd dat alles met cop de weg tot succes was, zoals Beverly Hills Cop, Kindergarten Cop, Maniac Cop en Robocop!, verscheen er ook een Karate Cop:

een super low budget film met ex-martial arts vechter en stuntman Ron Marchini. De filmlocatie was voornamelijk Stockton, CA waar hij en zijn vrouw bijna zijn neergeknald vanuit een langsrijdende auto. Extra uitleg: Stockton=Detroit II, maar jah dat hadden ze kennelijk nodig voor de post-apocalyptische omgeving.

Als je geweldige uitspraken wilt horen als "assholes to ashes, dictators to dust" dan is dit de film voor jou!