Then She Found Me (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Helen Hunt
met Helen Hunt, Colin Firth en Matthew Broderick

Het rustige leven van April Epner (Helen Hunt) verandert in een zeer korte tijd drastisch. Haar adoptiemoeder overlijdt en haar man gaat ervandoor met een ander. Even ziet April het leven niet meer zitten, maar kort daarna komt niet alleen Aprils echte moeder boven water, maar ontmoet zij ook een wel heel interessante man.

avatar van Norma
Ik vond het een beetje onevenwichtig allemaal; aan de ene kant snelle, spitsvondig en grappig bedoelde dialogen en aan de andere kant een beetje te standaard drama. Verder heb ik me-zoals blijkbaar vele anderen- zitten verbazen over het uiterlijk van Hunt zelf; wat ziet die vrouw er vreselijk slecht en ongezond uit in deze film. Zelfs in het kader van haar personage kon ik dat niet echt plaatsen. En het einde vond ik zelfs heel bizar, of ik heb het verkeerd begrepen, maar kwam het er nou echt op neer dat het haar uiteindelijk toch niet lukte om zwanger te worden zodat ze als laatste optie -zo van beter iets dan niets- dan toch maar een Chineesje adopteerde Ik mag toch hopen dat ik dit verkeerd heb opgevat.

Een beetje mak, dit regiedebuut van Hunt. Bij vlagen best aardig geschreven en geregiseerd, maar het echte drama en de echte keuze's blijven helaas uit...

avatar van dutchtuga
Normaal niet mijn type film maar de eerlijkheid en de soms bij Woody Allen achtige sfeer maken veel goed. Fris om eens zo'n film te zien zonder jonge goden en zonder hedendaagse hits.

Een redelijk saaie film. Niet echt komedie waardig, meer drama. De film blijft maar rustig voort hobbelen.. De droevige momenten zijn niet droevig genoeg, de grappige niet grappig genoeg etcetera. Het lijkt een beetje op een saaie monoloog (zo zijn de gesprekken tussen de spelers ook).

avatar van Fran
Ik vond dit een fijne film om naar te kijken. Het verhaal is origineel, het acteerwerk vond ik ook goed. Eigenlijk verbaasde Collin Firth mij wel. Hij speelt zo vaak hetzelfde type maar hierin vond ik hem toch anders, wat sterker en excentrieker overkomen. En nog steeds een lekker ding. Dat kan je in deze film niet zo zeggen van Helen Hunt en Matthew Brodderick.

Ik snap dat ze misschien voor de puur natuur look wou gaan maar ze zag eruit als iemand van einde 40 in plaats van einde 30,

Verder is het verhaal niet echt superspannend en kabbelt het een beetje voort. Het blijft allemaal een beetje oppervlakkig. Maar er heerst gewoon een lekkere sfeer in de film waardoor het prettig is om naar te kijken.

avatar van Kisje
MissT schreef:
En haar uiterlijk... ik ben geen voorstander van de tegenwoordige schoonheidsgekte, en dat een actrice zichzelf laat zien zoals ze is, daar is wat voor te zeggen, maar dit vond ik echt storend. Het leek alsof ze haar lelijkheid cultiveerde.... bizar gezien het feit dat er meerdere malen in de film gezegd wordt 'dat ze zo mooi is'....

Dat gevoel had ik nu ook, ik vind haar een erg mooie vrouw (bv; what woman want, pay it forward) maar hier betrapte ik mezelf erop dat ik dacht, wát is er toch met haar gebeurd?

Voor mij persoonlijk een "bwa" film. Ik zie Firth graag spelen, dus voor mij was hij zowat de enige die de film uit het slop hielp. Het verhaal vond ik een beetje rommelig, precies wat snel uitgewerkt en niet echt nagedacht over de uitwerking van de medepersonages. In principe ben ik wel te vinden voor dit soort films, verliefdheid, vleugje humor, ... Maar in deze film kwam het nogal geforceerd over.

Been there done that, geen hoogvlieger

Matige film waarin een vrouw zwanger probeert te worden, en dan verlaat haar man haar. Een aardig verhaal waarin ook genoeg gebeurd. Hierdoor blijft het wel onderhoudend. De film blijft wel wat aan de brave kant en er zijn dan ook geen uitschieters. De cast doet het verder prima.

Vooral dankzij het spel van Colin Firth is het Helen Hunt niet alleen gelukt een enigszins melodramatische, maar charmante komedie (over een kinderwens op oudere leeftijd en de voor- en nadelen van adoptie) te maken, zonder de ernstige thematiek belachelijk te maken. Deze blijft voortdurend door de komische aspecten van de film voelbaar. De cast speelt solide met zonder enige twijfel Colin Firth als hoogtepunt. Een solide film, die niet uitblinkt, maar wel onderhoudt en tot nadenken stemt.

avatar van K. V.
'k dacht: "laten we eens een romantische komedie bekijken", whoops
De hoofdmoot was toch vooral drama (romantiek).
Het verhaal was op zich wel origineel, maar 'k vond het een beetje te veel van het goede. Het was precies altijd de overtreffende trap en telkens eentje te veel, waardoor de film toch wel wat van z'n geloofwaardigheid verliest.
De cast deed het zeker niet slecht, maar toch had 'k er niet echt een waw gevoel bij. 'k vond Hellen Hunt trouwens echt wel geen 39 lijken in deze film, dus toch echt wel miscast.
Tja, 'k weet niet echt wat 'k van deze film moet vinden. 'k heb me er zeker niet mee verveeld, maar het zal ook een film zijn die 'k weer vlug zal vergeten zijn.