The State Within (2006)

Verenigd Koninkrijk
Thriller
354 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Michael Offer en Daniel Percival
met Sharon Gless, Jason Isaacs en Eva Birthistle

Na een enorme explosie staat de vriendschappelijke relatie tussen Engeland en Amerika zwaar onder druk. Britse huurlingen trekken een spoor van vernieling door de wereld. De Engelse ambassadeur in Amerika, Mark Brydon, raakt betrokken bij deze zaken.

avatar van Erwinner
Verwacht een top thriller!

8.3 Imdb

Deze week te huur.......

avatar van flyer
Prima miniserie die ik eigenlijk achter elkaar wilde zien maar bijn 6 uur was iets te lang. Verhaal zit zeer goed in elkaar maar in het begin even je hoofd erbij houden want anders ben je toch iets kwijt.

Echt een aanrader

leuke thriller, soort plot en spanning die je zou verwachten bij series als Lost en Prison Break zonder dat het zo lang wordt uitgesteld. Hoewel het je aandacht nodig heeft de eerste minuten, komt er vanzelf genoeg vaart in om je op het puntje van je stoel te houden.
Jason Isaacs speelt goed, regisseur heeft alleen zijn rol als superambassadeur cq saviour of the world wel erg overdreven neergezet. Sharon Gless speelt briljant als Secretary of Defense.
Leuke miniserie, de moeite waard om te kijken.

Je moet idd héél goed opleten vanaf het begin.
Zeker zéér de moeite waard om het te gaan zien.
heb net de eerste afl erop zitten op dit moment 4.5 *

Polsini schreef:
Leuke miniserie, de moeite waard om te kijken.

Was erg geinterresseerd geraakt in deze serie vanwege het hoge gemiddelde. Ik moet zeggen het is een bijzonder leuk, spannend en intrigerend kijkje in de wereld van machtspolitiek is geworden.

Deze serie onderscrhijft ook maar weer eens de voordelen die series nu eenmaal ten opzichte van films hebben. Namelijk meer tijd. Het zorgt ervoor dat subplotten de ruimte krijgen en dat er ook tijd is om ze op een goede manier uit te werken. Hier gebeurt dat perfect en het maakt de film voortdurend interessant.

Een andere groot pluspunt aan deze film is dat ze zich veel minder dan andere series schuldig maakt aan de standaard valkuil. Het grote nadeel dat series hebben is dat ze denken iedere aflevering met een clifhanger te moeten afsluiten. Het gebeurt hier ook wel weer en het is wat overbodig maar het oogt toch beduidend minder gekunsteld dan in praktisch iedere andere serie.

Het ijzersterke verhaal, de goede acteerprestaties en de grote spanning die de serie lange tijd heeft maakt dat The State Within absoluut topvermaak is. Dat de film visueel echt als een tv-serie oogt en dat de weg naar het einde toe beduidend interessanter is dan de wat ongeloofwaardige ontknoping zelf is The State Within dan ook vergeven.

avatar van @quikfit
Eerst 2 delen gekeken en de dag erna de andere 4,ik moest weten wat er ging gebeuren,spannende film over de dubbele agenda van de wereldleiders.

avatar van thuisteler
Prima mini serie die geen moment verveelt. Een aanrader.

avatar van voomzap
Heb hier het eerste uur van gezien, maar boeide geen moment. Saaie personages. Taaie kluif. Het zal vast wel op gang moeten komen, maar laat hem toch maar even liggen voordat ik een tweede poging waag.

Zeer ongeloofwaardig verhaal en vreselijk (onrustig) gefilmd. Kwaliteit was ook niet al te best.

Inderdaad, ik heb het een half uur volgehouden, maar werd misselijk en kreeg koppijn van het zeer onrustige filmbeeld.

avatar van knusse stoel
flippie17 schreef:

En daarna er eigenlijk nooit meer van genezen? Ik zie hier één bericht van jou en dat is dit dus.
Wel, veel sterkte en beterschap!
Ik zal mij eraan wagen en hopelijk bevalt mij deze serie beter dan sommige anderen hier.
Alhoewel, er zijn er ook die dit geweldig vonden en omdat ik vaak de Britse series goed vind en deze acteurs ook kwalitatief vaak goed spelen, vermoed ik dat het voor mij ook gaat gelden.
U hoort nog van mij. (als ik niet misselijk wordt (en blijf) en daarna hoofdpijn krijg (wat ook niet verdwijnt).