The Shallows (2016)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Blake Lively, Óscar Jaenada en Sedona Legge

'The Shallows' volgt een vrouw, Nancy genaamd, die alleen is aan het surfen op een afgelegen strand. Op een korte afstand van de kust wordt ze aangevallen door een grote witte haai. Nancy komt vast te zitten op een kleine rots, minder dan 200 meter verwijderd van het strand. Zal ze de oversteek wagen?

Nooit op matige cijfers afgaan. deze film is best erg goed. het verhaal hoeft niet ingewikkeld of vol dialogen te zitten om goed te zijn.

neem een lekker wijf (Blake Lively) die heerlijk is om in bikini naar te kijken en een haai waar tegen ze een plan moet bedenken na een aanval gewond aan haar been van een rots af te komen zolang het water stijgt. spannend toch...

wat ik zo goed vond is ook dat ze zolang ze op de rots zat gezelschap had van een meeuw die ook gewond was geraakt en zich ontfermde over het beestje. over een half jaar zou ik deze film nog wel een keer willen zien..

avatar van des1
Vaardig gemaakt, spannend... niet van die puntje-van-je-stoel terreur van Jaws, maar dat kan ook niet meer. Lively lekker ding, maar doet het ook goed. Gezinsdramaatje er een beetje met de haren bijgesleept, maar zorgt voor romige afdronk. Typisch een film die je wide screen in de bios moet zien. Ertussendoor met je laptopje op schoot nog een beetje werken, doet toch afbreuk. Ruime 3,5*.

mijn conclusie.. alle haaienfilms zijn k.... t. maakt niet uit hoe wat en waarom. Hoe dom kun je zijn om als vrouw alleen naar een strand te gaan in Mexico en dan de zee in te gaan. Haai of geen haai, ik durf 's avonds niet eens alleen over straat. hahaha

Spannend, de cameraman had natuurlijk kunnen ingrijpen maar ...

Erg goede haaienfilm. Genoten!!

avatar van De Noorman
Tip: ga niet kijken vanavond, tenzij met een beste borrel op. WAT EEN DRAAK VAN EEN FILM!

Ken net.

avatar van Fisico
Voor mij een twijfelgeval. The shallows is geen haaienfilm pur sang, misschien ook omdat de haai er echt maar aan te pas komt meer op het einde van de film. Het is grotendeels een overlevingsfilm, niet alleen voor de haai, maar ook tegen zichzelf en de zee. Veel Blake Lively alvast en dat mag toch een pluspunt zijn. Deed het meer dan prima en ook haar mooie verschijning mag er best wezen. In het begin van de film misschien iets te goedkoop prominent in beeld met het aan- en uittrekken van haar wet suit, maar mooi was het wel.

Men trachtte er wat diepgang en karakterontwikkeling in te steken met haar overleden mama, maar dat paste niet echt. Ik snap de beweegreden wel van de regisseur. Positief alvast om eraan te denken, maar geslaagd was het niet echt, zeker niet omdat het onderwerp op zich nogal cliché is. Het cliché dat ze uiteraard tegen het einde van de film zal ontkrachten.

Verder prima in beeld gebracht. De meeuw was een leuke toevoeging. Sowieso al geen sinecure om een film boeiend te houden met grotendeels slechts 1 locatie. En de haai - in de veronderstelling dat het een bloeddorstig monster is - zag er prima uit. Het levenseinde van de haai viel me wel wat tegen, sowieso de CGI op dat moment, maar ook de domme wijze erop. Voor de rest vrij behoorlijke film eigenlijk.