The Ferryman (2007)

Nieuw-Zeeland
Horror / Thriller

geregisseerd door Chris Graham
met John Rhys-Davies, Kerry Fox en Tamer Hassan

Een groep jonge toeristen vaart met een boot in de Zuid-Pacifische Oceaan voor de vakantie van hun leven. Midden in de doodkalme oceaan, in een dikke mist, staan ze op een boot op het punt tegen het kwaad op te botsen. Dan drijft een zieke, oude Griekse man op hen af in een getroffen jacht. Ze zijn in het midden van de Oceaan, zonder hulp.

kappeuter (moderator)
Plaatje schijnt zo te horen.

avatar van verriet
lijkt me best een leuke film, zo wordt ie omschreven dan. ik kijk hem wel een keer..

avatar van Spartaan1986
Een product uit Nieuw-Zeeland

De cast is best redelijk en het verhaaltje klinkt standaard maar spannend.

Dat wordt toch maar kijken als hij hier een release datum krijgt

avatar van brave71
Leuke film....

Zijn geest wisselt van lichaam door het neersteken van een ander met een speciale mes.
Verhaal klinkt standaard, maar de film is goed uitgewerkt en ik heb me geen moment verveeld.

En John Rhys-Davies is behoorlijk afgevallen sinds ik hem voor het laatst gezien heb.

Maar als je van dit genre houd is het zeker een aanrader.
3,5 *

Trouwens, verwacht geen echte horror....is meer een thriller op een paar momenten na

Justice4All
Ik vond het vorige plaatje mooier.

avatar van inevitable
hier is de trailer:

Ik ga em vanavond kijken, ik laat het wel weten.

avatar van johnrambo
Ik ben dus de eerste op MM die hem gezien heeft denk ik.

Het gaat hier om een onverwacht "leuke" film.
Wie houd van een film met de nodige bloederige scene's is hier op het juiste adres.
Toen ik de eerste tien minuten gezien had dacht ik dat ik wel een beeld had over de loop van de hele film.
Zes mensen die op een boot stappen en in een stuk verlaten zee uitgemoord worden door één of ander geest uit het verleden.
Mijn vooroordeel bleek niet te kloppen, en de film kreeg voldoende onverwachte wendingen om de hele speelduur boeiend te blijven.
Tot de laatste minuut blijft het gissen hoe de film zal gaan eindigen.
Van het acteerwerk van een film uit Nieuw-Zeeland had ik weinig verwacht, maar ook dat viel zeker niet tegen.
Het camerawerk, het geluid en de actiescene's zijn een amerikaanse A-film waardig.

3,5 ster heeft deze verdient

avatar van brave71
Ik ben dus de eerste op MM die hem gezien heeft denk ik.

Dat denk ik niet hahahaha
Zie mijn commentaar boven......

Slap verhaal, slechte horror, afrader.

Justice4All
brave71 schreef:

Dat denk ik niet hahahaha
Zie mijn commentaar boven......
Volgens mij staat jou 6e bericht hieronder in?!

avatar van ralfsjam
moet zeggen dat de film mij niet echt kon boeien, ook niet de vraag in welk lichaam de geest zou blijven hangen. er waren in mijn ogen drie leuke dingen aan deze film: 1: het slowmotion handgemeen tussen kapitein en sukkel, 2 : de 3 leuke soundtrack nummers en 4: het opzich aardig gevonden einde. dacht dat het een vervolg zou gaan krijgen.... (ik hoop het niet, zo goed was de film nou ook weer niet) het acteer werk zweefde tussen redelijk en slecht. of te wel: tussen a film en b film. de film set was de moeite waard. daar hadden ze hun best op gedaan. maar wat ik al zei... het kon mij niet boeien. misschien anderen wel, maar voor mij was het weer een horror/thriller op een laag niveau met een redelijk camera-werk. als ze het nu eens omdraaien... een goed verhaal met een minder budget....
een 2.5*

p.s. ookal is de poster niet echt verrassend.... mij maakt hij wel nieuwsgierig (of is het nieuwschierig) ik zou hem huren....

Wat een slechte film zeg.
dat ze zo iets durven temaken zeg.
TIP! niet kijk dus. 1,5 *

Inderdaad een zeer slechte film,geen verhaal,geen spanning en totaal ongeloofwaardig

avatar van Spartaan1986
Ondanks het belabberde acteerwerk en het inspiratieloze gegeven (Is bijna hetzelfde als Long Time Dead) heeft de film toch wel een apart sfeertje wat vooral komt door de troosteloze omgeving bij nacht. Het laatste kwartier slaat alleen he-le-maal nergens op! De film keldert dan in 1x van B naar D niveau.

Nipte 2* met kans op lager

totaal ongeloofwaardige maar heel enthousiaste b-film verwacht geen topper maar voor liefhebbers een leuk tussendoortje

avatar van Manu
best coole film! heb erg zitten genieten...

ik zou het alleen geen horror/thriller willen noemen, maar eerder Mystery/thriller...

dat einde: OMG!!!

Het is niet een top film er kloppen veel dingen niet maar voor een brakke zondag middag prima.

Leuke, spannende film, verhaal is goed, ondanks dat alles op een boot afspeeld gaat hij niet vervelen 3,5*

avatar van mckiller
Ik heb hem gister gezien. Het acteer was helemaal niet zo slecht als de meeste zeggen maar dat is mijn mening. Alleen vond ik er geen zak aan. Er staat horror/thriller maar ik vind het meer een mystery film.
Eerst wilde ik hem al na 45 min stoppen maar ik had toch niks te doen.
Dit is echt geen aanrader!
Ik geef 2,0 sterren

Lee72
Mag ik een teiltje, wat slecht zeg. Ongelofelijk...

avatar van hannes64
Doe er nog maar 1 bij.
Verschrikkelijk slechte horror.

avatar van jorkie
bagger

Na 10 minuten al afgezet, wat een baggerfilm.
En geloof me dat doe ik nooit en geef de film altijd zeker een drie kwartier de tijd om me te boeien. Deze gaf ik niet de tijd en zag meteen dat het niets was.

avatar van Jules15
Slecht, kon me niet boeien en ik zet films niet snel af maar deze heb ik toch na een half uur afgezet. Krijg je hem gratis of komt ie toevallig op tv dan kun je hem best kijken als je persee wilt maar ik zou er geen geld aan besteden.

avatar van snowqueen
ik heb hem na een half uur uitgezet... wat een saaie baggerfilm is dit.

De achterliggende gedachte van de film is wel leuk, maar de uitwerking vind ik stukken minder, erg ongeloofwaardig allemaal.

avatar van 606
Best een aardige film met een goed bedacht verhaal.
acteurs waren ook redelijk goed en sfeer was dan ook prima.

3 sterren

avatar van Noodless
Mwah, viel wel mee.
Het verhaaltje heeft meer te bieden dan op het eerste gezicht lijkt. Het draait gelukkig toch wat anders uit dan alleen maar een geest. Daarom blijft het ook voldoende leuk met telkens de voortdurende wendingen die de personages ondergaan. Qua uitwerking kon het inderdaad wat beter. Toch een voldoende voor mij. 6/10