Space Cowboys (2000)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Clint Eastwood
met Clint Eastwood, Tommy Lee Jones en Donald Sutherland

Een Russische satelliet heeft problemen, en dreigt neer te storten op aarde. Een crew van oude mannen moet 'm redden, aangezien zij de enige zijn die de verouderde technologie begrijpen.

avatar van Jordy
Zeer vermakelijk filmpje. Het eerste deel van de film richt zich grotendeels op de training van de mannen, en is zo nu en dan erg grappig. Het tweede deel van de film is de "rescue-mission" en die is wonder boven wonder (met een stel oude gasten) nog erg spannend ook. Drie sterren.

precies wat je zegt Jordy.. leuke film.. Space Cowboys krijgt van mij ook 3 sterren

echt een grappige film...ben al een CLINT fan.... gewoon een film om naar toe te gaan......en lache....

Gewoon een leuke wegkijk-film. En zo zie je dat ook Donald Sutherland een komische rol kan spelen i.p.v. altijd een asshole te zijn

Lachen, vooral Toomy natuurlijk! Gauw gaan kijken, is de moeite waard.

Ik bedoelde natuurlijk Tommy en niet Toomy.

Begin was erg grappig maar naar mate de film dichter bij het einde kwam werd het steeds amerikaanser en dat haat ik. Dat is dus jammer voor de film die zo goed begon.

Een goede film die me 2 uur lang kon boeien. Mooie beelden vanuit space en goede geluidseffecten (dolby D).Van mij krijgt ie 3,5 ster

The Old Posse!! hehehe lache joh om die gasten bij elkaar te zien! Heb soms echt krom gelegen om die acties van die oudjes 3,5 ster

Leuke en zeker vermakelijke film. Dat de ouwe zakken uit hollywood het nog niet verleerd zijn is wel duidelijk. Zeker omdat de film ook wel de voor de commerciele (lees jongere) markt is gemaakt. Het einde wordt spannend, inderdaad wat pro amerikaans (maar ja, welke film niet). Maar het ligt er niet te dik boven op. Het is niet zo dat heel amerika de straat op gaat omdat het gelukt is. De dvd die we gezien hadden was mooi qua beeld, maar van dolby hebben we geen bal gemerkt. maar ja, detailtje. We hebben ons prima vermaakt, en ook de special effects waren voldoende.
Zeker het kijken waard.

Groet Kbautr Bart

Krasse knarren in de ruimte, waarom niet ?
Best genietbaar, al lopen Garner en Sutherland wel een beetje verloren.
Ben er wel zeker van deze heren zich hebben geamuseerd tijdens het schieten van deze film ...

*** 3 op 5 ***

Het begin is lekker maar het laatste half uur maakt veel kapot. Waarom moest de satelliet nou weer een uit de koude oorlog stammende, met kernkoppen volbehangen satelliet zijn? Om over de ondergang van Hawk nog maar te zwijgen.
Wel prachtige rol van Sutherland als oude playboy.
You can call me... anytime.

avatar van BoordAppel
De opofferingsgezindheid onder Amerikanen is wel ongelofelijk hoog zeg. Toch wordt er hier wel meer moeite voor gedaan om alles geloofwaardig te maken dan in een film als Armageddon. 3,5*

avatar van StuF
achja die amerikanen he. een hogere slag mensen.

Leuke film voor op een rustige zondagmiddag (vandaag dus). Dat de sateliet iets meer was dan alleen voor communicatieverkeer was wel erg voorspelbaar. Vooral toen die projectleider zei dat hij ook niet wist hoe een amerikaanse sateliet in Russische handen terecht was gekomen. Het einde is een beetje dramatisch (tommy lee jones red de wereld van een kernramp).
3 sterren

avatar van WB
WB
Leuke vermakelijke film! Heb em in de bioscoop gezien, en moet zeggen dat de kiekjes genomen in 'de ruimte' wel errug mooi waren! De Space-Grandpas zijn et nog niet verleerd, en maken er een leuke film van!
3,5 sterretjes

Pf, wat was die Marcia Gay Harden als Sara Holland vervelend. Maar misschien heb ik de film ook in de verkeerde omgeving gezien (in bus vol studenten terug van wintersport).

avatar van zeus
Lang geleden gezien, maar hij was wel vermakelijk.

avatar van Phooze
Ik vond het allemaal erg voorspelbaar en niet spannend. Een keer kijken is meer dan genoeg. 2,5 ster.

avatar van De Knip
Aardige film, vooral het eerste gedeelte. Daarna het wat clichematig allemaal. Over het algemeen wel een voldoende:

***

avatar van DieGo
Ik ben het met de vorige sprekers eens, aardige film.

Linda
Cliché na cliché na cliché. Dat vat eigenlijk wel deze hele film samen. Toch is de film super vermakelijk. Op het laatste half uur na dan want toen werd me dat eeuwige sentimentele gezeur een beetje teveel. Jammer, want de eerste drie kwartier van de film waren errug leuk. Hele krappe 3 sterren.

avatar van V
V
Eens. Volgens de welbekende formule wordt deze film afgewerkt, er valt geen verrassing te vinden, maar toch weet de film goed te vermaken. Het samenspel van deze oude rotten vind ik een genot om naar te kijken, vooral Sutherland. 3*

Linda
Sutherland speelde inderdaad geweldig, maar ik zat er eigenlijk niet op te wachten om zijn achterwerk te zien (En ook niet van de rest)

avatar van V
V
Toch nog een verrassing!!

avatar van Captain Pervert
Vermakelijke film waarin vooral Eastwood spot met zichzelf en schaamteloos zijn hangende seniorenlichaam laat zien. Bravo

Aardig plot, misschien voorspelbaar, maar daarom niet minder cool!

Ik ga met de massa mee en geef 'm ook 3 sterren

prisje
mooie film zo kan je maar weer zien nooit te oud om iets te leren

saske
Nederlands ???

avatar van krabat
Belgisch ???

avatar van E V
E V
De film is wel oke. Veel bekende (oude) acteurs, die goed spelen overigens, o.a Clint Eastwood, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland.