The Perfect Furlough (1958)

Alternatieve titel: Strictly for Pleasure

geregisseerd door Blake Edwards
met Tony Curtis, Janet Leigh en Keenan Wynn

Om de 104 naar vrouwen hunkerende soldaten op een radarbasis in de poolstreek tevreden te stellen, heeft luitenant Vicki Loren, de legerpsychologe, een voorstel. Zij zullen een loterij houden en de winnaar mag drie weken met verlof naar Parijs met hun favoriete pinup-girl Sandra Roca. Om een schandaal te voorkomen, mag het stel op verlof natuurlijk niet te ver gaan, dus gaat luitenant Loren mee als bewaakster van de goede zeden.

avatar van Mescaline
Standaard en voorspelbaar, maar tegelijkertijd wel erg sfeervol en vermakelijk. Tony Curtis en vooral Janet Leigh maken deze film erg de moeite waard. Ook de buitenshots in Parijs zijn prachtig en kleurrijk. Best leuk kijkvoer hoor! Er zijn zeker betere, maar dit is ook niet vervelend.