Yeui-eomneun Geotdeul (2006)

Zuid-Korea
Komedie / Actie

geregisseerd door Cheol-hie Park
met Ha-kyun Shin, Su-hee Go en Ye-rin Han

Een jonge man heeft spraakproblemen omdat hij een kleine tong heeft. Omdat een tongoperatie duur is, begint hij een carrière als huurmoordenaar. Hij vermoordt alleen maar slechte mensen uit de criminele wereld totdat hij voldoende geld bij elkaar heeft verdient om zijn operatie te betalen.

avatar van kinjutsu
haha, klinkt heel vet, en draait op IFFR.

ik ga er wel heen hoor jongens...

avatar van BlueJudaskiss
Heb 'm vandaag op de persvoorstelling van het IFFR gezien en is echt onwijs de moeite waard! Ik heb het normaal niet zo op Aziatische films maar deze was echt geweldig! Supermix van komedie, drama, thriller en familiefilm, met een paar erg leuke scenes. Hulde! 4* Snap de lage beoordeling echt niet.

Ik was zwaar teleurgesteld in Shin Ha-kyun. In het geweldige Sympathy for Mr Vengeance speelde hij ook een doofstom iemand, maar in No Mercy for the Rude vond ik het allemaal zo flauw, dat ik de film met moeite uit heb gezeten.

Ik weet ook wel dat de rol die hij speelt in Sympathy for Mr Vengeance totaal niet te vergelijken is met deze film, maar ik vond het gewoon niet goed passen.

Maar misschien moet ik de film eens herzien.

avatar van BlueJudaskiss
Was jij gisteren ook bij de persvoorstelling?

Reinbo
Geweldige film, voor de liefhebbers van Old Boy, maar minder gelikt. Geen wraak verhaal, maar een struggle for life en een film over het gebrek aan communicatie in de Zuid Koreaanse samenleving. (Aldus de regisseur tijdens de vertoning op het IFFR. ) Dikke 4* met kans op een halfje erbij.

avatar van feanaro surion
No Mercy For the Rude is een hilarische en (melo-)dramatische film over een man die huurmoordenaar word om een operatie te kunnen betalen aan zijn tong. Gehuld in een zwarte leren jas en met een zonnebril op zijn hoofd vermoord hij de slechterikken(en alleen de slechterikken!). En als het even kan vermoord hij ze met een mes, de kogels worden tenslotte ook steeds duurder.

Erg mooie gestileerde film. 4*

Plus: Komisch, schommelen tussen dodelijk koel en menselijk debiel. The Mute ziet met lederen jack en zonnebril eruit als Bruce Lee op zijn beste dagen; zet hij zijn zonnebril af, dan breken zijn "debiele" ogen dit image helemaal af en komt zijn menselijke zwakke trekjes boven.
Min: Waar slaat het allemaal op? Is het slechts entertainment zonder enige realiteitszin? Huurmoordend leven en liefde gaan niet samen?
Als Komedie best aangenaam om te zien, met enkele speldenprikjes richting liefdesdrama.

avatar van Polysicsordie
Gewoon een entertainende film, niet meer niet minder.
Voor mij klonk het plot verwachtingsvol, maar uiteindelijk vervalt de film in clichés en voorspelbare grappen.
Ik had zo'n gevoel dat het allemaal wel eens eerder in de Koreaanse cinema was gedaan.

Ik vond Shin Ha-Kyun in deze film wel goed acteren; hij heeft wel eens betere rollen gehad, maar de mimiek van die vent blijft gewoon geniaal

avatar van Wadjoe
Een erg fijne luchtige film en toch met diepgang. Yeui-eomneun Geotdeul zijn 113 minuten om van te genieten. De personages vond ik erg vermakend en de actiescenes mochten er ook wel zijn. Erg leuk concept en uitwerking. Van het einde ben ik erg te spreken.

avatar van Chuck Taylor
Net op dvd uitgegeven door Amazia, uitgekomen onder de belachelijke titel "Silent Killer". Waarom niet gewoon de originele titel gebruiken?

avatar van vranque
Heerlijk. Ik werd werkelijk meegezogen. Dat overkomt mij niet vaak. Simplistisch, doeltreffend en ook zeer zeker ontroerend.

avatar van sinterklaas
Weer zo'n leuk Koreaans filmpje dat natuurlijk alleen maar doelt op keihard geweld. Ook bij Silent Killer is dat het geval. Een huurmoordenaar die doofstom is en alleen moord om geld bij elkaar te krijgen voor een operatie. En ja, daar heeft ie wel een hoop voor over. Maar toch is het een huurmoordenaar die alleen maar slechte mensen vermoord en de rest niet. En toch beschaafte killer dus

Dat hierboven was eigenlijk al het hele verhaal maar de film was toch wel weer erg vermakelijk. Er word me der toch een partij in gestoken, niet normaal. Zowat elke seconde krijgt er iemand wel een mes tussen zijn ribben en het bloed spat gewoon regelmatig in het ronde. Ook het acteerwerk van die doofstomme killer vond ik wel goed te doen. Daarnaast ook zijn vriendin en zoon. En dat zorgt aan het einde natuurlijk weer voor een dosis overdreven melodrama.

Heel maf Koreaans filmpje. Was toch wel weer erg vermakelijk en rijp om hem te bekijken met een grijns op je gezicht.

avatar van hannes64
1 van de besten, al dan niet 1 van de allerbesten uit korea.
Humoristisch, bloedhard, en drama.
Het verhaal is schitterend, en ja, ik werd ook meegezogen.
De mimiek hoe de hoofdrolspeler ook deed...perfect.
Ook zijn goeie vriend, ( die balletdanser )...had een goeie rol.
En wat `t geweld aangaat, ietwat teveel, maar dat mag de pret niet drukken.
Een zeer, maar dan ook zeer vermakelijke film, zoals ze die maar zelden maken.

avatar van Tomsheep
Geweldig dappere film.
Droge humor, actie, romantiek, drama, absurdisme, pulp, spiritualitiet. Alles van dit zit erin wisselt elkaar schaamteloos af.
En de film komt er gewoon dik mee weg want het blijft lekker om te kijken.

Meester werkje als je het mij vraagt.

avatar van John Lee Hooker
Een van de eerste films uit Korea die ik heb gezien.

De humor sprak me wel aan en die gozer die Killa speelde zat best goed in z'n rol. Die chick en dat jongetje deden het ook niet onaardig, maar de badguys leverde een beetje standaardwerk.

Leuk idee dat iemand met een spraakprobleem moet gaan moorden om zo geld bij elkaar te krijgen. Echter vond ik dit een beetje slap uitgewerkt want het leek erop alsof hij maar willekeurig wat mensen neerstak en we kregen niet zoveel te zien over de achtergrond van die personen. Ook zijn salaris heb ik gemist. Maar goed, diepgang moet je hier ook niet verwachten. Een vastberaden missie, een vriendinnetje en wat herinneringen van vroeger.

Afwisselende shots, een paar keer van boven.
De muziek vond ik iets te overdreven.

Aardig om een keer gezien te hebben.

Nomak
Teleurstellende film die helaas nergens weet te overtuigen. De humor is af en toe leuk, maar dat is het dan ook. Het verhaal is nogal onsamenhangend en de actie is ook helemaal niet zo hard als dat er hier door sommige users wordt beweerd. Personages zijn nogal flauw en het is zeer moeilijk om er een band mee op te bouwen waardoor het zeer melodramatische einde keihard faalt.
Een stomme huurmoordenaar hebben we ook gezien in Bangkok Dangerous (Thaise versie), maar die film was wel op elk gebied stukken beter.

Een onderhoudende, afwisselende, sfeervolle actiefilm (zonder al te veel pretenties) over de criminele onderwereld. Buiten de gebruikelijke actie en het expliciete geweld is er ruimte voor (donkere) humor en een vleugje dramatiek. Jammer vond ik het teveel aan subplots (wat afleidt) en absurde momenten (gaat ten koste van de spanning) . Er is aandacht besteed aan het camerawerk (resulteert in gestilleerde beelden). De cast is werkelijk uitstekend.

avatar van popcorn en cola
Het verhaal zit erg goed in elkaar, je wordt er gaande weg helemaal in mee genomen. In eerste instantie denk je naar een simpele film te kijken, maar deze schijn bedriegt. De hoofdrolspelers doen het erg goed, bijrollen zijn wat te veel typetjes wat niet ten goede komt aan de film. Ik heb inmiddels al wat Koreaanse films gezien, maar kan nog steeds niet wennen aan hun humor, inmiddels wel aan de bloederige beelden. De films uit Korea zitten doorgaans goed in elkaar, zo ook deze. Ik vind het een aanrader.

avatar van izri
Koreaanse regisseurs zijn nu eenmaal zoals eigenlijk het gros van de aziatische regisseurs gewoon briljant.Dit is gelukkig geen hollywood rotzooi maar echt een superfilm die zo is gemaakt dat de humor in het zelfde straatje zit als meedogenloosheid.Perfect die Koreanen.Kunnen de amerikaantjes wat van leren die nogal wat Aziatische films stelen en er lelijke en saaie aftreksels van maken.