Namastey London (2007)

India / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Vipul Amrutlal Shah
met Akshay Kumar, Katrina Kaif en Rishi Kapoor

Jasmeet "Jazz" Singh (Katrina Kaif) is een Indiase meisje, opgegroeid in Engeland. Haar vader (Rishi Kapoor) gelooft in indiase tradities en cultuur, wat zij niet doet. Zij is gek op de engelse cultuur en wil ook met iemand in Engeland trouwen. Maar haar vader dwingt haar om met een punjabi (indiase) boer, Arjun (Akshay Kumar), te trouwen. Hij kan amper engels spreken, maar hij is wel blij dat hij nu een mooie vrouw heeft. Hij realiseert snel dat ze nog steeds flirt met andere mensen, maar hij doet zijn best om haar gelukkig te houden en proberen dat zij ook op hem verliefd wordt.

Een verwesterd immigranten dochter wordt in Engeland, behalve door haar op-en-top autochtone Britse aanstaande eega, uiteindelijk niet door alle oorspronkelijke Britten voor Brits aangezien. Zelf kijkt zij (als Europeaan) ook anders naar haar oorspronkelijke landgenoten, vooral omdat deze anders denken. Maar uiteindelijk voelt zij toch de band met de mensen waar zij oorspronkelijk vandaan komt. De mooie cinematografie van het hedendaagse London wordt ondersteund met leuke en frisse punjabi/funjabi muziek. Voor romance films liefhebber: must watch. Ik heb er van genoten (meer dan van 300) en ik ben normaal gesproken geen liefhebber van romantische films.

shahad
Goeie acteerwerk door Akshay Kumar, eerste helft was best wel saai, maar verder een erg goed film!

3,5/5

shahad
Ik heb hem net weer gezien... vond hem opeens veel beter :D!!! Erg goeie film!!!!!!

Dit is sinds tijden weer een hele slechte film.
Nee nog erger, ik heb nog nooit zo'n saaie film gezien.
Kijk deze film niet.
Omdat deze film 4 sterren had hier ging ik hem maar kijken. Wat een tijdverspilling...

Super goeie film, heb hem gister gezien met mijn zus.
Akshay is een goede acteur, en katrina speelt ook erg goed,
ik leef dan helemaal mee in zo een film, van mij krijgt ie een 4*

avatar van Social-Mask
Wat een verschrikkelijke film zeg! Heb geen moment gelachen en het was vooral erg saai. Ik vond er niks aan. En die Katrina is zo'n actrice die het meer moet hebben van haar uiterlijk, want acteren kan dat mens totaaal niet. Die plot komt ook veel te vaak voor, maar het grootste minpunt was toch echt Katrina.

Een bijzonder vlotte mix van komedie, romantiek en drama over een in het westen geboren en opgetogen jonge vrouw, die via de liefde van lieverlee haar Indiase roots ontdekt. De beeldschone robbedoes Katrina Kaif is geknipt voor deze rol. Zoals het hoort in een Bollywood romcom is de film rijkelijk voorzien van lekker in het gehoor liggende liedjes. Erg leuk.