Hellboy Animated: Sword of Storms (2006)

Animatie / Actie

geregisseerd door Phil Weinstein en Tad Stones
met de stemmen van Ron Perlman, Selma Blair en Doug Jones

Een professor aan de universiteit leest een verboden tekst en wordt bezeten door de tweelingdemonen van Donder en Bliksem. De demonen willen naar de menselijke wereld komen om hun broers, de draken te wekken. Hellboy en zijn gezelschap reizen naar Japan om te onderzoeken waar het Zwaard van Stormen te vinden is, die hen naar een wereld van Japanse folklore voert.

Regisseurs Phil Weinstein en Tad Stones zijn bekend van Walt Disney films, brengen in 2006 een tekenfilm versie uit voor TV en is sinds februari 2007 in VS op DVD uit.

avatar van kungfuzombie
Dat de animatie niet van een niveau is als.. laten we zeggen een Howls moving castle, lijkt me heel logisch! Het gaat hier wel om een film die gelijk op DVD is uitgebracht en zal dus ook geen torenhoog budget hebben gehad.

Maar de animatie is echt niet vreselijk hoor, heel goed te doen!

Dat de stemmen wat monotoon waren kan ik beter inkomen, al is het natuurlijk wel de stijl van Hellboy om alles heel gewoon te vinden en dus ook te zeggen.

Ik vond hem leuk!

avatar van Legan
kungfuzombie schreef:
Wat heeft deze film nu te maken met Howl's Moving Castle? De enige vergelijking die ik zie is dat het animaties zijn maar animatie is geen genre op zich.
kungfuzombie schreef:
Onzin, want het 2e deel is onder dezelfde voorwaarden gecreëerd en is echt stukken beter.

avatar van james_cameron
Redelijk spectaculaire animatie, ondersteund door de stemmen van de originele akteurs. Het verhaal is nogal rommelig verteld, met subplots die soms nogal abrupt door elkaar heenlopen. Geen topper dus, maar door het hoge tempo en de onderkoelde humor geen straf om te kijken.

avatar van MovieHolic
Ik vond dit deel beter als "Blood and Iron".
En verder sluit ik mij volkomen bij mijn boven buurman aan