The Shallows (2016)

2,93

Drama / Thriller

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Blake Lively, Óscar Jaenada en Sedona Legge

'The Shallows' volgt een vrouw, Nancy genaamd, die alleen is aan het surfen op een afgelegen strand. Op een korte afstand van de kust wordt ze aangevallen door een grote witte haai. Nancy komt vast te zitten op een kleine rots, minder dan 200 meter verwijderd van het strand. Zal ze de oversteek wagen?

254 BERICHTEN 64 MENINGEN
geplaatst: 8 juni, 23:30 uur [permalink]
Zeer sterke thriller. Best niet vergelijken met Jaws, want dan verliest The Shallows uiteraard. Toch moet ik zeggen dat het een waardige opvolger is die een nieuwe generatie mensen bang maakt van de zee Want daar draaien haaienfilms toch meestal om, niet?

PS: Pluspunten voor Stephen de meeuw! Dat beest heeft erg goed geacteerd!

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 20:55 uur [permalink]
Mooie plaatjes zo nu en dan maar weinig inhoud (shallow)...

avatar van Aapje81
geplaatst: 9 juli, 01:23 uur [permalink]
Bijzonder geslaagd uitstapje van Jaume Collet-Serra na al zijn Liam Neeson films.

The Shallows is een van de beste haaienfilms tot nu toe. De film wordt rustig opgebouwd en is bijzonder sfeervol te noemen. De mooie beelden dragen daar zeker aan bij maar het is vooral Blake Lively die hier haar beste rol speelt. Ze slaagt erin om de film alleen te dragen zonder dat het melodramatisch of kitscherig wordt. Naast haar indrukwekkende fysiek, waar de regisseur dankbaar gebruik van maakt, is Lively bovenal een goede actrice.

Verder zit er meer dan voldoende spanning in de film en is de haai toch wel indrukwekkend. Natuurlijk is er van alles op deze film aan te merken maar ik heb de lekker korte filmduur volledig in spanning gezeten en het vleugje humor droeg zeker bij aan een aangename kijkervaring.

Maar bovenal was dit de grote Blake Lively show. Haar fysieke prestatie en acteerwerk waren zeer indrukwekkend.

Zeer goed

P.S. Bijna vergeten. De meeuw was fantastisch. Hoop in de toekomst meer van hem te zien.

avatar van LOTR-lover
geplaatst: 9 juli, 10:54 uur [permalink]
Ik had wel wat meer verwacht van The Shallows. Eigenlijk puur door de trailer, die ik erg tof vond en waar de spanning vanaf droop. Dat gevoel had ik niet tijdens de film, eigenlijk werd het nooit echt ontzettend spannend. Ook zaten er echt teveel fouten in de film om 'm een voldoende te geven. Ondanks het feit dat ik Blake Lively prima vond acteren verder.

5/10 (IMDB)

avatar van nightbreed
geplaatst: 9 juli, 15:43 uur [permalink]
Standaard werkje, maar zeker vermakelijk.

avatar van HNCX700

geplaatst: 9 juli, 21:08 uur [permalink]
Imane10 schreef:
The shallows

Wat me bij bleef was dat ze bij het filmpje die ze terugspoelde om in te zoomen een soort antenne zag bij de mond van de haai, waarop ze toen zei : 'someone got you'. Ik snap de toegevoegde waarde er niet van. Het was een beetje vaag naar mijn idee.

Dit was haar inspiratie voor het einde van die haai

avatar van mnrk
geplaatst: 11 juli, 10:00 uur [permalink]
It's okay... No Sharks Come Here

Dit was toch een spannende film van Jaume Collet-Serra...

Het verhaal is in orde en de locatie waar alles zich afspeelt zorgt voor de juiste sfeer die bij dit soort films hoort. Ook zag de haai er top uit en de gehele opbouw van de film was in orde waardoor het ook spannend blijft om naar te kijken. En gewoon een normale speelduur, niks te lang rekken maar gewoon zoals het hoort...

Blake Lively is niet alleen een aangename verschijning maar acteert ook gewoon goed in deze film en haar partner Sully Seagull is helemaal super ...

avatar van Decec
geplaatst: 11 juli, 22:34 uur [permalink]
Een goede drama/horror/thriller film...
Prima en spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Onrustig camerabeweging (af en toe)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Zwolle84
geplaatst: 11 juli, 22:45 uur [permalink]
Decec schreef:

Onrustig camerabeweging (af en toe)...

Komt ook wel door die haai hoor...

avatar van Decec
geplaatst: 11 juli, 22:51 uur [permalink]
Nee, in het begin al, bij het strand was ook onrustig...

avatar van Boneka
geplaatst: 14 juli, 22:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Shallows is best een aardige haaienfilm, maar overstijgt nergens en is misschien net niet spannend en interessant genoeg. Zo zullen we nooit weten waarom het beest zo agressief is. Uiteraard zou ik haast zeggen dat we hier te maken hebben met een dun verhaaltje. En haar eenzaamheid om te willen surfen in zowat in je eentje. Wat de film ontbreekt is vooral interactie. We komen niet verder dan die interessante meeuw dat wel. Verder zijn de plaatjes wel mooi met als hoogtepunt de verlichte kwallen. Op zich ook grappig. Deze dame is bijna voorzien van alle technologieën, maar een GPS tracker/mobile is er niet bij. In zekere zin heeft deze film wat paralellen met 127 hours, met dien verstande dat beiden in een uitzichtloze situatie bevinden en daar maar moeilijk uitkomen. Maar goed voor die 126 minuten was ie best te pruimen en volgens mijn collega wel een stukje beter dan die andere haaienfilm van dit moment 47 meters down al lijkt ie daar wel spannender dan deze. Afijn een dikke 3 sterren voor deze dan!

Ps deze film heet Shallows (ondiep/oppervlakkig) dat had denk ik vooral te maken met de High/low tide.

geplaatst: 16 juli, 12:53 uur [permalink]
Goede film , een van de betere haaienfilms zeker een dikke pluim voor die meeuw

avatar van missl

geplaatst: 20 juli, 23:53 uur [permalink]
Geprobeerd omdat ik Blake Lively prachtig vind en hier benieuwd naar was, maar ik woon op een eiland, ik kan het idee van een haai helemaal niet aan.

avatar van umbra
geplaatst: 2 augustus, 02:45 uur [permalink]
Na Bait (2012) nog eens een goede haaienfilm, waarbij de haai niet als een computer-animatie overkomt. Bait had ik 7/10 gegeven, deze vond ik tikkeltje beter 7.5/10 dus.