Genre: Komedie / Romantiek
Speelduur: 110 minuten
Alternatieve titel: Love Is All
Oorsprong:
Nederland
Geregisseerd door: Joram Lürsen
Met onder meer: Michiel Romeyn, Carice van Houten en Wendy van Dijk
IMDb beoordeling:
7,0 (8.322)
Gesproken taal: Nederlands
Releasedatum: 11 oktober 2007
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Alles Is Liefde
In Alles Is Liefde draait alles om de liefde, in alle denkbare combinaties. Klaasje (Wendy van Dijk) is gescheiden van Dennis (Peter Paul Muller) nadat hij haar heeft bedrogen met de juf (Chantal Janzen) van hun zoontje. Hoewel Dennis haar terug wil, lijken zijn kansen verkeken als Klaasje een aantrekkelijke jonge minnaar tegenkomt (Valerio Zeno). Simone, de beste vriendin van Klaasje (Anneke Blok) is de spil van haar gezin dat ze met strakke schema's door het drukke dagelijkse leven leidt. Haar man Ted (Thomas Acda) voelt zich daardoor vaak buitengesloten en overbodig. Als hij wordt ontslagen als kraandrijver, durft hij het haar dan ook niet te vertellen. Badmeester Victor (Paul de Leeuw) verheugt zich op zijn aanstaande huwelijk met Kees, zijn grote liefde (Daan Schuurmans). Terwijl 5 december nadert en alle liefdeslijnen bij elkaar komen via de mysterieuze Sinterklaasfiguur Jan (Michiel Romeyn), lijken de liefdesperikelen te worden overwonnen...
Externe links
Acteurs en actrices
Kiki Jollema
Ted Coelman
Saskia
Simone Coelman
Victor Jollema
Rudolf van Hoogstraten Bosch
Dekker
Rens
Klaasje van Ophorst
Sarah
Video's en trailers
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jazeker
Ik vind het gewoon een gejatte versie van Love Actually, maar dan met oninteressante personages die ook bijna allemaal erg overdreven acteren, eigenlijk slecht zelfs. Het plot deed me weinig en het ergste probleem wat een rom-kom kan hebben is dat het je niks doet of de mensen nu wel of niet gelukkig zijn. Het deed me echt werkelijk niks. En dit terwijl ik Love Actually zelfs al een lange tijd in mijn top 10 heb staan. Die film deed me echt wat. De personages in die film ''leven'' veel beter. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik totaal geen fan ben van de Nederlandse film. Ik blijf het een taal vinden die in een film vaak onecht over komt. In het Nederlands kan je in mijn ogen niet snel emotie overbrengen in een film. Maar dat is mijn mening he. Ik heb het idee dat er genoeg zijn wie dat niet vinden 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Emotie overbrengen heeft weinig met gesproken taal te maken. Lichaamstaal is veel belangrijker. Zowel Michiel Romeyn als Carice van Houten slagen daar in deze film voldoende in. Hun acteertalent steekt boven dat van alle anderen uit. Zij dragen deze film.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Taal lijkt me ook niet erg onbelangrijk daarin...
Maar buiten dat staat het acteerniveau en lichaamstaal wel voorop. Aan Carice lag het niet nee, en Romeyn had een geinige rol maar dan heb je al het goeds op acteergebied ook wel genoemd. Wanneer beseft bv Paul de Leeuw is dat hij een stuk beter als entertainmer is dan als acteur 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
als consessie-film met de familie deze opgezet.
We hadden er aardige berichten van gehoord, dus maar even kijken dan.
Zoetsappig, oma kan ook meekijken-film,maar die viel terecht na een half uur in slaap op de bank.
Wat een draak van een film en belachelijk natuurlijk om een Sinterklaas-film met kerst op de tv te gaan gooien, maar goed.
Ze dachten we gooien de bekende Nederlanders erin en het wordt een topper. Ik blijf een fan van Carice, maar ze kon hier niks aan redden.
Het enige grappige vond ik dat de inval-Sinterklaas in het water sprong om het kind te redden en dag Sinterklaasje dag op de doodskist. Nou dat was het wel dan. Het einde leek bijna op de belachelijke kerst-groet-wens-song van de sbs6-familie. Ik ga geloof ik voor de 2e keer een 1,5 geven, want hier moeten ze gewoon niet meer mee aankomen.
En ik vind de Nederlandse film over het algemeen helemaal niet bij voorbaat slecht, maar na dit gezien te hebben kan het vanaf nu ook alleen maar weer beter.
Katharina
-
- 716 berichten
- 1052 stemmen
En ik vind de Nederlandse film over het algemeen helemaal niet bij voorbaat slecht, maar na dit gezien te hebben kan het vanaf nu ook alleen maar weer beter.
Ik vind de Nederlandse film over t algemeen bij voorbaat wel slecht, maar over deze film ben ik heel wat positiever dan moviemafketel! Na herziening met een halfje verhoogd, wat een leuke film! En wat speelt Carice lekker hardgrondig en naturel...erg mooi. En ongelofelijk dat Schuurmans zijn rol zo geweldig speelt als homo.
Leuke film!
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Emotie overbrengen heeft weinig met gesproken taal te maken. Lichaamstaal is veel belangrijker. Zowel Michiel Romeyn als Carice van Houten slagen daar in deze film voldoende in. Hun acteertalent steekt boven dat van alle anderen uit. Zij dragen deze film.
Helemaal mee eens. maar de film als geheel blijft erg matig, heb er een nachtje over geslapen en het met een half naar beneden gewaardeerd.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Het lijkt soms wel alsof elk Nederlands concept een verwaterde versie moet zijn van Amerikaanse/Britse versies. Alles is Liefde lijkt dan ook in alles op Love Actually. Alleen is het chauvinisme nu terug te vinden in het Sinterklaasfeest en niet in de kerstdagen. Ach, het moet kunnen. Op zich is het een aardige feel good drama met een gigantische cast aan bekende Nederlanders.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Elk Nederlands concept een verwaterde versie van een Amerikaanse of Britse versie? Nogal gewaagde uitspraak, die me ook lastig te onderbouwen lijkt. Dat het bij Alles is Liefde het geval is, lijkt me overduidelijk - de makers zelf staken dat ook niet onder stoelen of banken - maar voor de rest ... ?
dennisloquet
-
- 143 berichten
- 946 stemmen
Volgend jaar in de bioscoop: De Vlaamse remake van Jan Verheyen (Zot Van A)
nightbreed
-
- 3360 berichten
- 5029 stemmen
Dan volgt nu mijn uitgebreide recensie over deze film:
Zeikfilm met slecht acteerwerk en een matig script.
Zelfs Carice van Houten vond ik een dikke onvoldoende scoren in deze film. Alleen die gast van Jiskefet (en zijn verhaallijn) vond ik goed.
Einde recensie.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11918 berichten
- 5323 stemmen
Het lijkt soms wel alsof elk Nederlands concept een verwaterde versie moet zijn van Amerikaanse/Britse versies.
Als je 'Nederlands' vervangt door Europees is het toch echt andersom...
Padde
-
- 151 berichten
- 160 stemmen
Best wel aardige film lekker vlot verschillende verhaal lijntjes
klopt niet overal maar ja wat maakt het uit.
gewoon lekker op de bank kijken en zo af en toe best om te lachen
Thomas83
-
- 4028 berichten
- 3633 stemmen
Ondanks de lange zit heb ik geen moment op de klok gekeken en de film mist zijn doel niet, een feelgood-filmpje zijn, maar ik vond de film ook bepaald niet goed eerlijk gezegd. De boel werd destijds een hoop gepromoot en de kritieken waren erg positief (het een misschien wel het gevolg van het ander), maar ik vond het over het algemeen allemaal maar vrij matig. Allereerst is de film (met de wel heel zoetsappige en foute titel Alles is Liefde) een opzichtige kloon van Love Actually, een veelgeprezen film die ik persoonlijk alleen helemaal niet zo geweldig vind. Verder draven er wel een hele hoop bekende gezichten op, waarvan velen geen volwaardige acteurs zijn. De enkeling die dat wel is valt over het algemeen wat tegen.
Carice van Houten heeft de looks, maar echt heel goed spelen vind ik haar niet. Thomas Acda valt me ook al wat tegen, Paul de Leeuw is wel weer aardig en Anneke Blok vond ik vrij goed nog. Alleen is haar rol vlak en karikaturaal. Dat hoort weliswaar bij het luchtige van de film, maar daardoor kan ze niet écht een goede rol neerzetten. Wendy van Dijk vind ik persoonlijk wat irritant, dus haar aanwezigheid deed de film ook geen goed wat mij betreft. Bovendien speelde ze niet goed. Marc-Marie Huijbregts mocht een cliché-nicht spelen, maar zijn maniertjes en manier van praten werken me sowieso al zwaar op de zenuwen. Valerio acteerde misschien nog wel het beroerdst van allemaal. Bovendien sprak hij als een puber, wat me ook al stoorde. Al blijkt hij er later ook een te zijn, wat Wendy van Dijks rol er niet van weerhoudt toch maar een soort van relatie met hem te houden en met hem mee naar huis te gaan. Dat turbotaaltje zit wel vaker in de film, echt een beetje hinderlijk. In een film als Simon werkt dat geweldig, hier echt helemaal niet. De dialogen waren sowieso vaak echt ondermaats.
De film zit zo boordevol Hollywood-clichés dat het er wel heel dik bovenop ligt dat de makers nogal hebben lopen afkijken bij allerlei andere films. Het doet alleen de voorspelbaarheid van de film geen goed, ook al hebben dit soort feelgood-films deels nog wel een beetje een vast recept. Maar sommige dingen zijn erg raar uitgewerkt. Zo is het me niet helemaal duidelijk waarom iedereen die zeg maar alternatieve Sinterklaas zo grappig vind, is die kinderen op de fiets-scène op het einde echt een heel foute poging om een ah-wat-schattig-momentje te scoren, en het slaat nergens op dat de prins al die moeite doet, zonder het meisje echt te hebben leren kennen, überhaupt een zinnig gesprek met haar te hebben gevoerd.
Jammer ook hoe eigenlijk elk personage wat al teveel een wandelend cliché is. Al vond ik de rol van verwarde zwerver wel passen bij die ene acteur die in Flodder Kees speelde (weet zijn naam even niet meer). Gelukkig werd hij niet gekoppeld aan iemand aan de film, want op het einde komt iedereen wel heel klef bij elkaar. Zelfs twee bijrolletjes die misschien een minuut in totaal in beeld zijn geweest en ook nog eens twee jonge kinderen. Dat wekte een beetje braakneigingen bij me op. De korpsballen waren ook heel fout trouwens, en die braakten nog echt geloof ik. Het script hangt ook teveel van toevalligheden aan elkaar. En raar hoe iedereen elkaar opeens allerlei diepzinnige adviezen gaat geven, terwijl ze elkaar allemaal amper kennen.
Is dan alles zo slecht aan de film? Gelukkig niet. Michiel Romeyn vond ik echt een lichtpuntje. Ook het plotje van het homostelletje was nog best aardig, ook al was dat niet top uitgewerkt en heb ik Daan Schuurmans nog nooit boven soapniveau uit zien stijgen. Maar wat dat betreft verkeert hij in groot gezelschap. Als het luchtige even voor wat meer drama wordt ingewisseld dan gaan de matige acteerprestaties ook meer tegenstaan. Blijft het luchtig dan is het allemaal regelmatig nog best geestig en vlot. Het tempo zit er ook heel de film goed in. Bovendien moet gezegd worden dat het camerawerk gewoon echt goed is. Het ene na het andere mooie shot van Nederland.
Jammer dat de muziek dan weer weinig aan is. De soundtrack staat vaak nog keurig in dienst van de film, maar de slecht getimede muziekjes om aan te geven wanneer de kijker iets zielig of romantisch moet vinden blijven een beetje sneu, en de titelsong van BLØF blijft wel hangen maar is gewoon heel fout. Het kleine beetje sluikreclame en al die gadgets hadden ze beter ook kunnen weghouden. Ook al van die Hollywood-dingetjes die de film er niet beter op maken.
Al met al een film die me ondanks alle gebreken nog zeker goed heeft vermaakt, maar dan moet het verstand wel een beetje op nul, want als je kritisch naar zaken als acteerprestaties, casting en het script gaat kijken dan ga je je al snel ergeren. Uiteindelijk was de marketing van Alles is Liefde beter dan de film zelf. Leuk om een keertje te kijken, that’s it. 2.5*
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik ga niet beweren een groot meesterwerk te hebben verwacht, maar een lekker wegkijkend, plezierige zoete romantische film wel een beetje. maar ook dat viel me wat tegen. Vooral het script eigenlijk. Mijn idee na het zien van de onontkoombare stukjes op TV toen de film twee jaar geleden zo'n hit was, was toch dat van een iets scherpere film dan dit uiteindelijk bleek te zijn. De verhaallijn van Michiel Romeyn bijvoorbeeld was heel erg flauw. Veel van de andere verhaaltjes komen niet ver genoeg uit cliché's weg, missen een beetje extra kleur. En dan gaat het wel wat opvallen dat sommige scteurs gewoon net wat beter zijn dan anderen. Carice van Houten en Anneke Blok weten alleen door hun aanwezigheid al meer te maken van hun delen van het verhaal.
Al met al: Best geinig, maar meer forgettable dan ik van zo'n Nederlandse succesfilm verwacht had.
2.5*
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wellicht dat een herziening wat doet. Vond hem de eerste keer ook tegenvallen, maar hij bevalt me steeds beter en beter.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Elk Nederlands concept een verwaterde versie van een Amerikaanse of Britse versie? Nogal gewaagde uitspraak, die me ook lastig te onderbouwen lijkt. Dat het bij Alles is Liefde het geval is, lijkt me overduidelijk - de makers zelf staken dat ook niet onder stoelen of banken - maar voor de rest ... ?
Misschien wat overdreven gesteld. Ik heb wel heel erg het gevoel dat er te weinig echt originele, ''eigen'' films worden gemaakt. Vooral de grote publiekstrekkers als Alles is Liefde, De Storm, Komt een vrouw bij de dokter of Bride Flight voelen mij wel heel erg aan als kopien van bestaande films in een Nederlands jasje.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Even ongeacht of ik het er (per film) mee eens ben, zijn publieksfilms zelden origineel. In de Nederlandse 'arthouse-hoek' ligt dan wellicht meer moois op je te wachten 
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Als je 'Nederlands' vervangt door Europees is het toch echt andersom...
Dat ontken ik ook niet. Ik heb het echt over de Nederlandse film, niet over heel Europa. Dat ''onze'' meesterwerken verkracht moeten worden voor Engelstalige versies is ook zo.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Even ongeacht of ik het er (per film) mee eens ben, zijn publieksfilms zelden origineel. In de Nederlandse 'arthouse-hoek' ligt dan wellicht meer moois op je te wachten
Mjah, dat is het hem dus, ik heb niet bepaald het gevoel dat we een levendige arthouse-markt hebben in NL. Wij hebben ook nauwelijks van die sleeper hits die publiekfilms worden omdat ze zo goed zijn. Of het moet een nieuwe Alex van Warmerdam zijn.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11918 berichten
- 5323 stemmen
Maar dan begrijp ik niet welke Nederlandse titels er nog meer 'verwaterde' versies van Amerikaanse versies zijn.
clairest
-
- 218 berichten
- 472 stemmen
Onderhoudende film, mengelmoesje van komisch en serieus. Ik lees achteraf dat het een komedie is. Ik vind het geen overtuigende pure komedie want er zit veel diepgang in. Zijn Nederlandse films niet heel vaak een mix van komisch en serieus? Serieus is moeilijker natuurlijk. De Hel van '63 heb ik eerder gezien dan deze film en dat vond ik ook zo'n typisch Nederlands mengelmoesje van hilariteit en serieusheid. Terwijl die doorgaat voor een serieuze film, of is het een 'historische komedie'? Terug naar deze film: wel lekker dat het geijkte Sinterklaas-spel eens goed op de hak genomen wordt. Leuk dat de verhaallijnen van de stellen voor elk wat wils inhouden. Afhankelijk van de levenservaringen tot dusver laat men zich primair raken door Carice en de prins, of juist eerder door het gezin van Acda. Ik las hier dat iemand helemaal niets voelde bij Ted en Simone. Dat komt dan gewoon doordat die situatie je niet raakt. Ze spelen goed. Ik erger me aan de overwaardering voor Carice, want zij heeft eigenlijk een simpel ondiep rolletje. Maar ze doet het leuk hoor. Paul de Leeuw en Daan Schuurmans raken mij als een verrassend overtuigend stel. Jammer dat mensen zo vast zitten aan de hilaire rol van Paul of aan de anderssoortige rollen van Daan, dat ze in deze film niet zien wat er te zien is. Ik vond aan het spel van Valerio hier ook niets mis: een lekkere simpele jongen! Wendy van Dijk was de enige die ik wel wat minder vond.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Maar dan begrijp ik niet welke Nederlandse titels er nog meer 'verwaterde' versies van Amerikaanse versies zijn.
Ik heb vaak dat gevoel bij Nederlandse producties, maar misschien meer bij series dan bij films.
Cloaca - American Beauty
Ober - Being John Malkovich
Gooische Vrouwen - Desperate Housewives
Vuurzee - The Lakes
Voetbalvrouwen - Fooball Wives
Rozengeur en Wodka Lime - Sex and the city, etc, etc
Maar ik ben nu heel offtopic bezig, sorry.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Noem je vier televisieproducties, wat sowieso een ander medium is met andere wetten. Succesvolle formules worden daar - net als in film, dat wel - nu eenmaal gekopieerd. Dat is niet iets typisch Nederlands, er lopen hier zelfs veel creatieve breinen rond die concepten bedenken die wereldwijd verkocht worden. Overigens is het basisgegeven van series als Vuurzee en The Lakes al veel verder terug te voeren.
Wat Cloaca met American Beauuty te maken heeft ontgaat me volledig, en buiten het schrijverselement in Being John Malkovich en Ober is de gelijkenis daar ook ver te zoeken.
Poeha
-
- 184 berichten
- 217 stemmen
Recentelijk dan maar eens eindelijk gekeken en voorwaar een vermakelijke film, vooral met Michiel Romey als Sinterklaas.
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Noem je vier televisieproducties, wat sowieso een ander medium is met andere wetten. Succesvolle formules worden daar - net als in film, dat wel - nu eenmaal gekopieerd. Dat is niet iets typisch Nederlands, er lopen hier zelfs veel creatieve breinen rond die concepten bedenken die wereldwijd verkocht worden. Overigens is het basisgegeven van series als Vuurzee en The Lakes al veel verder terug te voeren.
Wat Cloaca met American Beauuty te maken heeft ontgaat me volledig, en buiten het schrijverselement in Being John Malkovich en Ober is de gelijkenis daar ook ver te zoeken.
Het is een beetje appels met peren vergelijken van mijn kant. Maar dit heeft weinig meer met Alles is Liefde te maken, dus laten we deze discussie staken omwille van de overzichtelijkheid. 
Robi
-
- 2528 berichten
- 2526 stemmen
Toen deze film laatst weer op tv was had ik eigenlijk geen zin om te kijken, maar de tv stond nog aan en vanaf de eerste beelden wordt je gelijk weer meegezogen en kijk je de film zonder problemen helemaal uit. Wat is dat verhaal goed !!! Het loopt allemaal zo mooi door elkaar heen, en ook wordt er over het algemeen groots geacteerd en zijn de types perfect gecast. Deze film blijft echt een topper.
canciser
-
- 938 berichten
- 558 stemmen
Leuke sfeer en verhaallijn, de personages waren ook grappig gevonden maar niet helemaal goed uitgewerkt. De film bleef me boeien, maar helaas vind ik het einde een beetje simpel. 3,5 ster voor 1 van de beste Nederlandse films van de laatste jaren.
Camiel77
-
- 16 berichten
- 51 stemmen
Leuk verhaallijn en sfeer. Goed acteer werk, met name van Michiel Romeyn (o.a. ook van Jiskefet).
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1632 stemmen
Ik vond het toch een hele leuke film.
Meestal vind ik nederlandse films niet zo leuk maar deze komt er echt mee vandoor.
De cast is leuk het verhaal is iet wat zwak en rommelig. Maar al met al een hele leuke film.
3,5*
Het laatste nieuws

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'

Dit is alles wat je moet weten over de komende Netflix-film 'War Machine' van Patrick Hughes

Eerste teaser en releasedatum onthuld van de goed beoordeelde horrorserie 'FROM'

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod
Bekijk ook

De Marathon
Drama / Komedie, 2012
660 reacties

Van God Los
Misdaad / Drama, 2003
995 reacties

The Kingdom
Thriller / Drama, 2007
377 reacties

All Stars
Drama / Komedie, 1997
285 reacties

Oorlogswinter
Oorlog / Avontuur, 2008
1.514 reacties

Oorlogsgeheimen
Oorlog / Familie, 2014
74 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.


