Normal Adolescent Behavior (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Beth Schacter
met Amber Tamblyn, Ashton Holmes en Kelli Garner

Wendy en haar vrienden zijn anders dan de meeste jongeren van hun school. Zij vinden met willekeurige mensen uitgaan respectloos en ook seks met vrienden vinden ze niet kunnen. Wanneer Wendy Sean ontmoet, krijgt ze toch de behoefte met hem uit te gaan, maar is bang voor de reactie van haar vrienden.

avatar van stan
Amber en Hilarie Burton in een film

Idd, die moet ik zien!!

en stephen colletti

ben benieuwd...

avatar van Inwen
Ik heb deze film gisteren gezien, en de beschrijving hierboven klopt niet helemaal.
Het gaat om een groep jongeren die alles alleen met elkaar delen en ze hebben ook seks met elkaar.

Het is een nogal vreemde film doordat het eigenlijk voornamelijk om het element seks gaat. Jongeren van ongeveer 16 jaar schijnen maar met iedereen seks te hebben en daar is de vriendengroep tegen, terwijl ze wel continu seks onderling hebben.

Eigenlijk gaat de film gewoon nergens over en er zit geen enkele diepgang in. Het is niet vervelend om naar te kijken, maar je moet er alleen niet te veel van verwachten.

avatar van matthijs_013
Dat de maatschappij nog steeds denkt dat tieners zo in elkaar zitten...

De film was mooier en diepgaander dan deel 1 (Havoc) met overigens ook leukere acteurs. Amber Tamblyn zat helemaal op dreef en zette een geweldige rol neer.

De film is iewat traag, maar het einde is heel mooi. Nadat Wendy het goed maakt met Billie en Billie vervolgens Ryan confronteert met het feit dat haar oom haar heeft misbruikt en dat Wendy voor haar opkomt, was erg mooi. De emoties leken net echt, vooral Hilarie Burton was erg sterk in die scène. Het gaf haar personage diepgang.

Oftewel, een traag begin, maar een spetterend einde, met een leuke en goed(acterend)e cast.

Ik had er volgens mij iets te veel van verwacht. Wat viel deze tegen. Havoc 1 vond ik veel beter maar die was wel anders. Het is maar een trage film waar niet veel in gebeurd.

Uiterst matige film zonder kop, staart en weinig boeiends daar tussenin. Deze film heeft overigens niets te maken heeft met Havoc. Bij het uitbrengen van de dvd wilde de distributeur meeliften op het succes van Havoc door aan de originele titel van deze film de woorden Havoc 2 toe te voegen. Hij had zich de moeite kunnen besparen.

avatar van jippie2010
Kansloos 'vervolg'. volledig eens met mijn voorganger: *2.0

Wees Alert Deze film werd uitgezonden op dinsdag 22 oktober, 2:55 uur op TV (Net 5) met kopieerbeveiliging. Heel ongewoon en nieuw voor mij. Ik heb nl. de film opgenomen op de harde schijf van mijn DVD recorder en wilde deze overzetten op DVD. na check en recheck bleek niets aan de hand te zijn met de Recorder. Ook DVD's gewisseld en kon wel andere opgenomen stukken op DVD zetten.
Heel erg vervelend allemaal. Als een omroep de film uitzend en ik voor prive gebruik kopieer naar DVD dan hoor daar geen kopieerbeveiliging op te zitten of tenminste vooraf te waarschuwen zoals dat bij gekochte DVD's gebeurt en terecht niet kan kopieren naar mijn DVD recorder omdat ik de boodschap krijg dat een kopieer beveiliging.is aangetroffen
Een vervelende affaire. Wees gewaarschuwd :
Het zal niet aan je apparatuur liggen zoals je eerst denkt , maar de film wordt uitgezonden met een verborgen beveiliging.
waarvan akte .

Erg vervelend inderdaad. Maar een schrale troost: de film is gewoon zonde van je tijd.

Tsja . misleiding omtstond door de naam toevoeging. Havoc 2 en wilde de film later bekijken. Ik heb nu de film op mijn recirder bekeken en ik ben blij geen DVD verspilt te hebben.
Volledig eens met het vorig commentaar. een zouteloze film waarvan de naam niet de lading dekt.
Nu waardering gegeven: slechte film.

Probleem met deze film is: het is allemaal niet echt slecht en het is niet echt goed. Waar ik me het meest aan heb gestoord is dat de verschillende personages van de groep (6) niet echt belicht worden en hun interactie, hoe ze met elkaar omgaan, niet echt de verf komt. Hun spelletjes zijn niet zo onschuldig, maar dat krijgen we niet te zien. Van de seks krijgen we ook niet veel te zien, hooguit wat vage beelden. De groep wordt voorgesteld als een fantastisch gezin, maar dat blijkt nergens uit. Pas tegen het einde van de film komt er wat lijn in en ontwikkeld zich een grimmig machtsspel. Dan krijgen we ook wat inkijkjes in het verleden en in de emoties.

Kortom, het gegeven is best interessant en de jonge cast doet z'n best, maar een strakke regie en helder scenario was nodig geweest om de film redden. Amber Tamblyn doet het goed als Wendy, het meisje dat de groep wil verlaten. Moest af en toe aan Larry Clark denken. Ook een filmer die zich verdiept in de leefwereld van jongeren. Maar die maakt betere films. Hoewel, ook niet altijd.