Nancy Drew (2007)

Alternatieve titel: Nancy Drew: The Mystery in Hollywood Hills

Familie / Mystery

geregisseerd door Andrew Fleming
met Emma Roberts, Rachael Leigh Cook en Joanne Baron

De jonge tiener Nancy Drew heeft als grote hobby detective spelen. Als ze met haar vader mee op zakenreis gaat naar Los Angeles, raakt ze verwikkeld in een moordzaak van een vroegere actrice. Nancy Drew zet alles op alles om dit raadsel op te lossen.

avatar van arno74
Vrij doorsnee jeugd-/tienerfilm. Qua inhoud moest ik gelijk aan Spy Kids (2001) denken. Het lijkt een variant erop maar met een tiener in de hoofdrol en iets minder actie. Niet onaardig, maar wat mij betreft ook geen hoogvlieger.

avatar van Baggerman
Leuke, niet-pretentieuze familiefilm. Het is allemaal wat simpeltjes, maar kijkt gewoon lekker weg en slaagt volledig in de opzet: vermaak.

breedbeeld schreef:
Zit er wel in dat ze later meer op haar vader dan op haar tante zal gaan lijken dus ja dan zal ze het meer van karakter rollen moeten hebben zullen we maar zeggen

Mmm, ik vind Emma knapper dan haar tante met haar vleermuizenbekkie. Wat, ik vind zelfs Emma's vader met een jurk aan nog een knappere vrouw dan Julia.....

Een redelijke vermakelijke Familie / Mystery film van regisseur Andrew Fleming, die vooral bekend is van zijn vermakelijke Horror / Komedie film "The Craft (1996)".

In dit verhaal draait het om de tiener Nancy Drew (Emma Roberts), die detective spelen als grote hobby heeft. Als ze met haar vader, te weten Carson Drew (Tate Donovan) mee op zakenreis gaat naar Los Angeles, raakt ze verwikkeld in een moordzaak van de beroemde filmster Dehlia Draycott (Laura Harring). Nancy zet daarbij alles op alles om dit raadsel op te lossen.

Al met al leuk om eens gezien te hebben (vooral geschikt voor tieners) en vooral vanwege het enthousiaste spel in dit soms iets te simpel verhaal. Verder is het leuk dat ik de 100e stem mocht uitbrengen.

avatar van Shadowed
Mwa.

Ik had het allemaal met een korreltje zout genomen, aangezien de film natuurlijk duidelijk naar kinderen gericht is. Ook had ik hem gekeken vanwege Roberts, die het toch op jonge leeftijd best leuk doet en wel enig aanleiding voor acteertalent had.

Het is allemaal wat simpel. De volwassen typetjes zijn vaak wat overdreven maar dat had ik de film vergeven aangezien het een kinderfilm is. Het is vaak wat simpel uitgevoerd, weinig detail, wat vooral een misser was bij het huis van deze Nancy Drew.

Uiteindelijk is het niet een heel verkeerde film geworden, dat soms nog wel geslaagd uit de hoek kan komen. Kinderen zullen dit makkelijk slikken, volwassenen kunnen hem wel links laten liggen.

Aardige film over een meisje die als een speurneus door het leven gaat en verschillende zaken oplost. Gebaseerd op een populaire boekenreeks. Het mysterie dat geintroduceerd wordt, houdt de film goed gaande. Een vlot tempo en een vermakelijk hoofdpersonage maakt dit een gemakkelijke wegkijker. De jeugdige cast doet het leuk.