Waitress (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Adrienne Shelly
met Keri Russell, Jeremy Sisto en Andy Griffith

Jenna (Keri Russel) heeft een slecht huwelijk en ze is diep ongelukkig met haar man Earl (Jeremy Sisto). Haar enige uitstapje is haar baan bij Joe's Pie Diner waar ze elke dag de meest uiteenlopende taarten creëert. Al die verschillende taarten noemt ze naar datgene dat zich in haar leven afspeelt. Op een dag verneemt ze dat ze zwanger is en noemt ze haar taart 'I Don't Want Earl's Baby'. Maar dan ontmoet Jenna de wel zeer aantrekkelijke gynaecoloog Dr. Pomatter, en ze begint te twijfelen.

avatar van dinal12000
Beetje voorspelbaar maar verder een aangename film

avatar van acrazylady
leuke film. heb er echt van genoten

avatar van Keane1983
Een erg mooie film, pakkend verhaal met een zware ondertoon en toch leuk kunnen oppakken met een dosis humor.
Ik heb echt genoten van deze film en was duidelijk het kijken waard.
Je gaat je ook echt helemaal inleven in de hoofdrolspeelster.
Mooi gedaan en toppie acteerwerk.
Van mij krijgt de film 4.0 *

rose
Lang geleden dat een film mij zo verrast heeft. Heb de film met een glimlach gekeken. Enig minpuntje ( wat geldt voor in bijna alle films) Waarom moet een bavallingscene toch zo slecht en met zoveel geschreeuw in beeld worden gebracht?

avatar van Katharina
Ik vond hm echt niet voorspelbaar! Ik zou dit trouwens absoluut geen komedie willen noemen, maar echt een drama! Ik werd er echt depressief van, maar hij is wel mooi.

avatar van dmnqdeluxe
Ik heb echt van deze film genoten, (net op film 1 gezien). Jeremy Sisto vondt ik heel goed als Earl.

Best een mooie film met leuke en goede rollen van de verschillende personages. Jeremy Sisto was inderdaad geweldig. Grappig om ook nog eens de oude Matlock te zien.

avatar van keukenzout
Wat een gave film. Hele fijne dialogen. Ik zou het een zwarte komedie noemen...

avatar van christy-m
Heel aangename film. Past qua stijl in het straatje van films als Juno, Little Miss Sunshine, Stranger Than Fiction etc. Het einde had zoals sommigen al opmerkten inderdaad wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar door de kleurrijke personages die gewoon heel goed vertolkt worden door de cast is deze film meer dan de moeite van het bekijken waard.

avatar van notorious_kim
Bij deze film stond als genre: romantische komedie. Dit vond ik totaal misplaatst. Komisch was hij helemaal niet, en romantiek zat er ook niet echt in, wat me vandaag tegenviel, want ik had zin in een mooie romantische film. Wat krijgen we dan wel? … een drama.
Het verhaal zit zeer goed in elkaar en gaat voornamelijk over de depressieve Jenna (Keri Russel), die nieuwe hoop vind bij haar dokter (gespeeld door Nathan Fillion). De uitwerking van het verhaal is spijtig genoeg iets minder, het beeldmateriaal had dit verhaal en de impact ervan veel meer kunnen versterken, alles blijft zeer oppervlakkig en ik denk dat de regisseur een beetje schrik heeft om close-ups te gebruiken (een type shot die ik crusiaal vind bij drama’s).
De acteerprestaties vond ik over het algemeen onovertuigend. Niemand zat echt volledig in zijn rol, Keri Russel trekt enkele keren een gezicht die ik niet in het verhaal passende vind, maar naar het einde toe kwam ik wel in haar spel. Nathan Fillion kon mij totaal niet overtuigen in zijn rol, en ik vond dat de chemie tussen hem en Keri Russel ook niet goed zat. Jeremy Sisto daarintegen zat wel beter in zijn rol.
Een gemiddelde film waar veel meer had ingezeten, dit was echt een goed verhaal en had met betere cast en sterkere inbeeldzetting misschien wel een topfilm geweest.

avatar van soom
Wauw, wat een filmervaring. Althans, voor mij, want ik dacht dat het een heel luchtig filmpje zou worden, gewoon zo'n film die je wel kijkt, maar makkelijk vergeet. Niets van dat alles, aan Waitress ga ik heel veel denken, en dan met name aan de taarten (ben echt gek op taarten, hartig, zoet, het kan me niet gek genoeg zijn).

Als ik samen met Remi in Rotterdam aan het winkelen/banjeren ben, gaan we, zo heb ik tenminste het idee, altijd wel even naar de Media Markt. Dus ook de keer dat Waitress gekocht werd. Ik zag hem liggen, en had dit keer het plan opgevat om 'm te kopen. Remi had echter de bedoeling om 'm te gaan betalen voor me, zo zei hij, terwijl we door de gangen van de dvd schappen liepen. Ik dacht nog bij mezelf, dat gaat niet gebeuren. Maar Remi vroeg waar de dvd over ging, en nietsvermoedend gaf ik de dvd aan hem. Het lukte me niet meer om 'm terug te krijgen, dus ik kan niet anders doen dan Remi weer bedanken. Want zoals gezegd, dit is echt een geweldige film. Keri Russell is zo ongelooflijk goed in wat ze doet. Ik weet gewoon niet waarom, maar deze film raakte me tot in mijn haarwortels. Prachtig, ik kan gewoon totaal niet anders zeggen, en ik heb zin in een stukkie taart.

Welverdiende volle 5*, en een top 10 notering: Van dit soort films houd ik echt heel erg.

avatar van aburex
Wat als komedie wordt voorgesteld is meer een drama. Het ongelukkige leven van Jenna (Keri Russell speelt haar rol uitstekend) wordt goed in beeld gebracht Spijtig dat de film wat langdradig is, maar over het akgemeen een gemiddelde film.

avatar van Aapje81
Heel fijn filmpje met prima acteerwerk. Zakt tegen het einde een beetje weg maar ik vond hem prachtig.

avatar van Fran
Deze film heeft mij erg verrast. Het komt in het begin over als een gemiddelde, luchtige drama maar het was echt heel erg goed. Het gekke is dat het verhaal aan de ene kant heel luchtig over blijft komen terwijl er ook hele mooie stukken drama tussen zitten.

De scene's met de taarten tussendoor vond ik erg leuk gevonden. Voor iedere gemoedstoestand een taart.

De chemie tussen Jenna en haar dokter was echt supermooi om te zien. Dat maakte deze film ook prettig om naar te kijken. Heel mooi romantisch verhaal maar toch blijft het op alle vlakken realistisch. Geen standaard, romantisch, klef einde maar ook heel nuchter.

Een film met veel tegenstellingen: luchtig met veel drama, superromantisch maar realistisch. Dat maakt deze film helemaal bijzonder om naar te kijken.

avatar van Observator
Geflipte personages met geflipte relaties. Zonder lollig te doen, zat er wel degelijk humor in. Niet mijn humor, en niet mijn drama.

Irritant.

avatar van Zero_Sunshine
Ik vond de film helemaal niet voorspelbaar eigelijk.
Ik vond 'em wel leuk hoe die taarten erin verwerkt zijn.
De film zelf is na een paar maanden geleden te hebben gezien nog vaag nagebleven, en dat is goed natuurlijk.

avatar van moviechick-99
zeer goede,mooie en ontroerende film. ik vond het totaal niet voorspelbaar ik had eerder gedacht dat ze met die dokter samenkwam maar uiteindelijk toch niet mooie film het einde was ook goed lulu's pies cute en dat op het einde old joe sterft en haar een cheque geeft mooi.sterk van haar dat ze earl dan toch dumpt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Voorspelbare originaliteit.

Waitress is in ieder geval leuker dan de gemiddelde romcom. Toch wordt ook hier tijdens deze film het pad der voorspelbaarheid bewandeld, al is de uitvoering enigszins origineel. Humor voert hier de toon boven de romance, al moet die je wel liggen.

Wanneer tegen het einde dat zwaartepunt zich gaat omdraaien, valt een en ander tegen. Onder andere omdat het aanvoelt als een vlug en gemakkelijk uitdraaiertje. Niets is echter minder waar. Feit is dat regisseuse en mede-actrice Shelly zelf haar film niet kon afmaken omdat zij zeer gewelddadig om het leven werd gebracht door een inbreker. Hoe triest.

Redelijk.

Typische "feel-good"-film, met een middelmatig verhaal. Wat het meest blijft hangen is dat schrijver/regisseur/actrice Adrienne Shelly twee maanden vóór de première op het Sundance Film Festival in haar kantoor in New York vermoord werd.

avatar van rep_robert
Een fijn feel-good filmpje met een zeer charmante Russell in de hoofdrol en de leuke wegdroom segmentjes over de taartjes die een originele touch geven aan de film. Als geheel stelt het plot niet veel voor en hebben we het wel is beter gezien, maar de film is zo schattig uitgewerkt dat je dit met gemak voor lief neemt. Des te zuurder is het feit dat regisseuse Shelly op een brute manier om het leven is gekomen.

Dick2008
Keri Russell speelt opnieuw goed in deze toch wel weer mooie maar ook mierzoete film net als Magic of Ordinary Days, The (2005), al is die laatste film me toch wel een tikkeltje beter bevallen. Heeft die film nog een duidelijke verhaallijn, dat miste ik bij deze film toch wel. Ik kan me dan ook niet zo'n goed beeld vormen wat het genre betreft, zo zit er wel wat humor en romantiek in maar toch ook vrij veel drama, en dat wordt dan doorlopend afgewisseld. Dat is bij een romantische komedie of drama toch duidelijk anders. Het einde van de film geeft trouwens wel een verrassende draai aan het verhaal. Ruime 3.0/kleine 4.0.

avatar van gillie24
Een hele fijne, rustig vertelde film met een heerlijke Russell in de hoofdrol. Goed tegenspel ook van Nathan 'Castle' Fillion. Grappig om hoe te zien hoe de taartjes in het verhaal zijn verweven.
Een welverdiende 3,5 op 5.

avatar van K. V.
Toch eens bekeken en omdat 'k geen echte verwachtingen had, viel de film goed mee. Zeker geen waw film, maar gewoon goed. Geen zuivere romantische komedie, maar ook niet echt een zwaar drama, hij bevatte een beetje verschillende genres.
Eentje om eens mee te pikken als hij via tv passeert.

avatar van Inland Rabbit
Mensen die hier meer drama zien dan komedie zitten er toch erg naast. Dat de komedie je niet ligt, kan ik wel erg snappen.

Deed me nog het meest denken aan het werk van Bryan Fuller (Dead Like Me, Pushing Daisies) en ook de serie Suburgatory. Laatstgenoemde is niet heel vreemd, aangezien ik toch ernstig vermoedt dat Emily Kaplan (creator Suburgatory en soms Parks & Recreation scripts) deze film zag en toen dacht "Hey, die Jeremy Sisto en Cheryl Hines zijn leuk, de toon van deze film is lekker luchtig, met die sfeer kan ik wel wat".

Met de cast is niets mis dus en door het type acteurs is de toon snel gezet. Zet Sisto, Hines en Richard Castle, eh Nathan Filliion bij elkaar en dat droogkomische sfeertje is niet meer uit de film te krijgen. Een romantische komedie met een vreemd randje en wat (onnodig) drama.

Voorspelbaarheid en cliché zijn woorden die je kunt gebruiken als de film je niet ligt. Mocht je er toch doorheen bijten, is dat allemaal niet zo storend. Leuk filmpje, waarbij ik zelfs een verhoging niet uitsluit.

avatar van Fryce
Aardige film. Mooie beelden en een lekker sfeertje.

Aardige film waarin een zwangere serveerster nogal ongelukkig is met haar huwelijk en haar leven. Een niet altijd evenwichtige mix tussen comedie en drama. Bitterzoet van toon met leuke en een beetje eigenzinnige personages (op de man van de serveerster na dan). Onderhoudend en een mooie rol van Keri Russell. Net geen 3.5 sterren.

avatar van floor87
leuke film. Kijkt lekker weg. Verwacht meestal niet zoveel van dit soort films, maar deze viel me alles mee. Dokter bleef een typetje maarja, daar kun je ook niet meer van verwachen in zo'n film

avatar van J.Ch.
Aardige film, Waitress. Niet veel meer maar zeker ook niet minder dan wat ik ervan verwacht had. Het verhaal is ondanks de lieve kleurtjes en schattige uniformpjes een stuk minder zoet dan je op voorhand zou denken, en weet een aardig goede balans te vinden tussen serieus en luchtig. Keri Russell speelt erg goed. Jenna heeft een affaire, wordt door haar afschuwelijke man volledig onder de duim gehouden en kan geen liefde opbrengen voor haar ongeboren kind, en toch is ze en sympathiek personage. Hoewel ik elke keer als manlief in beeld kwam wurgneigingen kreeg, kon ik ergens ook wel begrijpen hoe moeilijk het voor haar is om hem te verlaten.
Daarnaast vind ik het ook altijd leuk als film iets 'extra's' heeft dat het minder standaard maakt, in dit geval de taarten waarin Jenna haar hele ziel en zaligheid uit.
Ach, soms is het wat voorspelbaar en soms is de humor wat flauw, maar Keri Russell en het net anders dan normale einde maken Waitress heel genietbaar.

avatar van Dominootje
Beetje apart acteerwerk af en toe, maar een lekkere wegkijk film!

Eenvoudig, maar bijwijlen sympathiek filmpje die ook wel relaties in en buiten het huwelijk tracht te ontleden. Voor groot publiek, mogelijks met een zakdoekje erbij, want een zuivere komedie is dit niet.
Toch een behoorlijke score omwille van de herkenbare, soms gevatte situaties.

avatar van gizzegiz
Niet het bekijken waard; had, de gegeven score bekeken, hier ietskes meer van verwacht!

avatar van Boenga
De basic story is een bloedernstig drama - zwangere vrouw wil weg van haar behoorlijk tirannieke echtgenoot - met Keri Russel die behoorlijk goed in haar rol zit.
Maar: dat drama zit van begin tot einde doorweven met een aantal personages en scenes die zo uit een goedkope romantische tienerkomedie lijken te vallen.
Mislukte mix.
Jammer, er zat best wel meer in...