• 8.353.971 stemmen

4: Rise of the Silver Surfer (2007)

Actie / Sciencefiction | 92 minuten
2,68 1.578 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Alternatieve titels: Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer / Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Tim Story

Met onder meer: Ioan Gruffudd, Jessica Alba en Chris Evans

Releasedatum: 26 juli 2007

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • meJane Bekijk via meJane

Plot 4: Rise of the Silver Surfer

"Discover the secret of the Surfer."

De Silver Surfer komt de aarde bezoeken, wat betekent dat aarde een ramp tegemoet kan zien. Terwijl deze Silver Surfer over de wereld rondraast en overal waar hij komt chaos en vernietiging achterlaat, komt het Fantastic Four team in actie om hem tegen te houden en tevens de terugkeer van hun aartsvijand Dr. Doom tegen te gaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Reed Richards / Mr. Fantastic

Sue Richards / Invisible Woman

Johnny Storm / Human Torch

Ben Grimm / The Thing

Victor von Doom / Doctor Doom

Alicia Masters

General Hager

Norrin Radd / Silver Surfer (stemrol)

Norrin Radd / Silver Surfer

Frankie Raye

avatar van ILDIB

ILDIB

Heel veel nikszeggend geneuzel en pseudo grappige scenes. Het behoorlijke beeld redt m nog een beetje.

avatar van N23

N23

Ik vond het eerste deel dan toch beter. Waar het in deel 1 nog allemaal nieuw is en de special effect nog gedoogd worden, ergerde ik me er hier wel aan. En het einde was gewoon ronduit belabberd.

avatar van DramaKing

DramaKing

Zeer vermakelijk vervolg, de discussie of deel 1 beter is of niet is appels met peren vergelijken, het zijn echt twee verschillende verhalen. Daarnaast kijk je zo'n film niet voor de diepzinnigheid of briljante dialogen. Wat mij betreft een prima vervolg, dit is hoe superheldenfilms horen te zijn, beetje onzin en veel flitsend actiewerk. Zeker een aanrader als je gevoelig bent hiervoor.

Onderhond

Niet veel beter of slechter dan de eerste film.

Enige fijne is geloof ik dat deze film het niet nodig vindt zichzelf nodeloos te rekken. Met z'n 90 minuten is dit volgens mij één van de kortste Marvel verfilmingen.

Saaie helden, ook de toevoeging van Silver Surfer is niet best. Die ruimtewolk had op zich nog wat kunnen zijn, maar er wordt bitterweinig mee gedaan en zo imposant is ze nu ook weer niet als ze binnen een minuut of 5 verslagen wordt.

De effecten verouderen snel, het acteerwerk is houterig en veel heeft de film verder ook niet te melden. Geen al te beste Marvel reeks dit, blij dat ze het bij twee delen gehouden hebben.

CJN11

HEEL ERG SLECHT !!!! ER KOMT AMPER ACTIE IN DE FILM HEEL ERG ZONDE !!

CJN11

Ghost rider 2 is beter!

avatar van Rickmans

Rickmans

Nou, nou... Wat een commentaar. Maar goed, ik vond hem erg leuk.

avatar van shrink

shrink

• 1963 stemmen

Goede films met zeer goed special effects. Past precies tussen alle andere Marvel-films. Niks minder en niks meer.

avatar van Banjo

Banjo

Ik vond het maar een slappe film die bruiloft, silver surfer die verliefd is

dat Amerkaanse sausje nee het was zeker niet super..

2 1/2 ster

avatar van Metalfist

Metalfist

All that you know, is at an end

Een tijd geleden het eerste deel van de Fantastic Four films nog eens op televisie gezien en toen ik niet veel later voor een paar euro de DVD van de sequel op de kop kon tikken, kon ik het toch niet laten liggen. De verfilmingen van Marvel's eerste superheldenteam behoren niet tot mijn favoriete films in het genre maar het eerste deel had op zich nog wel wat potentie en ik was alweer vergeten hoe ze het hier met de Silver Surfer aanpakten.

De Galactus trilogie (issues 48-50) behoort dan ook tot één van de meest spraakmakende verhaallijnen uit de historie van de Fantastic Four. Dit was echter blijkbaar niet genoeg bronmateriaal en er werd besloten om issues 57-60 waar Dr. Doom de krachten van de Silver Surfer steelt er ook nog bij te gooien. Een ietwat jammerlijke zet want nu krijg je het gevoel dat het allemaal nogal een overhoop is qua verhaallijnen. De dreiging van Galactus krijgen we nooit te zien (jeuj, een wolk in de vorm van zijn helm!) en wordt veel te snel verslagen. Verhaaltechnisch had hier veel meer gedaan mee kunnen worden. En dat wisten de makers volgens mij ook want ze proberen om nog wat in te cashen op het sentiment van de comiclezers door er een aantal leuke verwijzingen naar de strips in te steken. Zo wordt de trouw van Sue en Reed niet echt fantastisch uitgevoerd maar is het wel heerlijk om Stan Lee terug als gast geweigerd te zien worden. In de comics worden hij en Jack Kirby (de andere bedenken van het team) ook geweigerd. Het zijn dit soort knipogen die ervoor zorgen dat ik me nog wel amuseer maar ik kan me voorstellen dat ik één van de weinigen ben die hier wild van wordt.

Hoewel het Fantastic Four team in de comics een geslaagd viertal is, is de cast vooral een hit & miss verhaal. Ioan Gruffudd als Reed blijf ik nog altijd een redelijke keuze vinden maar het is Jessica Alba als Sue die hier compleet misplaatst is. Sue Storm is geen latino griet en wanneer ze dan nog eens beslissen om haar hier een belachelijke blonde pruik op te zetten, wordt dat nog eens extra geaccentueerd. Chris Evans en Michael Chiklis zijn op zich nog redelijk als Johnny en Ben. Plus Julian McMahon is nog altijd een perfecte Dr. Doom maar wat me het meeste stoorde was het slapstick gehalte dat aan de film verbonden is. De bachelor party van Reed en de geforceerde mopjes getuigen nu niet echt van een hoog niveau. De stem van Laurence Fishburn is trouwens ook vrij misplaatst. De Silver Surfer heeft naar mijn gevoel niet zo'n diepe stem en het past ook totaal niet bij zijn menselijke vorm. Langs de andere kant, dit is dan weer van iemand die wel wat weet van de Silver Surfer's origine dus ik zal wel wat bevooroordeeld zijn.

Minder als zijn voorganger in ieder geval maar het komt nog in de buurt. Toch is de Fantastic Four niet zo'n enorm fantastische reeks van Marvel en is het misschien maar goed dat het hierbij is gebleven. Al wil ik de 1994 versie toch ook nog eens te pakken krijgen. De Silver Surfer is een interessant personage maar wordt hier niet naar behoren uitgewerkt.

Kleine 2.5*

avatar van RuudC

RuudC

Weer een bijzonder armoedig avontuur van dit fantastisch saaie viertal. Het onderlinge gesteggel voert wederom de boventoon en dat zorgt voor een aantal pijnlijke scenes. De bruiloft is afgrijselijk. Op elk vlak totaal chemieloos en absoluut niet grappig. Vervolgens komt er een badguy die… gaten boort en elektriciteitsnetwerken platlegt. Hoe of wat wordt nauwelijks uitgediept. Zo zit je gedurende negentig minuten met vier knuppels opgescheept die nauwelijks kunnen samenwerken, niet interessant zijn en wat spektakel voor de kiezen krijgt, maar nauwelijks doorhebt wat er nu precies gebeurt. Toen de bruiloft opnieuw plaatsvond, wilde ik wegzappen. Godzijdank waren de makers rap genoeg om de credits over het beeld de laten glijden. AUB geen sequels meer en reboots mogen ook achterwege blijven.

avatar van arno74

arno74

Beetje een flauwe film die stoer en grappig probeert over te komen. Soms had het wat weg van een slechte TV-serie voor kinderen/tieners, vooral de dialogen, de grappen en de acteerprestaties zijn van dat nivo. Waar de eerste film nog enige originaliteit had, zit deze juist vol met clichés.

De wat meer serieus bedoelde scenes rondom het huwelijk vond ik ook niet echt bij de rest van de film passen.

Als actiefilm over superhelden, en met het verstand op nul, is ie te doen.

avatar van Peterke!

Peterke!

Ik snap niet dat de meeste mensen dit zo'n slechte/saaie/flauwe film vinden. Het eerste deel vond ik heel leuk, maar het tweede vond ik nog beter. Alleen net zoals in de eerste film is het gewoon voorspelbaar en sommige dingen zijn duidelijk nep. Neemt niet weg dat deel 2 beter in elkaar zit dan deel 1. Het is wel grappig dat Julian McMahon (Victor v/d Doom) zo'n beetje dezelfde rol speelt als zijn rol in Charmed. Jessica Alba speelt haar rol ook weer voortreffelijk en Chris Evans & Michael Chiklis blijven grappig om te zien samen. Heerlijke film!

avatar van Phantasm

Phantasm

Zijn voorganger was een stuk beter, deze viel me over het geheel toch wat tegen.

Tarkus

Tarkus schreef:

Dit (korte) vervolg op deel 1 is van dezelfde kwaliteit wat betreft de special effects, die zijn echt prachtig gemaakt en een lust voor het oog. Ook de sound is perfect gemaakt.

Maar de film is veel minder dan het eerste deel, het scenario is zeer zwak en ik zit, als ze met zulke povere verhalen doorgaan, niet echt te wachten op een derde deel.

Ook opnieuw bekeken en blijf bij m'n eerste commentaar.

Blijkbaar heeft men ook ingezien dat een vervolg niet meer nodig was, we zijn al 7 jaar verder en er is nog geen derde prent, zal er dus heel waarschijnlijk nooit komen.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Binnenkort maar weer eens kijken. Nu ik de Marvel karakters beter bestudeer ben ik achter gekomen dat Silver Surfer een grote meneer is die op zelfde level staat als Superman/Thor en misschien zelfs hoger. Eigenlijk zie je in deze film al veel daarvan. Verder is zijn samenwerking met Galactus ook heel interessant.

avatar van missl

missl

Wat flauwe vertolking van Fantastic Four. De humor is makkelijk gemaakt, de eerste film heb ik niet gezien dus ik kan niet zeggen welke beter is of niet maar deze film is dat dus niet. Jammer, Marvel brengt normaal wel goede films. De special effect zijn best cool.

avatar van koeliebali

koeliebali

Wat een slechte film. Ik ben wel gecharmeerd van de superhelden films maar deze was echt een tegenvaller. Ik heb deel 1 niet gezien en zal ik ook zeker niet gaan kijken.

Slap verhaal, geen samenhang, weinig actie en die silver surfer was ook een flop. Wel jammer want de ingredienten voor een goede film zijn wel aanwezig.

1.5 ster

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2050 stemmen

4: Rise of the Silver Surfer

Ook in deze fantastic four film, vond ik de actie goed. Maar de sciencefiction minder. Al zijn ze wel vooruit gegaan. Dat is toch wel goed van ze. Ook deze kwam op TV. Gelijk de dag erna, dus meteen meegepikt! Wel leuk dat ze dat zo doen! Ook bij deze vond ik de zelfde personages het leukst. En dat is Ben Grimm, daarna Sue en Johnny Storm, en daarna Reed Richards. De schurk is ook weer terug en prima gespeeld. Nu is er ook een 'Silver Surfer'.. Deze was wel vet gemaakt... Het verhaal in de film vond ik wat minder dan de vorige. En het concept is ook niet goed uitgewerkt vind ik. Het had beter gekund. Leuk om eens te zien.

avatar van The main man!!

The main man!!

Al met al is dit een chaotische film, waarbij de plots zeer rommelig zijn, en de hele film een slap aftreksel is van een mislukt project!!

avatar van GuidO96

GuidO96

Weinig superhelden films zijn echt goed. Deze past ook gewoon in het rijtje van prima films die leuk zijn om te kijken maar ook niet meer dan dat. Verwacht geen hoogtepunten, maar wel een leuke avond.

avatar van The_CrY

The_CrY

Ach een deel twee. The jolly show continues. Humor, lol, iedereen heeft het. De Silver Surfer en zijn hele idee is best geinig eigenlijk. Waarom dan Victor von Doom weer terug is slaat nergens op. De rol die hij speelt is ook compleet onrealistisch gezien de gebeurtenissen van het vorige deel. Echter, als we dat even negeren staat er nog steeds een geinig filmpje die garant staat voor een leuke avond (tenzij je allergisch bent voor Marvel).

avatar van ipman-99

ipman-99

"My name was Norrin Radd!" ... " !!!

Vermakelijke Sequel !!! Emoji!!! 'Fantastic Four: Rise Of the Silver Surfer' is een vermakelijke

sequel met opnieuw o.a de volgende namen Ioan Gruffudd, Jessica Alba en Chris Evans.

De regie is opnieuw voor Tim Story die na het voorgaande deel de smaak duidelijk te pakken had.

Niks nieuws onder de zon dan een aandoenlijk verhaal met gedoseerde actie en effecten die meer

dan prima zijn. Een pretentieloze Marvel film die niks meer wil zijn dan puur entertainment.

avatar van tommydruut

tommydruut

Vermakelijk, niet meer!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1918 stemmen

Als niet-kenner van de oorspronkelijk F4-strips had ik geen flauw idee van het belang van de Silver Surfer, en ook na het zien van de documentaire over hem op mijn Blu-ray kost het me wel wat moeite om zijn tragische dimensie echt na te voelen. Bovendien ziet hij er niet erg indrukwekkend of visueel interessant uit, met z'n gebeeldhouwde strakke-mannen-lijf en z'n hoekige Zinedine-Zidane-kop, dus qua personage doet hij me niet veel. Inderdaad, ik ben van de "Europese" school van Kuifje, Suske en Wiske, Blake & Mortimer, Ravian en Agent 327, de Marvel- en DC-Comics zijn aan mij vrijwel geheel voorbij gegaan, en superheldenfilms moeten voor mij dan ook vooral vermakelijk zijn en niet te serieus, want daarvoor staan de personages en hun absurde powers voor mij toch veel te ver van mijn bed. (Een uitzondering maak ik voor Batman, samen met de Thunderbirds mijn grote jeugdliefde, maar die bezit dan ook geen bovennatuurlijke krachten.)

De eerste Fantastic Four-film vond ik bijzonder leuk, vanwege de humor, het onderlinge gekibbel, de grappige manieren waarop de vier helden met hun respectieve superkrachten leren omgaan (of niet), de vaart, en bovenal de lichte toon. Nu komt dan dit vervolg waarin het voortbestaan van de aarde op het spel staat – niet bijzonder spectaculair wanneer die dreiging moet worden bestreden door een pin-up-girl (met een mooie blonde pruik, dat dan weer wel – wat is daar mis mee?) en een wezen met een opperhuid van steen, en zo zie ik het graag. Helaas gaat de film nergens in overdrive en wordt hij nooit echt spectaculair of dwingend, ondanks de mooie onbuigzame Andre Braugher (inclusief de subtiele grijns waarmee hij aangeeft dat hij Reeds assertieve monoloog in het bos wel kan waarderen), de grappige scène in de club bij Reeds vrijgezellenavond, en de aanwezigheid van de Surfer, wiens problematiek ik zoals gezegd niet helemaal serieus kan meevoelen. De scènes in Londen en met Dr Doom ontberen ook elke spanning, zodat ik uiteindelijk overblijf met het onbevredigende gevoel van een weerzien met een paar leuke vrienden die mij eigenlijk niets te vertellen hadden. Maar het ziet er allemaal prachtig uit.

avatar van blackwolves

blackwolves

waarom moeten ze weer eens een zwarte gebruiken om dat karakter te vertolken. ik vind niet dat zei passen voor zo een rol ik wist het ook niet dat het een zwarte acteur was die de rol van de sliver surfer speelde.de film was niet zo slecht maar had toch iets beter ge kunnen.ik heb de silver surfer leren kenen toen ik nog een jong gast was en ik de strips koopte van batman en zo.ik hoop als er een film uit komt dat het meer zal zijn zoals de originele gelijk de cartoons zoals het is in het begin voor hij de silver surfer is geworden.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1918 stemmen

Wat maakt het nou uit of het een zwarte of een witte acteur is? (Nog afgezien van het feit dat de stem die van de zwarte Laurence Fishburne is, maar dat de lichaamsbewegingen van de zeer blanke Doug Jones worden gebruikt...)

avatar van Supernatural

Supernatural

een prima vervolg.vorige deel iets beter.maar heb me weer prima vermaakt.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

ondermaats verhaaltje en irritante tweedimensionale personages.

Alleen de surfer was wel cool en sympathiek en redt iets van de film.

Geweldige film met gelukkig dezelfde cast als in de eerste film. Verhaal en special effects zijn prima gedaan. Genoeg actie. Deze film weer eens na elf jaar gekeken en deze bleef mij beter bij dan de vorige. Ook al was die dan uit 2005. Ben dus benieuwd wat deel drie gaat brengen.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Ben al nooit in den bijzonder van de superhelden films geweest, met uitzondering van Spiderman en X-men, omdat ik heel veel de tekenfilms gezien heb vroeger en het daarom altijd een feest der herkenning vind. Daarnaast is Batman echt jeugdsentiment. Maar verder...

Oninteressante karakters, een niet uitgediepte bad guy die held wordt, wat pseudo grappige scenes die je soms doen glimlachen, het zoveelste verhaaltje in die zin over iets kwaads dat de wereld komt vernietigen en heel veel special effecten, vernietiging en de nodige actie.

Het zal, niet mijn ding.

avatar van Shadowed

Shadowed

Hetzelfde als deel 1.

Niet veel beter eigenlijk, maar eigenlijk vond ik dit wel een stukje leuker dan deel 1. Het is alleen erg jammer dat Story aan het roer bleef, en daarmee waren de matige effecten er nog steeds. Vooral die Silver Surfer zag er zo goed als waardeloos uit.

Het is vooral het verhaal zelf dat gewoon zo luchtig is, anders was er al helemaal niks aan geweest. De actie is spetterend, maar nogal waardeloos qua effecten. Alba speelt een erg saai personage en voert het daarbuiten ook erg onovertuigend uit. Evans is wat leuker in zijn rol. Gruffudd is ok, Chiklis ook.

Dr. Doom is een suffe superschurk, en aan de Silver Surfer heb je ook niet veel. Hij ziet er erg slecht uit, maar is ook een behoorlijk oninteressant figuur en erg saai. De slotfase had heerlijk kunnen zijn, maar is erg teleurstellend. Galactus die eraan kwam was oprecht spannend, maar dat hij zo snel weer verslagen was was teleurstellend.

Luchtig tot het einde, en vermakelijk is het zeker, maar als de slotfase wat minder afgeraffeld was en de actie er wat beter uitzag was dit zonder twijfel gewoon beter geweest.