Thunder on the Hill (1951)

geregisseerd door Douglas Sirk
met Claudette Colbert, Robert Douglas en Ann Blyth

Valerie Carns is een veroordeelde moordenaar die verplaatst wordt naar een andere gevangenis. Tijdens de reis moeten zij en haar bewakers, door noodweer, schuilen in het klooster van Zuster Mary. Valerie en de zuster leren elkaar kennen, en Zuster Mary raakt er steeds meer van overtuigd dat Valerie onschuldig is. Zij gaat op zoek naar de echte moordenaar, die ook een gast blijkt te zijn in het klooster.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Aardige film over een non die tegen adviezen en waarschuwingen in op zoek gaat naar de waarheid omtrent een gepleegde moord. Hoewel Sirk hier niet in topvorm is weet hij van het simpele verhaaltje wel een leuke film te maken, met goed acteerwerk en strakke regie. Wel vond ik de beveiliging erg minimaal voor een terdoodveroordeelde (al was het dan niet terecht), beetje vreemd dat ze een beetje met haar vriendje en de non kon socializen. Ook werd de plot al wat vroeg weggegeven zodat er van een whodunnit niet echt sprake was. Toch leuk om een keer gezien te hebben.