Flight of Fury (2007)

Verenigde Staten / Roemenië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, Alki David en Ciera Payton

John (Steven Seagal) wordt gestuurd om een gestolen Stealth bomber te achterhalen. Zijn betrouwbare side-kick Rojan(Alki David) en de altijd betrouwbare Jesica (Cierra Payton) vechten tegen de rebellen van Bananistan aangevoerd door de slechte Ellianna (Katie Jones).

avatar van Mariovane
happie schreef:

Nou kom kom, dat is toch niet om te lachen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heb de film na een jaar tijd nog maar eens bekeken..
Vond de film meerdere malen behoorlijk saai en langdradig worden.. seagal acteerd nogwel redelijk.. maar de rest van de cast had beter gemogen..
Ook het verhaal is wat simpel uitgewerkt.. de pluspunten aan deze film is dat seagal zijn tegenstanders uitschakeld zoals we van hem gewend zijn(op een paar scenens nagelaten)
Toch wel een tegenvallertje weer.. 3 sterren voor de redelijke actie scenens en een redelijk einde..

avatar van 606
vond het niet echt super slecht.
wel vermakelijke actie

3,5 ster

avatar van Lennert
Altijd leuk als ze zeggen een film uit te gaan zenden, om die vervolgens niet te vertonen.

Ik koop hem wel voor de collectie.

avatar van danny61
één van de onnozelste films van Segal.totaal zonder spanning.
Met een wel heel voorspelbaar einde.

ik geef 0,5 op 10

avatar van Ace Hanlon
Ik vind dat ik een hele prestatie heb geleverd, door het 3 kwartier vol te houden naar deze film te kijken. Wat een onzinnige film!
Om op tijd voor de volgende te zijn op RTL 7 heb ik ook de laatste 6 minuten gezien. Ik kreeg niet het gevoel dat ik iets gemist had. (de andere film op RTL 7 was niet veel beter, denk ik)

Ik heb nooit hoge verwachtingen van films waarin Steven Seagal speelt; je weet vaak toch wel dat er geen ''goed verhaal'' in zit en dat er vele factoren niet kloppen. Een Steven Seagal film geldt voor mij als puur vermaak. Gewoon goed zoals die gast praat en de wijze waarop hij zijn legendarische moves uitvoert.

avatar van 606
wreckless schreef:

Voor mij wat meer maar komt in de buurt.

Heb gisteren de film gezien op rtl 7 en wat mij het meest stoorde was dat je zag dat er F18 s van het vliedegschip af gingen en een moment later zag je F 16 s dat is toch behoorlijk slordig van de regiseur !!!!

een goed Seagal film. de gevechtscenes waren goed in beeld gebracht. en er zat zelfs veel Seagal vechtstijl in. het stokgevecht vond ik het best.

Het gevecht in de winkel deed me terug denken aan de vechtscene in de winkel in Hard to kill. een goede lay out.

voice dub niet echt irritant. Seagal is hier wel afgevallen.
Naar mijn mening mag Seagal zo doorgaan.

avatar van Scorpio11
Ik heb betere films van Seagal gezien. Hij is een beetje op z'n retour.

avatar van Spetie
Ik las onlangs toevallig een stukje dat Seagal van mening was dat zijn in de loop der jaren opgelopen slechte naam volgens hem de reden was dat zijn films de bioscoop niet meer halen. Nou Steven het spijt me, maar dat is toch echt de matige kwaliteit van de films die je de laatste jaren vaak ook zelf produceert. Deze film heeft het eerste uur nauwelijks wat te bieden. Matig verhaal, slecht acteerwerk en ga zo maar door. Het laatste half uur valt dan zowaar nog mee en is qua actie nog best redelijk. Al met al is het echter zwaar onvoldoende, helaas ook deze keer weer.

avatar van Iron Maiden
acteerwerk, verhaal?
Steven Seagal!

avatar van Evitlwin
Wat een belachelijke film zeg, echt zonde van de tijd.

1 op de 1500 schoten een keer herladen en over een heel vliegveld rennen en nog niet geraakt worden?? Het is geen James Bond ofzo.

Verder op de aircraft carrier:
Je ziet een F-14 of de catapult staan;
Vervolgens zie je bij de catapult controle kamer op een monitor een F-18 staan;
En met dat ze gelanseerd worden zijn de vliegtuigen op magische wijze omgetoverd naar een F-16.

Kan iemand dit ook met de Nederlands F-16's doen maar dan even naar een JSF om toveren??
Hoeft de 2e kamer niet meer te kiezen welke opvolger het wordt

Matige actiefilm, met af en toe goede actiescènes, maar dan ben je wel uitgepraat.
Steven Seagal is niet meer wat hij was, de martial arts uit zijn eerste films komt nog maar bitter weinig aan bod en een goed acteur is hij nooit geweest, maar dat is praktisch niemand in deze film.
En wat betreft de geloofwaardigheid van de film, die is al helemaal beneden peil. De vliegtuigtypes veranderen om de haverklap zelfs tijdens de vlucht....
2 Sterren vanwege het actiegehalte....

avatar van Lennert
Mij viel de film persoonlijk behoorlijk mee: behoorlijke actie (zowel shootouts, explosies als hand-to-hand combat), bizarre scenes (een lesbische scene zonder aanwijsbare reden) die de film hilarischer maken dan hij al was. Het verhaal is gejat van een andere film, de stock-footage is hinderlijk en sommige acteurs zijn rampzalig slecht, maar vanaf het moment dat Seagal en zijn medepiloot geland zijn kwam de boel toch lekker op gang en werd het zelfs (enigszins) spannend.

Beste moment: Seagal die een supermarktoverval verijdelt (nou ja, de eigenaar gaat er wel aan, maar die trok zelf ook een wapen) en hierbij een van de thugs op hilarische wijze een mes in de keel gooit. Klassiek spul

Al met al zoals zoveel van zijn latere films (Out For A Kill, Submerged vallen in hetzelfde hoekje) een film die absoluut vermakelijk is, maar niks meer dan simpel vermaak biedt.

avatar van DragQueen
Weer een simpele flutfilm van meneer seagal. die het er overigens voor zijn maatstaven, best goed vanaf brengt. het verhaal is daarin tegen erg mager, en de film wordt soms wat aan de langdradige kant. 1,5 ster.

avatar van AjaxRulezzz
Mooie actiefilm. Ik vond het wel een goede actiefilm. Er zat veel goede actie in.

avatar van AjaxRulezzz
Wel een beetje dubbelop van mij. Ik snap niet dat ik dat heb gezegd. Ik bedoel natuurlijk: "Goede actiefilm met veel boeiende vechtscènes"

avatar van movie acteurs
Redelijke actie film met Seagal.
De actie scene's waren niet geweldig, maar ook weer niet slecht. Het verhaaltje is skinny en kan ook niet zeggen dat het een enorm vermakelijke/leuke actie film was. Dit filmpje van Seagal vind ik dus sowieso niet geslaagd. 2,5.

avatar van Pete_033
Deze film vond ik nog redelijk qua Seagal DTD standaarden. Het verhaal is zoals gebruikelijk weer erg simpel.

Er zitten wel weer een paar redelijk goede actiescenes in met Seagal.

De scene tussen de twee dames maakte ook heel veel goed.

Het is me alleen nog een raadsel hoe Seagal in het vliegtuig is gekomen op het einde. Ik bedoel die man past er toch nooit in:D

avatar van filmliefhebber92
Die ster is alleen voor steven seagal. Eigenlijk zou je standaard komedie bij het genre moeten noemen zo gauw Seagal er in meedoet. Wat een slechte acteur en toch zo tevrede met zichzelf, haha.

avatar van Pete_033
filmliefhebber92 schreef:

Ik heb een ster voor Seagal en een ster voor de scene met de dames

Tarkus schreef:
2 Sterren vanwege het actiegehalte....

Ook deze prent zat in de ganse serie DVD die ik heb gekregen met Steven Seagal in de hoofdrol.
Ik heb aan mijn eerste commentaar niets toe te voegen.

sweinsteiger
Mescaline schreef:
seagal acteerd nogwel redelijk.. maar de rest van de cast had beter gemogen..

??????

avatar van Lefgozer
Vanavond de derde en laatste film van het gouden duo Keusch en Seagal. Ben benieuwd.

avatar van De Knip
Onze RTL 7 held. Het is weer heerlijk wegkijken naar onze eigen SS-er Steven Seagal!
Toch maar weer even gekeken wat deze matige regisseur (Michael Keusch) voor budget had. Was het bij Attack Force iets van 12 miljoen. Deze heeft ook 12 miljoen gekost ! Niet te geloven toch? Gezien de flutterigheid zal Seagal wel 5 miljoen minimaal hebben opgestreken van dit budget.

En dan ook nog Discovery Channel fragmenten er tussendoor weten te proppen! Knap, hoor!

Seagal = Seagal, altijd goed voor een paar sterretjes:

**1/2

avatar van filmliefhebber92
Ik ben blij dat jij er nog van hebt kunnen genieten.

avatar van Lefgozer
Ik leek ook wel weer die voice-over (oftewel de 60-jarige kettingrokende Roemeen) te horen die in Attack Force 80% van Steven's teksten insprak. Nu had de luchtmacht commandant die stem.

Waardering voor de drie films van Steven en Keusch:
Shadow Man (2006): 2,5*
Attack Force (2006): 0,5*
Flight of Fury (2007): 2,0*

filmliefhebber92 schreef:
Ik ben blij dat jij er nog van hebt kunnen genieten.

Het is gewoon altijd genieten geblazen bij Seagal films, alleen al om te zien hoe die gast altijd rustig blijft praten en rechtop blijft lopen bijvoorbeeld. Alleen bij Attack Force heb ik me zitten ergeren, die was echt heel slecht.

avatar van filmliefhebber92
Dat klopt ik zeg ook altijd als Steven Seagal dr op is kan je altijd lachen. Er zou eigenlijk standaard komedie bij het genre moeten staan. Wat een figuur.