Hellboy Animated: Blood and Iron (2007)

Horror / Animatie

geregisseerd door Victor Cook en Tad Stones
met de stemmen van Ron Perlman, Selma Blair en Doug Jones

In 1939 vernietigt de jonge professor Bruttenholm Erzsebet Ondrushko, een vampier die in het bloed baadde van onschuldige vrouwen om jong te blijven nadat ze haar ziel had verkocht aan de Koningin van de Heksen, de godin Hecate. Jaren later hoort het BPRD van een behekst huis in New York. De oude professor Bruttenholm besluit om het zelf te onderzoeken en neemt zijn topagenten Hellboy, Liz Sherman en Abe Sapien met zich mee.

avatar van james_cameron
Best onderhoudend, maar vlak geanimeerd en niet erg spectaculair. De stemmen van de akteurs uit de Hellboy-films voegen gelukkig wel wat kwaliteit toe, net als het verhaaltje, dat de capriolen van Hellboy koppelt aan meer traditionele horror-elementen als spookhuizen en vampiers. Haalt het niet bij de films, maar als aanvulling de moeite waard.

avatar van MovieHolic
Niet hoogstaand en inderdaad oppervlakkig
Ik vond m matig.

De volgende comment moet trouwens rond oktober 2010 zijn xD
(op deze van mij na uiteraard ^^)

avatar van jippie2010
MovieHolic schreef:
De volgende comment moet trouwens rond oktober 2010 zijn xD
(op deze van mij na uiteraard ^^)

Telt oktober 2014 ook?

jippie2010 schreef: