The Accidental Husband (2008)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Griffin Dunne
met Uma Thurman, Colin Firth en Jeffrey Dean Morgan

Emma Lloyd is presentatrice van een radioshow met een wel heel apart publiek. Behalve gewone luisteraars vermaakt Emma vooral mensen met liefdesverdriet en lost ook zo nu en dan eens hun problemen op. Maar een onvoorzichtige opmerking komt Emma duur te staan en haar leven kon nog wel eens heel ingewikkeld worden.

Dick2008
De enige reden om deze film te zien was vanwege Jeffrey Dean Morgan, leuke acteur en wat dat betreft zit het in deze film ook weer goed.
Urma Thurman vind ik ronduit irritant en Colin Firth, zou ik ook niet zo snel een film van gaan zien.
De chemie tussen Thurman en Morgan zit er helemaal niet in. Toch is de film best onderhoudend met hier en daar wat grappige toestanden, zoals in het café en met die cakes. Leuk gefilmd en er zitten wat leuke bijrollen in, zoals van Isabella Rossellini die mevrouw Bollenbecker speelt. Maar wat een ingewikkeld zijverhaal. En is het logisch dat Richard (Firth) opmerkt dat hij er maar de helft van begrijpt. Ook een leuk rolletje van Ajay Naidu.
En wat een gedraai in deze film, dan weer wel, dan weer niet.

Het deed me wat aan Bridget Jones Diary denken. Firth is aan het einde dan ook goed, als een echte heer en het had passend geweest als ze aan het einde weer terug kwamen bij het begin. Maar dat zit er helaas niet in. Toch heb ik me er wel mee vermaakt, Morgan weet de film nog wel draaiend te houden, het had beter gekund maar toch ook wel weer veel slechter. En je hoeft bij aanvang niet goed bij elkaar te passen om uiteindelijk toch nog gelukkig getrouwd te zijn, daar zit ook wat in.
Een onbezorgd niemendalletje. 4.0

avatar van Pollypeachum1
Een draak van een film. En is Uma Thurman zo'n slechte actrice of speelt ze dat alleen maar in deze film?
Colin Firth is leuk als altijd, maar de rest van de film is niet te harden.

Zeer ongeloofwaardige film. Hoe word je binnen enkele dagen verliefd op iemand die je huwelijk om zeep heeft geholpen?. Chemie ontbrak volledig tussen Thurman en Morgan. Thurman speelt sowieso een wispelturig en lomp personage waar je totaal geen empathie voor opwekt.

Vond dat Firth het dan wel redelijk prima deed, maar dat komt misschien doordat hij niet lang genoeg in beeld was om meegesleurd te worden in de ellende van de film.

De film bleef enorm oppervlakkig en vooral niet-grappig.

avatar van ForrestHanks
Het enige bijzonder aan deze film was Jeffrey Dean Morgan. Voor de rest was de film flauw, op het kinderachtige af, voorspelbaar en helemaal niet leuk.

Uma Thurman haar personage, Emma, was zo vreselijk irritant dat ik haar het happy end van de film totaal niet gunde