ad
  • 8.143.400 stemmen

White Noise 2: The Light (2007)

Horror / Thriller | 99 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titels: White Noise: The Light / White Noise 2

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Patrick Lussier

Met onder meer: Katee Sackhoff, Nathan Fillion en Teryl Rothery

Releasedatum: 19 juli 2007

Over White Noise 2: The Light

"Sometimes they don't come back alone."

In dit vervolg, volgen we een man wiens familie is vermoord en die zelf nipt aan de dood is ontsnapt. Vanaf dat moment kan hij aan mensen zien dat ze snel zullen sterven. Als hij ze vervolgens van dit noodlot wil redden, ontdekt hij de hoge prijs die hij moet betalen als je je bemoeit met de natuurlijke gang tussen leven en dood.

imageimage

Theunissen

Zonet bekeken. In het begin heb je zoiets van waar slaat dit op en waarom gebeurt dat. Daarna heb je 30 minuten lang zoiets van, dit heb ik toch al eens gezien in het eerste deel en dan beter. Je hebt dan zoiets van kijk ik deze film wel af !

En dat kun je inderdaad ook beter doen want na 40 minuten komt de kentering in deze film. Je komt er dan achter dat deze film anders is dan het eerste deel. Het verhaal begint zelfs interessant en wat spannend te worden. Het einde daarentegen valt weer wat tegen.

Al met al is het toch een aardige film om naar te kijken. Verwacht echter geen topprestaties van de hoofdrolspeler en B-acteur Nathan Fillion want die doet het niet zo best (zeker niet in het begin). Het eerste deel van White Noise was stukken beter maar dit vervolg is omdat hij toch anders is nog redelijk te doen.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ze hadden deze film gewoon apart uit moeten brengen want ik vind het totaal niets te maken hebben met deel 1. Gemiddelde film. Het verhaal is op zich wel goed maar het is erg matig uitgewerkt. Ik werd er in ieder geval niet warm of koud van.Het einde zag zelf ik al aankomen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Belachelijk vervolg dat even wilt incashen op de naam van deel 1, die wel origineel en sterk was. Dit deel sloeg nergens op. Ik bedoel, een auro boven iedereen die sterft...weg spanning. De film was niet spannend en niet boeiend. Kijk liever deel 1 nog eens die wel goed was.

avatar van hellblazer93

hellblazer93

Prima horror die op een aantal punten beter is dan deel 1, maar op sommige punten ook slechter. Vandaar dat ik ook dit deel, net als White Noise 1, 3.5 * geef. Ik vond de schhrikmomenten hier zeer gepast en op goede momenten. Ik schrik bijna nooit meer in films, maar hier schrok ik toch 2 keer.

Een aantal scenes waren inderdaad instabiel, vaag, of klopten niet. GinolaEHV heeft al een aantal voorbeelden vermeld.

Ik vond het ook niet leuk dat de 2e helft van de film opeens met de duivel en 666-gedoe te maken had. Dit was ongepast vond ik, zeker tegenover deel 1. Als dit minder te maken had met de duivel etc. was mijn score hoogstwaarnschijnlijk ook hoger geweest.

Ik heb me vrijwel de hele film toch wel zitten te vermaken. Wel jammer van het duivelsgebeuren later in de film, maar toch niet zwaar vervelend.

Al met al een leuke film die ik nog eens een keer weer wil zien, direct na deel 1.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Nee.. dit was het toch niet echt.. Waar ik deel 1 nog een 3,5* gaf (cadeau deed?), kan ik dat hier absoluut niet doen. Ik viel op het eind zelfs bijna in slaap Het toch al veel gebruikte thema van in contact staan met de dood, wordt zonder enige toegevoegde waarde wederom gebruikt. Die schrikmomentjes waren echt slaapverwekkend slecht en voorspelbaar. Verder was het acteerwerk echt om van te huilen soms (vooral een paar van die bijrol acteurs/actrices, heb gewoon 1x heel hard moeten lachen daarom ) Veel twijfelachtige scene's, maar goed daar ga ik maar niet op door. Film komt met 1,5* goed weg.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

De 2de deel van White Noise was ook erg goed. Trouwens wel wat beter en enger dan de eerste deel. Al is het natuurlijk geen vervolg en heeft het ook niet veel met deel 1 te maken. Maar evengoed wel weer een zeer aangenaam nieuw hoofdstuk. Nathan Fillion maakte er ook iets moois van en in White Noise 2 worden er ook degelijk meer dingen uit de kast gehaald dan deel 1. Deel 1 was meer met wat schimmen in de ruisbeelden van de TV en was ook wel meer boeiend en niet echt eng. Deel 2 bevat wel creepy momenten met geesten die ook wel uit Aziatische horrorfilms lijken zijn weggelopen. De film doet ook wel denken aan The Eye en inderdaad One Missed Call. Ook de schrikmomenten zaten er ruimschots in waar de nekharen nog wel eens overeind komen te staan. Geesten zien der ook eng uit btw. Verhaal daarnaast is ook te pruimen en vond die Henry Caine ook best wel goed. De allerlaatse seconde was ook kippevelverwekkend.

Prima vervolg. Beslist het kijken waard voor als je deel 1 ook al gezien hebt. Niks uitgemolken. Gewoon weer een mooi nieuw hoofdstuk.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Flauw vervolg.

Soms kan een onverwacht commerciëel succes, ondanks het zwakke script en slechte eindresultaat, leiden tot de standaard uitmelktaferelen. Heel soms krijgt zo'n broddelwerkje dan een vervolg waarbij iedereen de bui al ziet hangen, maar toch prettig verrast wordt.

Dat laatste geldt helaas niet voor deze zwakke sequel, die niet veel beter maar gelukkig ook niet heel veel slechter wordt dan het benedenmaatse deel een. Wederom weinig griezelen en een slappe uitvoering van een potentieel goed gegeven. Kijkers die dit onderwerp leuk vinden zijn beter af met het betere 'Frequency'. Ook al geen hoogvlieger, maar een meesterwerk vergeleken met de twee delen van 'White Noise'.

Slecht.

avatar van killerfreak

killerfreak

mooi uitgangspunt, al doet het bij momenten denken aan "The Frighteners" of de Final Destination-franchise. De film begint imo in elk geval sterk, maar hervalt dan een beetje door een aaneenschakeling van 'savings' die misschien meer gespreid hadden mogen gebracht worden. Dan volgt weer een psychologisch sterker gedeelte waarin hij de reden achter alles ontdekt, om vervolgens in mineur te eindigen in de ziekenwagen.

De film had duidelijk z'n ups en downs, en verdient daarom van mij 3*

avatar van Leno

Leno

Matige horror van Lussier, die de ene na de andere inwisselbare horrorfilm aflevert. Richting het einde wordt de film enigszins interessant maar alles daarvoor is niet de moeite van het kijken waard door het slechte verhaal, matige acteurs en de geforceerde schrikeffecten.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Onverwachte meevaller!

Meestal weet je het al met deel 2 ... een zwak aftreksel van deel 1.

Hier gelukkig compleet ander verhaal...allemaal wat vergezocht misschien en volgens mij is er ook maar wat ruimschoots geinterperteerd met het EVP-verschijnsel.

Minder horror-achtig dan het eerste deel en met voor de rest een prima uitgangspunt.

Levert op een ideale vrijdagavond-film.

Op de aftiteling zag ik trouwens dat The Conet Project bedankt werd ... weten we dus meteen wat die zogenaamde EVP-stemmen zijn: Recordings of Shortwave Numbers Stations.

Kon het niet helpen maar onder de film rees het vermoeden dat Tristan van der V. deze film ook wel eens heeft gezien.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

rare score hiero!

vond deel een na een goed begin,totaal een faal.

dit deel heeft op de titel na,niks te maken met deel een.

en verraste me zeer.

leuk gegeven.dat mooi word uitgewerkt.

goed.