Flight of Fury (2007)

Verenigde Staten / Roemenië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, Alki David en Ciera Payton

John (Steven Seagal) wordt gestuurd om een gestolen Stealth bomber te achterhalen. Zijn betrouwbare side-kick Rojan(Alki David) en de altijd betrouwbare Jesica (Cierra Payton) vechten tegen de rebellen van Bananistan aangevoerd door de slechte Ellianna (Katie Jones).

avatar van SSeagal
Hehe, ik heb de eer voor het eerste berichtje Ik heb de film gisteren gezien. Tsja...., tsja. Ik ben het niet eens met de review van Craig Robertson. Na het ultra slechte Attack Force kon de film erna alleen nog maar beter zijn, slechter dan Attack Force kan haast niet Ik doe wel even een review van FTF in de vorm van minpunten en pluspunten, met een kleine toelichting.

Min : * Seagal is weer eens niet constant aanwezig, weer te weinig in "the picture".
* De acteurs die hem bij staan zijn ook slecht.
* irritant gebruik van Stock Footage, tot vervelens toe weer hetzelfde slagschip in beeld.
* Slecht weggewerkte stunt doubles voor wat renwerk. (niet de vechtscene's)
* Hier en daar voice dubs die toch storend zijn, 2/3 van de film is het niet seagal, itt eerdere bewering.
* Weer te weinig vechtscene's in de Seagal stijl.

Plus :

* Seagal ziet er fitter uit, is zeker afgevallen
* Vechtscenes zijn cool en aardig goed in beeld gebracht
* Seagal doet zijn vechtscenes zelf, ramt er zo nu en dan heerlijk hard erop los inclusief het kraken van een been en arm
* Film ziet er minder goedkoop uit

Al met al best weer vermakelijk, maar hou er rekening mee, echt super is hij ook niet. Ik kies toch eerder voor Shadow Man als de beste van de laatste paar, vanwege de ijzersterke vechtscene's die bewezen dat hij het nog kon en Seagal die gewoon de rol helemaal op zichzelf nam en niet deelt met vele andere zoals in deze film en MFJ. Als Seagal op de hoes staat, dan wil ik die ook 100 % in de hoofdrol zien en niet in een gedeelde hoofdrol. De voice dubs zijn wel wat beter gedaan, hij lijkt erg op seagal, maar storend blijft het wel. Shadow man en MFJ vond ik toch iets meer te pruimen dan deze, gelukkig maken de vechtscene's in het laatste half uurtje van FTF wel weer wat goed. Echt vaak herkijkbaar is FTF niet te noemen helaas. **1/2 ster verdiend hij nog wel!

avatar van sinterklaas
Hey staat deze al op de site? Is er een bliksem ingeslagen?

Enne SSeagal, heb je hem weer uit een pot Calve pindakaas gehaald?

avatar van SSeagal
Yep, Alleen wel uit de AH pindakaaspot, Calve vind ik niet zo....

avatar van Egoistico
Ik vind Flight of Fury van het zelfde niveau als Attack Force; de actie- en gevechtscene's zijn slecht in beeld gebracht, irritante voice dubs, slecht acteerwerk van de gehele cast, de film bestaat uit de ene belachelijke situatie na de andere,...

0.5

avatar van SSeagal
Mhoah, attack force zag je 10x niks zo'n beetje tijdens een vechtscene. In deze vond ik ze anders best goed gefilmd en niet te onduidelijk! Gevecht met de pijp, gevecht waarin hij een man zijn arm en been breekt, enz.

SSeagal schreef:

Sorry, maar ik vind Flight of Fury geen haar beter dan Attack Force. Had het graag anders gezien. Steven heeft met Into the Sun bewezen dat hij nog een goede film kan afleveren als hij meer inspraak krijgt, maar omdat hij onder contract staat, moet hij werken met waardeloze productiemaatschappijen, regisseurs, scenarioschrijvers etc. waardoor we de komende tijd films krijgen die alleen geschikt zijn als onderzetter.

avatar van SSeagal
Dat van dat contract klopt, dat is minder. Echter dat je deze niet beter vond dan Attack Force is vreemd, maar ja, da's mijn mening. Attack Force had helemaal niks goeds bijna, deze had nog wel leuke vechtscene's en een verhaal dat te volgen was.

laten we realistisch zijn een man van ik denk 56 kan geen vechtscene's meer doen, kijk maar eens naar Rocky Balboa een lachertje, maar ik vind dat in flight of fury nog wel een aardig verhaal zit.

Bananistan

dit lijkt me nuw eer een mooie film van steven segal
attack forcce was ook wel leuk om nara te kijken:P

avatar van Quentin
Net zo'n verschrikkelijke troep als Attack Force.

Quentin schreef:
Net zo'n verschrikkelijke troep als Attack Force.

Ben ik gelukkig niet de enige die dat vindt.

avatar van sinterklaas
Waneer komt ie in Nederland uit?

kan iemand mij de reden geven waarom seagal voice dubs gebruikt? waarom gebruikt hij niet gewoon zijn eigen stem tijdens zijn recente films?

avatar van SSeagal
Die voice dubs hebben te maken met scenes die overnieuw ingesproken moeten worden nadat de film geschoten is, de post production geloof ik. Seagal vliegt van hot naar her voor zijn muziek optredens e.d., die kleinere studio's hebben dan niet altijd het geld om Seagal terug te laten vliegen voor die paar scene's, dus kiezen ze voor een goedkope kracht die enigzins op Seagal lijkt qua stem (ook niet altijd ) en zo besparen ze geld, snappie?

Egoistico schreef:

Ben ik gelukkig niet de enige die dat vindt.

Man, man, vergeleken met Attack Force is Flight of Fury oscarmateriaal. Zo slecht is FOF niet vind ik, zeker niet t.o.v. Attack Force

Een leuk reviewtje schrijven over de nieuwste steven film is altijd leuk om te doen. Ook deze flick prijkt al weer in mijn dvd kast..En ik ben er maar wat blij mee....;)

Je zou denken dat als je attack force hebt gezien dat het allemaal alleen maar beter kan. Dat klopt... Deze flick is inderdaad beter. MAAR STEVEN IS TE LUI TE DIK EN TE ONGEINTERESEERD EN GEINSPIREERD OM DE FILM EEN STUK BETER TE MAKEN. Deze film is maar een klein beetje minder slecht dan attack force. Was attack force waarschijnlijk de slechtste film die ik ooit heb gezien, dan komt flight of fury zeker in mijn top 5 films allerslechtste films ooit te staan. En geloof me ik heb een heleboel echt slechte films gezien.

Aan Flight of Fury mankeert weer van alles.

Ten eerste is deze film een regelrechte remake (maak er maar gerust slecht gejat kopie van) van de eveneens embarmelijk slechte Black Thunder met onze grote actiester/ vriend Micheal Dudikoff. Vlieg scenes zijn weer vrolijk gejat en met speelgoedvliegtuigjes wordt er geprobeerd een realistisch beeld te geven van de straaljagers. Om te huilen zo slecht.

Ten tweede loopt steven rond als een uitgerangeerde postzegellikker. Er zit niks geen interesse in voor het product. Hij is totaal niet geinspireerd, maar dat is eigenlijk niet vreemd, als je met een stel ongediplomeerde idioten een film moet maken

De vechtscenes zijn weer slecht te noemen. Je ziet weer voor geen meter wat er nu eigenlijk gebeurd. De continuiteit van deze scenes is in de meeste gevallen net zo slecht als bij attack force. Steven lijkt uit te delen maar net op het moment dat steven een leuke move probeert te doen maakt de regisseur met zijn dronken kop een close up waardoor je vervolgens in een shot van iets verdere afstand iemand ziet vallen. AHUM

Verder oogt de film heel goedkoop. De acteurs zijn wederom van straat geplukt en de locaties zijn zeer slecht. De scene bij die zandvlakte benadrukt dat stevig. Wat een lamme bedoeling is dat.

De actie is zo sloom en lam en steven is zo ongeintereseerd en totaal niet in vorm dat een gemiddelde afleverling van the A-team vele malen beter is dan deze wantvertoning.

Ja mensen als je deze wanvertoning gaat bekijken, dan wens ik u veel succes. Ik heb er weer een schijfje en anderhalf uur aan verspilt.

Graag wil ik nog een woordje richten aan de vaste steven fans die ik zo nu en dan nog wel eens een berichtje zie posten. Houd nu eens op met de plus en de minpunten tegenover elkaar weg te strepen en vervolgens volledig onterecht deze film meer te geven dan 1*. Deze film heeft alleen maar minpunten. Het enige pluspunt is dat deze film niet slechter is dan attack Force. Het minpunt daarvan is, is dat dat ook niet mogelijk is.

Deze flick krijgt van mij net als attack force een halve ster.

JdeB schreef:

Mag ik misschien zelf bepalen hoe ik een review schrijf? Als ik het duidelijker vind om min en pluspunten te gebruiken is dat mijn zaak, zie ook niet in wat daar mis mee is. Wie ben jij om te bepalen dat hoger dan 1 * geven onterecht is en de film enkel minpunten kent? Je mag best schrijven wat je vind, daar is deze site voor, maar ga a.u.b. niet aan andere vertellen hoe ze hun mening moeten geven en bepalen wat terecht is of niet. Sorry als ik wat fel reageer, maar eerlijk gezegd word ik om dit soort dingen nu eenmaal gauw boos... Jij vond hem niks aan, prima, ik vind deze prent gewoon zijn 2 1/2 ster waard, en vond de vechtscene's helemaal niet onduidelijk of saai. Dat vind ik, ik ga toch ook niet zeggen dat mensen de film minstens ** moeten geven omdat ik het niet eens ben met sommige lagere stemmen of slechte reviews? Dit wou ik even kwijt.

avatar van Poeha
Go SSeagal...Go SSeagal

Ik sta aan jouw kant hoor! Voor zover je van "kanten" moet spreken!

avatar van 606
Poeha schreef:
Go SSeagal...Go SSeagal

Ik sta aan jouw kant hoor! Voor zover je van "kanten" moet spreken!

juist zo moet het

avatar van SSeagal
Nou...bedankt hoor jongens. Trouwens, ik ben niet tegen Jdeb hoor, alleen tegen zijn reactie. Niks persoonlijks hoor!

avatar van DiDa
Inderdaad SSeagal, je hebt gelijk. Fans van Seagal zullen deze film meer waarderen dan anderen. Laat deze mensen dan gewoon hun sterren geven die ze willen geven. Jdeb vindt er niets aan, oke dat kan. Niet ieder mens is hetzelfde dus zijn er ook mensen die meer dan 1 ster aan deze film geven....

Ow mensen wat een reacties. Stiekem had ik wel verwacht dat SSeagal met een dergelijke reactie op de proppen zou komen, omdat SSeagal er na een aantal jaartjes moviemeter om bekend staat een voorvechter te zijn van de vrije meningsuiting bij het posten en vooral er op hamert iedereen in zijn waarde te laten. Dit doet hij dan ook vooral bij films van onze vechtbarbapappa. Heel nobel en prima en ik ben het er ook roerend mee eens. Mensen mogen best op hun vingertjes worden getikt, dus ik ook.

Ik wilde met dat stukje niet aangeven wat anderen moeten doen of stemmen, maar juist nog een versterking geven van het feit hoe slecht deze film nu eigenlijk is(volgens mij). Kijk het is mijn mening dat ik niet kan begrijpen dat mensen hoger geven dan 1*. Dat er toch een aantal mensen zijn die dat wel doen. Prima. Be my guest. Ik probeer een objectieve weergave (voor zover dat kan) te geven van de nieuwste flick van onze fluisterende actie dikzak. Ik vergelijk ze daarbij ook met andere films en kijk sterk naar de kwaliteit, continuiteit en uiteraard het entertainment gehalte van de film. Dat is naar mijn mening gewoon crack shit.

Mag ik er off topic er nog even aan herrinneren over het artikel dat ik gepost heb bij attack force, waarin duidelijk wordt dat steven zelf zijn films ook waardeloos vindt. Uiteraard kunnen jullie de films wel aangenaam vinden. Maar een "acteur" die zijn eigen films waardeloos vindt en van te voren weet dat ie waardeloos gaat worden is nou niet bepaalt een vooruitizcht op een goede film.

Dit gezegd te hebben wil ik nogmaals aangeven dat ik er niet op uit ben om anderen te zeggen wat ze moeten doen, maar enkel weergeven dat (in mijn mening) deze film de moeite van het kijken niet waard is... Jah misschien als komedie....

JdeB schreef:

Deze flick krijgt van mij net als attack force een halve ster.

Jdeb, het ging mij vooral om dit stukje tekst. Heeft naar mijn mening weinig te maken met een mening, lijkt meer op een dringend verzoek. En het maakt mij echt niet uit of het een film van Seagal betreft of een andere film, als ik dit soort dingen tegen kom raak ik snel geirriteerd. That's just me... Ik geef toe dat ik de laatste paar films van Seagal matig vind, zeker t.o.v. van zijn oudere toppers. Ik beoordeel ze naar mijn gevoel al streng genoeg die laatste paar. Seagal vind deze en zijn aankomende niet te best, echt slecht zegt hij ook weer niet. Bovendien ligt zijn prioriteit nu bij zijn echte passie, muziek. Niet dat ik daar belang bij heb jammer genoeg, maar dat begrijp ik wel. Je moet gaan voor je passie, je droom in het leven. Al mijn hoop op nog een laatste echte afscheid in een spetterende actiefilm met hem vervaagt een beetje, ik hoop dat POP nog wat oplevert. We zullen zien... Verder no offense to you!

avatar van JorritS
Hij heeft tenminste weer dezelfde blik..

avatar van sinterklaas
Wat een hartverwarmde discussie. Ik heb ervan genoten.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Wat kunnen mensen negatief doen over steven seagal daamn.. ik zelf vond attack force ook niet echt geslaagt maar echt slecht is weer teveel gezegt..
Deze film vond ik helemaal niet tegenvallen velen malen beter dan attack force en zeker voor de leeftijd van seagal vind ik dat deze film best redelijk was.
De actie was best ok en veel beter in beeld gebracht dan attack force. zulke films mag tie van mij vaker maken beter dan attack force.!
Maarja films als today you die en shaow man blijft seagal natuurlijk het beste in
3,5 sterren.

avatar van DiDa
Te huur vanaf 24 april 2007....

Waar stond dat?