The Accidental Husband (2008)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Griffin Dunne
met Uma Thurman, Colin Firth en Jeffrey Dean Morgan

Emma Lloyd is presentatrice van een radioshow met een wel heel apart publiek. Behalve gewone luisteraars vermaakt Emma vooral mensen met liefdesverdriet en lost ook zo nu en dan eens hun problemen op. Maar een onvoorzichtige opmerking komt Emma duur te staan en haar leven kon nog wel eens heel ingewikkeld worden.

rose
Dit verhaal klopt toch voor geen meter!
Man wordt verliefd op iemand die zijn huwelijk naar gort heeft geholpen. En daar wordt zomaar overheen gewalst!

avatar van AHWA
Dan heb je nog maar weinig romantische komedies gezien, waarin zo vaak tegenpolen verliefd op elkaar worden.

rose
AHWA schreef:
Vaak is dat nog te behappen. Maar in deze...
Er wordt helemaal niet meer ingegaan op het redden van zijn huwelijk. Nee, hij wordt meteen verliefd op haar. Die ommezwaai vond ik erg raar.

avatar van AHWA
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker meer, ging er wel wat tijd overheen voordat hij contact zocht met die dokter, maar dat kan ook niet zo zijn. Tja, je moet alles met een korreltje zout nemen, dat is waar.

avatar van Q Jones
En Jeffrey Dean Morgan speelt fantastisch, echt een charismatische man.

Gewoon lekker kijken en zo nu en dan lachen. Er bestaan honderden van dit soort films maar het mooie van deze film is de verrassing aan het eind wanneer niet de standaard film einde wordt gebruikt.

Dit keer geen persoon die naar de kerk rent om het huwelijk tegen te houden. Nee, dit keer is er met het einde gespeeld en heeft men de film toch noh origineel laten eindigen

avatar van Decec
In het begin vond ik flauw film, maar het laatste stukje toch aardig film...

avatar van Aapje81
Erg clichematig, alleen Jeffrey Dean Morgan zet een leuke rol neer. Thurman en Firth draaien op routine en dat komt de film niet ten goede.

Doorsnee.

avatar van david bohm
Romcom met aardig acteerwerk, flinterdun verhaaltje en dat was het dan wel.
Twee en een ½ sterretje.

avatar van Zizzo
david bohm schreef:
Romcom met aardig acteerwerk, flinterdun verhaaltje en dat was het dan wel.
Twee en een ½ sterretje.

Mee eens!

Greeneyelady1
Hmmm op sommige momenten moeten lachen, maar voor alsnog is deze film geen hoogvlieger.
Té zoetsappig als je het mij vraagt.

avatar van noke
Leuke film maar wel een standaard verhaal: man en vrouw kunnen elkaar niet uitstaan maar uiteindelijk belanden ze wel bij elkaar. Het einde was wel verrassend, niet zo standaard

avatar van Elineloves
"Elk nadeel heb z'n voordeel."
© Johan Cruijff

Zo, en dat klopt zeg. Na een avond/nachtdienst zag ik er een tikkeltje tegenop om om 06.00 AM op te staan. Want, Eline staat gewoonlijk rond een uur of 07.30/08.00 op en dat 1,5 uur was toch wel een gemis. Vooral als je al niet bepaald het zonnetje in huis bent 's ochtends. Maar vanochtend was het anders. Eline heeft Film1 ontdekt! En een nieuwe wereld ging voor haar open.. Eerst nog een flink stuk 'Komt een vrouw bij de dokter' meegepikt, daar wordt je sowieso wel vakker van, en daarna deze film met de bijzonder knappe Jeffrey Dean Morgan. GOODMORNING WORLD! LET THE SUN SHINE! (Nouja, dat laatste lijkt me sterk vandaag, maar, Jeffrey weet mij in elk geval een warm gevoel te geven.) Niet dat de film nou zo geweldig was, het is niets minder dan een clichématige romcom, maar je door de ochtend worstelen onder het genot van een film (Lees: Jeffrey) is altijd lekker.

Emma Lloyd is eigenlijk een heel vervelend mens als hopeloos verloren en betweterige liefdesdokter. Nu heb ik sinds de Kill Bill films al geen hoge pet van haar op, maar van alle vrouwen zetten ze juist haar in de hoofdrol. En dan ook nog dit personage. Jammer. Toegegeven: het idee van de film is leuk. Maar al snel merk je dat de film eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is. Waar is de romantiek? Waar zijn de grappen? En chemie was ook ver te zoeken. Waarom vechten deze twee, niet onaantrekkelijke kerels, op een irritant en nerveus mens als Emma? Colin Firth mag ook eens een andere weg inslaan, deze rollen kennen we ondertussen wel.

Ach, wat kan ik er verder over zeggen.. Ik denk dat ik met het nieuw ontdekte Film1 speeltje (Ja, ik loop altijd wat achter met dit soort dingen) de ochtend verder doorbreng, en op zoek ga naar een leuke rebound van deze film.

avatar van marcelvkan
Vermakelijke feel good Movie!

Matige romcom met de gebruikelijke komische verwikkelilngen en waarin de twee elkaar eerst niet uit kunnen staan voordat ze toch made for each other blijken. Uitermate voorspelbaar, maar dat is nog niet eens het grootste probleem. De relatie tussen Uma Thurman en Jeffrey Dean Morgen is niet bepaald geloofwaardig. Het acteerwerk is nog wel oke, zeker voor de beperkingen binnen het genre. En Colin Firth krijgt wel heel weinig om mee te doen in deze film.

avatar van Dennissssss
Ik begrijp de lage waardering voor deze film niet. Gewoon echt een leuke romkom! Uma Thurman was nou niet bepaald een favoriete actrice van mij, maar in deze film is ze echt leuk! Ook Jeffrey Dean Morgan speelt een hele leuke rol.

Aanrader.

Leuke comedie , zeker het kijken meer dan waard op een zondag middag

avatar van eefke123
Beter dan verwacht !
aanrader als je van dit genre houdt

avatar van Ro_mien
bweh... hou nochtans veel van dit soort films. Kan er misschien mee te maken hebben dat Uma niet m'n favo actrice is.

Op zichzelf een aardige, vrolijke en romantische komedie over de verwarrende liefdesproblemen van een radiopresentatrice die daar relatieproblemen van luisterende vrouwen behandelt en probeert op te lossen. Maar na een uur heb je het wel gezien en lijkt haar twijfel eindeloos te duren, is het te soft en voorspelbaar geworden en de misverstanden afgezaagd.

avatar van Marki_san
Jeffrey Dean Morgan krijgt alleen al 5 sterren van mij

avatar van Kr!kke
Een film die zoals de meeste romantische komedies een opeenstapeling van clichés is (wie zag het einde niet aankomen?). Op zich heeft de film nog wel een amusant verhaaltje en ook de acteerprestaties zijn nog wel te pruimen. Jammer genoeg is de humor nogal flauw, zodat er eigenlijk weinig te lachen viel.

Leuk om eens gezien te hebben, maar zeker niet meer dan dat.

avatar van Strike0ut
heel erg standaard verhaal van een romantische komedie

avatar van tommykonijn
Erg standaard-film. Het jammere is dat we het concept van deze film al zo vaak gezien hebben. Er zaten weinig leuke grappen in naar mijn ogen. Ik heb bijna niet hoeven lachen (behalve misschien de scene in de bar in het begin). Uma Thurman en Colin Firth vind ik normaal altijd wel leuke acteurs, maar ik krijg het idee dat ze in deze film niet helemaal kunnnen laten zien wat ze in hun mars hebben. De rol van Firth kwam zelfs een beetje overbodig over in de film. Verder viel de film wel mee. Ik vond het nou ook niet echt vervelend om naar te kijken, maar ik had het toch wel wat beter verwacht moet ik zeggen. Een paar leuke en/of vermakelijke momenten. Maar meer was het ook niet.

avatar van DBTim
Typische tv film. Leuk voor een zondagmiddag (zoals nu)Aardig verhaaltje, natuurlijk wel weer erg voorspelbaar. Maar het kijkt leuk weg!

avatar van benthe
Mwatje, leuk voor even kijken maar niks bijzonders. De standaard romantische komedie, voorspelbaar en zoetsappig. Ook miste ik de chemie tussen Dean Morgen en Thurman. Al is eerste genoemde wel leuk om naar te kijken.

avatar van erpunited
Redelijk leuke film. Voorspelbaar standaard filmpje maar wel een keer leuk om te kijken

avatar van Marvinleeaday
Leuke romcom heb echt wel gelachen en in tegenstelling tot enkele vrouwlijke stemmers kijk ik stukken liever naar Uma dan naar Jeffrey. Vond beide goed acteren, einde was wat zwak. Twijfelde tussen 2.5 of 3 maar de kleine Indische man (notaris) vond ik dermate leuk dat het een 3 werd.

avatar van K. V.
Tja, 'k vond het zeker geen slechte film. De film verveelde zeker niet en keek vlot weg ondanks dat de film redelijk voorspelbaar was.
De cast deed het prima en verder zag de film er prima uit.
Een prima film om mee te pikken via tv.

avatar van Sergio Leone
Vervelend.

Vrij lamlendig en standaard filmpje, volgestouwd met de clichés van het genre en een dom wicht als hoofdpersonage. Positieve noot is de speelduur, die hier godzijdank geen half uur te lang duurt maar het redelijk snel voor bekeken houdt.

De cast moet dat ook gedacht hebben. Stuk voor stuk zijn het acteurs die ik als ‘degelijk, zonder meer’ beschouw, maar zo’n Colin Firth is voor veel andere mensen toch een topper. Geen idee wat die dan in films als deze doet.

Dick2008
De enige reden om deze film te zien was vanwege Jeffrey Dean Morgan, leuke acteur en wat dat betreft zit het in deze film ook weer goed.
Urma Thurman vind ik ronduit irritant en Colin Firth, zou ik ook niet zo snel een film van gaan zien.
De chemie tussen Thurman en Morgan zit er helemaal niet in. Toch is de film best onderhoudend met hier en daar wat grappige toestanden, zoals in het café en met die cakes. Leuk gefilmd en er zitten wat leuke bijrollen in, zoals van Isabella Rossellini die mevrouw Bollenbecker speelt. Maar wat een ingewikkeld zijverhaal. En is het logisch dat Richard (Firth) opmerkt dat hij er maar de helft van begrijpt. Ook een leuk rolletje van Ajay Naidu.
En wat een gedraai in deze film, dan weer wel, dan weer niet.

Het deed me wat aan Bridget Jones Diary denken. Firth is aan het einde dan ook goed, als een echte heer en het had passend geweest als ze aan het einde weer terug kwamen bij het begin. Maar dat zit er helaas niet in. Toch heb ik me er wel mee vermaakt, Morgan weet de film nog wel draaiend te houden, het had beter gekund maar toch ook wel weer veel slechter. En je hoeft bij aanvang niet goed bij elkaar te passen om uiteindelijk toch nog gelukkig getrouwd te zijn, daar zit ook wat in.
Een onbezorgd niemendalletje. 4.0

avatar van Pollypeachum1
Een draak van een film. En is Uma Thurman zo'n slechte actrice of speelt ze dat alleen maar in deze film?
Colin Firth is leuk als altijd, maar de rest van de film is niet te harden.

Zeer ongeloofwaardige film. Hoe word je binnen enkele dagen verliefd op iemand die je huwelijk om zeep heeft geholpen?. Chemie ontbrak volledig tussen Thurman en Morgan. Thurman speelt sowieso een wispelturig en lomp personage waar je totaal geen empathie voor opwekt.

Vond dat Firth het dan wel redelijk prima deed, maar dat komt misschien doordat hij niet lang genoeg in beeld was om meegesleurd te worden in de ellende van de film.

De film bleef enorm oppervlakkig en vooral niet-grappig.