Killers (1996)

Alternatieve titel: Real Killers

Thriller / Horror

geregisseerd door Mike Mendez
met Dave Larsen, David Gunn en Damian Hoffer

Odessa en Kyle James waren doorsnee Amerikaanse jongens, totdat ze uiterst koelbloedig hun ouders vermoordden. De jongens, die totaal geen spijt hebben van hun daad, worden veroordeeld tot de elektrische stoel. Na hun bloedige ontsnapping komen ze terecht in een bekrompen stadje, waar ze de familie Ryan in gijzeling nemen. Het komt tot extreme confrontaties tussen de twee moordenaars en de familie, want ook de Ryans deinzen niet terug voor extremiteiten.

avatar van nightbreed
Is dit een B-film?
JA, met de hoofdletter B.
Is dit een cultfilm?
JAZEKER
Is dit een aanrader?
- ECHT WEL, als je een cultfilmfreak bent
- NO WAY, als je het liefst naar Hollywood-films kijkt

Aan black401: Je hebt het beste stuk van de film gemist

Cijfer: 4,5

avatar van DragQueen
Sadistische film over twee maniakale voortvluchtige broers, die trachten een gezin te gijzelen. dit pakt echter iets anders uit als ze verwacht hadden. een gave film, met een leuke wending. lekker over the top filmvermaak. met nogal een aparte sfeer. en wat krakers van songs op de achtergrond af en toe. een toffe film. maar van die kelder onder het huis begreep ik geen mieter. hier werdt de film best vreemd. in de goede zin van het woord hoor : ik houd wel van chaos. verder een best goede prent om een keer te kijken. 3 sterren. een echt cultfilm.

Weet dat ik deze film in mijn begin tiener jaren heb gezien. Vond hem toen geweldig. Heb hem recentelijk weer bekeken, maar nu blijkt toch wel dat het een echt over de top B film is. Desondanks geef ik als waardering puur gebaseerd op sentiment een 2,5 ster.

avatar van Thibbledorf
Ik heb deze film net gezien en ik moet zeggen dat het me zelden zoveel moeite heeft gekost om een film af te kijken. De acteerprestaties zijn echt shockerend slecht. De dialogen gaan werkelijk helemaal nergens over. Vooral die Odessa James die heel cool probeert te klinken met zijn monologen, en overal compleet belachelijk uit de verf komt. Het verhaal, voor zover dat aanwezig is, is wel lekker fout, vandaar dat ik een 1,0 geef en geen 0,5. Het is echter zo slecht uitgewerkt dat het me totaal niet kon boeien. Daarnaast begrijp ik niet dat deze bagger onder cult wordt geschaard. Als je een goeie cultfilm wil zien, kijk dan eens naar Brazil, Cube of Videodrome.

0,5.

avatar van DjFrankie
Meest bizarre en ongeloofwaardige verhaallijn die je maar kunt voorstellen, thriller/horror?
Dit is een complete lachfilm zo is de film opgesteld door een regisseur met wel heeel veel fantasie en scenario's in zijn hoofd.
Voor de verhaallijn van een komedie 1 ster.

avatar van Glacius
Deze wil ik hebben!

avatar van Awake78
Legendarische film dit. Legendarisch slecht welteverstaan. Had hem geleend van een vriend die er op stond dat ik deze zou kijken. Nou, dvd erin en onbezonnen erin. Had ik nou maar alvast de reviews hier op de site gelezen......

Het is gewoon een hele slechte film. Vrijwel ieder aspect tart iedere wetgeving van de moderne filmkunst; een barslecht scenario, slechte personages, slechte conversaties, slechte belichting, slechte bad-guys, slechte good-guys, slechte regie, slecht acteerwerk etc etc etc etc....ga zo maar door.

De eerste 10 minuten kunnen er nog mee door en denk je dat er nog wat van te maken valt, maar de ene stomvervelende plottwist volgt de andere op en mislukt op wrede wijze. Cult of niet, ik kon hier helemaal niks mee. Echt te stom voor woorden en eigenlijk zonde van deze ruimte op het digitale net. Niet kijken!

avatar van Awake78
En tevens m'n eerste 0,5

avatar van pirlo444
Ik heb zin om die film te kijken

avatar van LOTR-lover
Misschien moet je zelf wel een beetje twisted zijn om deze film te waarderen. Nou, so be it dan maar want ik heb me er prima mee vermaakt. Natuurlijk is het allemaal over de top, extreem op verschillende fronten en ongeloofwaardig als maar kan maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het vaag, ziek, vreemd, twisted, apart, smerig maar ook cool. Als kijker weet je eigenlijk totaal niet wat je kan verwachten. En bij de aftiteling weet je het eigenlijk nog steeds niet.

Overduidelijk te zien aan de meningen op deze site is dat de film maar voor een bepaald groepje filmkijkers is weggelegd. Gewoon kijken als je zelf in een vage bui bent, dan zit je goed.

avatar van Chris0478
Gewoon jeugdsentiment, vooral met die sokken aan het open haard. "Bob? Who's bob?"

avatar van Left4Dead
Deze film had ik vroeger op video, heb hem destijds weggegeven maar wat zou ik hem graag terug willen hebben (op dvd dan of beter). Niet zozeer dat het een geweldige film was maar de achterliggende gedachte van de film was de media. Mendez deed een aanklacht op de mediahetze rondom serialkillers, daarom is de film over de top gemaakt.

De uitleg was eenvoudig, vele serial killers krijgen nogal wat fanmail en hebben aanbidders wat natuurlijk ongelooflijk is. Wie kan zo'n persoon liefhebben. Mendez heeft daarom een in eerste opzicht kuis gezin gekozen als onderwerp dat een ziek gezelschap op "bezoek" krijgt. Maar wie of wat is nu echt ziek, dat is zijn uitdaging die een ieder aan het denkken moet zetten. Daarmee zet hij de contrasten op scherp.

Destijds was het een vreemde eend in de bijt dus heb me toen verdiept in waarom deze film gemaakt werd. Vreemd maar wel een heerlijke film omdat alles zeker niet standaard verloopt, niet zoals je zou denken. Dat is dus de kracht van de film, elk huis heeft zijn kruis en je kunt nooit weten wat je op de weg tegenkomt.

Ik zoek nog steeds maar zal hem uiteindelijk wel krijgen, één ding is zeker: ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik ben verwoed kijker van serialkillers films en docu's. het intrigeert me wat men er toe zet om zoiets uberhaupt te kunnen. Later heeft Rob Zombie The Devil's Reject gemaakt en kan daar een vergelijking leggen. Dat was ook een heerlijke film!!

Als een film me zolang nog wakker houdt moet het minstens 3.5 ** hebben.

avatar van sinterklaas
Nee, dit is wel voor een koek en een ei gemaakt. Maar dankzij de messcherpe dialogen, heerlijk over de toppe momenten en gepiel met montage, is dit gewoon niets meer dan een cultfilm.

En wie moet je hier gelijk geven? We maken kennis met de gebroeders James, die hun ouders in hun slaap overhoop hebben geschoten, omdat ze door hun seksueel misbruikt zijn. Nu, zijn ze op de vlucht en komen terecht bij de familie Ryan, die ze onder gijzeling nemen en er, zoals al bekend zou zijn, hun psychologische spelletjes op hun uitvoeren. Kyle gaat rampestampen met de oudste dochter omdat zij hun wel als culthelden ziet vanwege hun "oprechte" daad, en Odessa houd de rest van de familie onder schot. Het lijkt allemaal voor hun wel onder controle te zijn, totdat we erachter komen wat het stelletje Ryan allemaal op hun strafblad heeft staan.

En vanaf dat moment word de film steeds gekker en komen de broertjes erachter dat ze zich in het verkeerde huis hebben begeven, met alle geschifte gevolgen van dien. Maar Killers wil nog wel eens erg ver gaan wat betreft cult-status. Op een gegeven moment komen er ineens nachtmerrie/trip achtige scene's in bod, met dat ene enge mutantenwijf, zijn de broers ineens tot op hun tanden bewapend in een cellenblok allemaal agenten aan het overhoop schieten (flashback), wat meteen doorgaat in huize Ryan, die inmiddels ook hun kast met schietijzers hebben geopend en oorlog verklaard hebben, met een hoop prachtige kills/actiescenes (vooral die dochter met die M16 en die "cuntshot" ) met nog een behoorlijke over de toppe einde van dien (met die shootout tussen Odessa en vader Ryan). Door de montage en de kille blauwe kleuren word alles nog driedubbel versterkt en lijkt het er wel op alsof de regisseur expres zo aan het rommelen is. De soundtrack bevat ook van die cheesy synthesizegeluidjes en hier en daar wat ambient. Op dat ogenblik zit je wel een beetje met je ogen te knipperen, maar achteraf is dit, zoals gezegd, gewoon iets wat je in een cultfilm kan verwachten. En dat is de regisseur ook meer dan gelukt. Al je diepe weirdness gewoon in een script kwakken, op die manier maak je de leukste films. Het acteerwerk is ook absoluut niet iets om over te klagen, ik vond de twee broers erg overtreffend en lekker kil overkomen, en die Ryan was echt een lekkere doorgesnoven weirdo terwijl Odessa gewoon lekker zo'n emotieloze killer mocht neerzetten. Ook dat politievrouwtje was lekker brutaal.

Gewoon een erg vette gestoorde film. Pure jaren 90 trash.

avatar van Left4Dead
Is deze ooit ook op Bluray verschenen? Kan hem op dvd 2dehands krijgen via bol.com.
Iemand een idee waar ik hem nieuw kan krijgen? Heb er erg zin in!

avatar van Gang_Star
Stevige thriller over 2 ontsnapte broers die hun ouders vermoordden en uiteindelijk terechtkomen bij de familie Ryan. Tot dat moment niet bepaald bijzonder te noemen, maar de film kent na een minuut of 50 een behoorlijke draai aan het verhaal en wordt daarna stukken interessanter. De familie Ryan blijkt nog gestoorder te zijn dan de James broers en nemen op bizarre wijze wraak . Het doet de film zeker veel goeds. Daarna komt nog een kleine verrassing met 'de onderwereld' en de toevoeging van het personage Bob. Film kent een heerlijk sfeertje, is behoorlijk duister en heeft een aantal fijne shootouts. Killers is een toch wel onverwachte maar fijne thriller.