• 10.508 nieuwsartikelen

Met onder meer: Vera Farmiga, Clint Jordan en Caridad 'La Bruja' De La Luz

Gesproken taal: Engels

Plot Down to the Bone

"Old habits die hard."

Na een serie bijna fatale ervaringen besluit Irene, een New Yorkse drugsverslaafde en getrouwde moeder van twee zonen, af te kicken. Vastbesloten checkt ze zichzelf in bij een afkickcentrum. Daar ontmoet ze de sympathieke verpleger Bob. Omdat hij zijn drugsverslaving heeft overwonnen, hebben ze veel gemeen en worden goede vrienden. Langzamerhand wordt Irene verliefd op hem en storten de twee zich in een affaire. Irene houdt zich alleen met Bob bezig en realiseert zich niet dat hij met zijn eigen demonen worstelt. Als ze dat ontdekt, moet ze daar een hoge prijs voor betalen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van nightbreed

nightbreed

Prachige realistische film over een aan drugs verslaafde vrouw die de weg een beetje kwijt is.

Het verhaal is ingetogen en de regie sluit daar naadloos op aan

Het acteerwerk is van hoog niveau.

Niet voor mensen die vrolijke films willen zien.

Aanrader voor mensen die realisme willen zien in een film.

Cijfer: 4,5

avatar van veron35

veron35

De meeste pergonages zijn niet goed neer gezet. De film ging ook van de hak op de tak. Hele korte senes steeds. Een 3,9 vind ik wel erg hoog.

avatar van nightbreed

nightbreed

Gister nog maar eens gekeken.

De film lijkt wel een doco zo realistisch is het allemaal, geen geromantiseerde bullshit en hippe drugsgebruikers.

De akteurs/karakters zijn zeer naturel en realistisch alsof het dus een ducu is en de camera er eigenlijk niet staat (briljante regie).

Ik kan begrijpen dat mensen dit te depri vinden en meer aktie en coole dingen willen zien.

Dit is de meest realistische film over drugs die ik heb gezien.

Ik snap niet dat deze film zo onbekend is en blijft.

Deze film is al een tijdje voor 1,50 euro te koop bij de euroshop.

avatar van Diederik58

Diederik58

Moeilijk te verteren film. Heb de film met moeite uitgekeken.

Het geeft een kijkje in het leven van een junk, die er ook nog een man (medejunk) en later ex, kinderen, dieren, vrienden en een bijlslaapje op na houdt. Meer niet. Eigenlijk wat we allemaal al weten: een zielig hopeloos leventje.

Toont weer eens aan wat junks zichzelf in hun leugenachtige leven en hun eventuele kinderen aan doen. En die "hoge prijs", betalen alle junks die niet?

Sombere film. Geloofwaardig geacteerd.

Meer dan 1,50 euro waard, 2 euro minstens.

avatar van thomas knol

thomas knol

goeie film goed geacteert,realistisch gemaakt.

een aanrader voor mensen die van realistische films houden.

thomas knol.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Zeer ingetogen film, zonder de gebruikelijke clichés over druggebruikers. Je voelt het gevecht en de kracht Irene, ook het einde is tekenend.

avatar van witboek

witboek

Vera Farmiga is echt niet overtuigend. Je moet haar graag zien en ik vind haar geen goede actrice

Theunissen

Best wel een trieste/sombere en ook wel deprimerend drama over de gevolgen van drugsverslaving . Het verhaal is eigenlijk verfilmd in een soort documentaire reality stijl welke best goed uitpakte. Het speelt zich ook af in een deprimerend godverlaten pro Amerikaans gat (het patriottisme straalt er vanaf) welke perfect paste in deze film. Vera Farmiga speelde overigens de rol van drugsverslaafde best goed en ook overtuigend en je kreeg eigenlijk ook wel medelijden met haar. Was best lullig dat de man van wie ze dacht dat die haar kon helpen er eigenlijk nog erger aan toe was dan haar. Al met al geen vrolijke film maar wel een interessante.

P.S. Als iemand opzoek is naar een soortgelijke film dan raad ik "SherryBaby" aan welke best veel overeenkomsten heeft met deze film.