A Walk on the Moon (1999)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Tony Goldwyn
met Diane Lane, Viggo Mortensen en Liev Schreiber

Terwijl Neil Armstrong z'n eerste stappen op de maan zet en een half miljoen hippies rondzwermen op Woodstock, is een conventionele, ietwat saaie familie op vakantie in de Catskills. De vrouw des huizes voelt zich echter aangetrokken tot een rondtrekkende koopman. Ook voor deze familie verandert er van alles...

avatar van LOTR-lover
Goeie film! Het verhaal is goed uitgewerkt en het is leuk om de Woodstock periode zo te zien. Soms iets teveel de nadruk gelegd op de vrijpartijen tussen Mortensen en Lane maar zeker toch 4,5* waard, mede dankzij Mortensen.

veron35
Erg goede film. Ik kende vreemdgenoeg alle hoofdrol spelers al. Goed geacteerd en een mooi verhaal.

Antoinette schreef:
Is deze in Nederland te krijgen / weleens te zien geweest?

Dat vraag ik me ook af....

avatar van TheRisingSun
Antoinette schreef:
Is deze in Nederland te krijgen / weleens te zien geweest?

In Nederland wel op dvd te krijgen, maar zónder NL ondertiteling. En volgens deze site ook nog niet op NLtv te zien geweest.

Heb hem vandaag bekeken en hij is me zeker wel bevallen. Dit soort films liggen mij wel, ben ik achter gekomen. Er gebeurd dan misschien niet veel schokkends, maar 't zijn wel verhalen die dicht bij de realiteit staan en dat is soms ook erg fijn om naar te kijken.

Als de film dan ook nog ondersteunt wordt door bekwame acteurs / actrices als Lane (prachtvrouw!), Mortensen, Schreiber én de jonge Paquin, dan weet je dat het met het acteerwerk wel goed zit. Wat dus ook het geval is!

Ook leuk om de periode van Woodstock eens te zien, al is er van Woodstock zelf maar een klein fragment te zien.

4 sterren

avatar van nightbreed
Mooie ingetogen film met goed acteerwerk en een leuk script.
De film kabbelt langzaam voort maar verveelt geen seconde door de geloofwaardige karakters en de goede acteurs.
De pure verveling van de hoofdrolspeelster, die meer van het leven had verwacht, word prachtig en subtiel gebracht. De omroepen op de camping waren wat dat betreft het meesterlijke hoogtepunt. 'Attentie attentie, de ijscoman is nu op het terrein...de ijscoman is nu op het terrein.'

Wellicht hier en daar iets te simpel, maar bij vlagen is A Walk on the Moon fantastisch. Mede door de beeldschone Lane en de sterke Paquin...

avatar van Bubblez
Héérlijke film. Diane Lane is een actrice waar ik graag naar kijk. Ook de rest van de cast is sterk. Een heerlijk verhaal, prachtig tijdsbeeld. Deed me denken aan Dirty Dancing (uiteraard ook door locatie Catskills) en Taking Woodstock (ook met Schreiber).

Aanrader!

Aardig romantisch drama in de schaduw van Woodstock (1969) met een paar komische momenten. Goed geacteerd, met name door Viggo Mortensen en de nog zeer jonge Anna Paquin.

yorgos.dalman
Zalig romantisch drama. Kan niet anders zeggen, terwijl het helemaal mijn genre niet is.

Naast al het zware geschut van Viggo Mortensen van de laatste jaren (G.I. Jane, The Lord of the rings, Eastern promises, A history of violence) is deze film een zeer aangename afwisseling.

Luchtig, eenvoudig en rechtlijnig, ongecompliceerd en met een toon die prachtig balanceert tussen speels en serieus. Ik was aangenaam verrast.

avatar van danuz
Bedankt voor de tip yorgos. Heb hier ook best van genoten! Vooral gaan kijken om de combinatie Viggo en de thematiek. Jammergenoeg weet de film het niet helemaal waar te maken. En dan doel ik niet op Viggo (die is wederom erg goed), maar op de thematiek. Die lijkt niet helemaal gefocussed, of niet genoeg uitgediept. Zo'n scene waar Diane en Viggo een dag samen doorbrengen is geniaal, alsmede de uitbarsting van haar man. Maar voor de rest kabbelt het wat voort. Desalniettemin is de sfeer van zomerse lome dagen en anticipatie er wel naar.

yorgos.dalman
O, graag gedaan hoor danuz,
(zoals je wellicht wel weet tipte jouw top 10 mij een tijdje terug met zeer veel genoegen de film Maborosi - dus we staan bij deze quite...)

Ik vond dat 'voortkabbelende' bij A walk on the moon nu juist een 'major plus' - het was overeenkomstig met de hele sfeer en, zoals ik al berichtte, een welkome afwisseling in het overdonderende geweld van de meest recente Viggo-films....

Hoe zou de film eruit hebben gezien als 'de thematiek meer gefocussed' was volgens jou? Het eenvoudige, ongecompliceerde verhaal hier sprak mij nu juist zo aan vanwege die eenvoud en ongecompliceerdheid...

avatar van danuz
Ja, dat is me een vraag. Had hem natuurlijk kunnen verwachten, maar het antwoord heb ik niet helemaal voor je klaar. Misschien had ik ofwel meer 'lome sfeer' aka voortkabbelend gewild, danwel meer verdieping in thematiek (dus meer ingaan op de strubelingen en gewetenskwesties van 'de vrouw des huizes', het zich laten gaan bij Viggo versus de pijn van het thuiskomen bij een ingekakt gezin). Either way was beter geweest, nu was het net iets teveel ertussenin volgens mij.

avatar van danuz
O, mag ik de geweldige soundtrack nog even noemen? Alleen daarvoor 'moet' je dit al zien.

Vrij onbekende film met een geweldige cast in een prachtig liefdes verhaal ook de mannen onder ons (mits ze een beetje gevoel hebben , zoals ik ) kunnen deze mooie film waarderen. Ook een gaaf tijdsbeeld en nogmaals geweldige acteer prestaties. De soundtrack van de film was in een woord geniaal de mensen ik zou zeggen zoek je een film met veel liefde verdriet en hoop gaat dan deze prent zien. Naast boven genoemde cast ook nog een rol van Anna Paquin.

yorgos.dalman
Vrij onbekende film met een geweldige cast en een prachtig liefdes verhaal ook de mannen onder ons (mits ze een beetje gevoel hebben , zoals ik ) kunnen deze mooie film waarderen. Ook een gaaf tijdsbeeld en nogmaals geweldige acteer prestaties.
Kan het hier alleen maar helemaal mee eens zijn.

avatar van rep_robert
Inderdaad een vrij onbekende film en ik zag dat ik deze film bij iTV van Ziggo kon kijken. Eenmaal kijkende kwam ik er zelfs achter dat ik A Walk on the Moon al eens had gezien.

De soundtrack is gaaf, het tijdsbeeld wordt goed in beeld gebracht, de acteurs zijn in vorm, maar uiteindelijk is dat zomerse, dromerige sfeertje hetgeen de film eigenlijk genietbaar maakt. Het plot is verder volledig inwisselbaar en doet ook te weinig bijzonders om dit een topper te maken.

avatar van clubsport
mooie film met een prima balans tussen lach en drama waarin vrijwel de gehele cast prima in hun rol zitten , diana lane is ook weer een lust voor het oog .

avatar van 93.9
Aardige film. Helaas niet helemaal zoals ik gehoopt had. Tegen beter weten in, want anders was ie wel bekender geweest.

avatar van Moviestar1979
Een aardige wegkijker.

Deze romantische dramafilm heeft het vooral nodig van de sterke acteerprestaties. Dit geldt voor zowel Diane Lane, Liev Schreiber en Viggo Mortensen. Diane Lane wilde zo graag dat Mortensen haar tegenspeler werd, dat ze aanbood om haar salaris te halveren. Dit in de hoop dat de filmproductiemaatschappij voldoende geld had om hem te kunnen veroorloven.

De film won 1 prijs, en werd 6 keer genomineerd.

3,0 *