• 8.296.777 stemmen

The Truth about Cats & Dogs (1996)

Komedie / Romantiek | 97 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Michael Lehmann

Met onder meer: Uma Thurman, Janeane Garofalo en Ben Chaplin

Releasedatum: 19 juni 1997

Plot The Truth about Cats & Dogs

"Brian's about to discover the woman he loves isn't the woman he loves."

Abby, een gewiekste en vrolijke dierenarts met een eigen radiostation, is alles behalve zeker als het om de liefde gaat. Wanneer een verliefde luisteraar een afspraakje met haar wil, beschrijft de kleine brunette zichzelf als lang en blond. Om zich uit deze benarde situatie te redden, vraagt ze haar lange, blonde buurvrouw, haar plaats in te nemen.

imageimage

avatar van gotti

gotti

Cliché na cliché stapelt zich op in deze film, met af en toe een leuke grap tussen door. Maar erg veel soeps was het niet. 1,5*

narva77 (crew films)

Nou nou, ik vond em anders vermakelijk en lief.

empirekees

Het verhaal is niet sterk, maar de acteurs maken wel wat goed, vooral Janeane is hardstikke leuk, heb haar ook in big trouble gezien als agente, ik vind haar iets heel leuks hebben.

3,5* speciaal voor haar.

narva77 (crew films)

Vond ik nou ook, vooral Janeane ja. Maar ze is wel een beetje klein...

avatar van EmDee

EmDee

Speciaal voor liefhebbers van Janeane Garofalo

EmDee schreef:

Speciaal voor liefhebbers van Janeane Garofalo

Leuke foto!

Nog veel meer foto's en info over Janeane

Uma thurman moest de knappe voorstellen, licht zeker aan mijn smaak.

En dat ze klein is maakt haar ook leuker volgens mij. Op google.com kun je nog meer foto's vinden.

Deze b.v. Nog vèèèèèèl meer foto's en info over Janeane

narva77 (crew films)

Yep, ik vond haar ook leuker dan Uma Thurman. Leuke links btw

narva77 schreef:

Yep, ik vond haar ook leuker dan Uma Thurman. Leuke links btw

THNX

avatar van Doom

Doom

Kan deze film niet meer goed beoordelen eigenlijk, te lang geleden maar heb hem wel gezien en heeft wel een redelijk indruk achter gelaten.

Echt slecht heb ik hem nooit gevonden, er zaten zeer leuke momenten in.

Hou het voorlopig op een 3*.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Wel een leuke film,

Als ik er zo op terug kijk, moet ik eigenlijk denken aan hoe mensen tegenwoordig liegen over zichzelf op internet chatboxen enzo.

Destijds in ieder geval een erg orgineel en leuk filmpje. Jammer dat die Gerofalo niet in wat meer films speelt. Verbaal is ze erg sterk, had wel geknipt geweest voor een Kevin Smith film ofzo.

avatar van Nieltje

Nieltje

Ik heb m vandaag voor t eerst gezien. Was vooral weg van de mooie muziek. En t verhaal is heel lief. Een heerlijke film voor n koude winteravond.

avatar van Purmerend

Purmerend

Deze film kun je lief, schattig, aardig vinden, maar je kan er ook van . Ik zat een beetje in het midden.

avatar van Shampoo

Shampoo

Ik ook! 2,5 ster

avatar van soom

soom

Onwijs lieve, zoete en prachtige film over radio-presentatrice Abby Barnes.

Heel erg goed uitgewerkt, en in mijn ogen beter dan de gemiddelde romantische komedie.

Mede door het verrassend goede spel van Janeane Garofalo, en Uma Thurman word de film wel tot een behoorlijk niveau getrokken.

Ben Chaplin heeft me nooit eerder teleurgesteld, en ik hoop, dat hij dat nooit zal gaan doen.

The Truth about Cats and Dogs is weer een lekkere wegkijkfilm, waarbij je lekker wegdroomt en met een behoorlijk goed gevoel achterblijft.

Sommige scenes zijn een beetje anders dan de scenes die de gemiddelde romantische film heeft, vond ik.

avatar van soom

soom

Ik ga deze zeker weten weer opnemen als ik hem niet vergeet in te stellen! Ben Chaplin is echt een persoonlijke held van mij, een beetje vreemd, echt Brits vind ik, maar wel lekker!

avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

Ja, een onverwachts leuk filmpje. Evenals de film is Abby klein maar o zo fijn! Leuke actrice. De drie hoofdrolspelers (of zijn het er nou 4 de hond , die was echt heel lief) spelen alledrie met veel plezier hun rol, waardoor de film ook een bepaald knus sfeertje uitstraalde. Ook de kleine rol voor Jamie Foxx viel me op. Was wel leuk.
Een film waar je vrolijk van wordt!

3,5 ster

avatar van gotti

gotti

gotti schreef:

Iets romantischer geworden blijkbaar. Van 'niet veel soeps' naar 'best aardig'...

avatar van grovonion

grovonion

• 2067 stemmen

Een variant op Cirano de Bergerac. Ik heb altijd een zwak gehad voor deze film.

avatar van nele

nele

Waarom is de realiteit ook niet zo? Het zou leuk zijn...

Vond Janeane ook beter dan Uma. Een van de betere films en vrij origineel ook vond ik.

avatar van wo2-Freak

wo2-Freak

It's raining cats and dogs

avatar van Legan

Legan

Een redelijk leuke en 'lieve' romantische feelgood komedie. Natuurlijk vol clichés en braaf, maar toch met een behoorlijk verhaal en dito acteerprestaties. De vergelijking met Syrano de Bergerac vind ik minder aangezien Syrano een gigantische neus had. De personage Abby is misschien geen spetter maar ze heeft niets lelijks over zich.

avatar van thunderball

thunderball

Aardig filmpje, zonder al te veel pretenties. Hoofdrolspeelster Garofalo doet het erg leuk (waarom zien we haar amper nog, ik vond haar ook altijd leuk in die serie van Garry Shandling over een Amerikaanse talkshow), maar Uma (hoe cool ook in Tarantino films) speelt ondermaats en heeft duidelijk geen gevoel voor comedy.

Einde is super voorspelbaar, maar wel lief.

3,5 ster.

avatar van theo h

theo h

Flauwe film. Geschikte voor vrouwen die van keukenmeidenromans houden

avatar van confucius repeat

confucius repeat

Eind goed al goed. Oeps, nu verraad ik het plot toch wel zeker! Hoe dommer kan ik nog zijn? Nu ja, zij die dat al niet van verre zagen aankomen zijn de romantische 'die hards'. Die willen het niet zien en hopen op wat meer weerwerk, maar dat komt er niet. De hele rit uitzitten is dan ook 100 minuten kreunen en jammeren. Een bekend weekblad formuleerde het zo:

"Pittige, intelligente (sic) komedie." Pittig? Intelligent? Humor? Halelujah. Dumpiedumpie.

scorsese

Goeie film over een onzekere radiopresentatrice die wordt uitgevraagd door een luisteraar. Een geslaagde en vermakelijke romcom met een soort van mistaken-identity-plotje. Wellicht weinig origineel of verrassend, maar wel gewoon leuk. Mede door de leuke cast met een charmante Janeane Garofalo. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van arno74

arno74

Aardige en vrolijke romcom. Het verhaal is niet heel bijzonder maar wel onderhoudend genoeg. De cast doet het erg goed en dat levert een leuke film op met een fijne sfeer. Een soort van feelgood romcom, waar het geheel de som der delen overtreft. Ruim 3 sterretjes.