Two of a Kind (1951)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Henry Levin
met Edmond O'Brien, Lizabeth Scott en Terry Moore

Brandy Kirby en de corrupte advocaat Lawyer Vincent Mailer plannen William en Maida McIntyre te beroven door een dubbelganger van hun lang vermiste zoon in te zetten. Brandy verleidt Lefty Farrell, de beoogde dubbelganger voor de vermiste zoon. Kathy, de nicht van de the McIntyres introduceert Lefty bij hen, maar de oude William McIntyre weigert echter het testament aan te passen. Lefty stelt voor de oude William te doden.

avatar van Dogie_Hogan
In febr. 2010 op DVD, en...' Watch out for that car door! '

avatar van Mac Hammer Fan
Dogie_Hogan schreef:
In febr. 2010 op DVD, en...' Watch out for that car door! '

Zal ik doen Dogie_Hogan

Een van de mindere films uit de Bad Girls Box, ik blijf erbij dat Lizabeth Scott eruit ziet als een lelijke copie van Lauren Bacall maar dat doet verder niets af aan de film.

avatar van Biosguru
Hmm, niet eens met eerdere commentaren, bijna perfecte noir en Lizbeth Scott rules! Het zal vast een smaak ding zijn, maar dit is wat mij betreft een erg ondergwaardeerde noir. Tempo, spel, cynisme alles wat een goede noir nodig heeft zit hier wel in.

Heel mischien is Bacall in Harper beter. Maar dan houdt het wel op. En als we dan toch bezig zijn Bacall komt ver na Patricia Neal.