• 10.590 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Lewis Allen

Met onder meer: Edward G. Robinson, Nina Foch en Hugh Marlowe

Gesproken taal: Engels en Duits

Plot Illegal

"He was a guy who marked 100 men for death - until a blonde called 'Angel' O'Hara marked him for life!"

Openbaar aanklager Victor Scott zorgt er voor dat een verdachte wordt veroordeeld voor de moord op een vrouw. Wanneer de verdachte op weg is naar de elektrische stoel krijgt Victor opeens bewijsmateriaal in handen dat de verdachte vrijpleit. Victor is echter te laat om de man te redden. Hij neemt direct ontslag en start een prive-advocatenkantoor, waar hij al snel de interesse wekt van enkele belangrijke gangsters.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

DVD release verwacht in juli 2007 (Warner)

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Debuut Jane Mansfield.

De 1e kleer dat ik Edward Platt in een Film-Noir tegenkom.

Eén van de beste filmvertolkingen van E.G. Robinson.

Minstens IMDB 7/10.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

In "Illegal" speelt Edward G. Robinson een harde advocaat en een sterke aanklager die op weg is de nieuwe gouverneur te worden. Tot hij ten onrechte iemand op de elektrische stoel doet terecht komen en juist te laat verneemt dat die man wel degelijk onschuldig was. Van dan af aan wordt hij door de media hard aangepakt en wordt hij een cynicus, die rijke criminelen met alle mogelijke middelen vrij pleit. Wanneer hij er dan achter komt dat zijn vriendin, die hij gekoppeld heeft aan een collega, haar man neerschiet omdat haar echtgenoot zich ook met ongure zaken bezig hield, wil hij echter weer het recht doen zegevieren. Alleen moet hij deze keer optornen tegen een machtige en invloedrijke gangster, die voor niets terugdeinst. Sterk geregisseerde film-noir en gerechtsdrama met een overtuigende cast.

De tiendelige Warner-Box regio 1 waarvan deze film deel uitmaakt is een aanrader.

stinissen (crew films & series)

Gisteren na vele jaren herzien en wat me toen weer op viel was een mooie blonde stoot Jayne Mansfield en de korte rol van DeForest Kelley die we allemaal kennen als Dr. McCoy van de orginele Star Trek bemanning ook de assistente van Edward G. Robinson is een beroemd tv gezicht zij is namelijk Ellen Corby uit de cult serie The Waltons (Esther Walton) hier is ze pas 44 en toch ziet ze er daar al uit als een oma een rol die ze nog 42 jaar zal vertolken!

avatar van MNV2

MNV2

Ik heb zelden iemand zo zelfzeker zien acteren als Edward G. Robinson deed in deze film. De man wist werkelijk bij elke vraag wel het gepaste antwoord te geven, van zijn korte interview met een journalist tot zijn riskante ondernemingen in de rechtzaal. Jayne Mansfield had van mij dan weer wat meer screentijd mogen krijgen, zeer knappe vrouw. De rest van de cast deed het trouwens ook niet slecht, Nina Foch, Albert Dekker en Ellen Corby speelden hun rollen bijzonder goed. Onderhoudende en spannende Noir met een even spannende en verrassende ontknoping.

3.5 sterren

avatar van Biosguru

Biosguru

Per ongeluk een tweede keer gezien. Meh, niet zo beste film. Alleen viel me nu wel the Maltese Falcon op die een paar keer op de achtergrond in beeld is, leuke easteregg