The Simpsons Movie (2007)

3,48

Animatie / Komedie

geregisseerd door David Silverman
met de stemmen van Dan Castellaneta, Nancy Cartwright en Julie Kavner

Het meer van Springfield is ongelofelijk vervuild en er moet iets worden gedaan. Iedere bewoner stopt vervolgens met afval in het meer te gooien en het probleem lijkt te zijn opgelost. Maar als Homer Simpson dan de uitwerpselen van zijn net aangeschafte varken in het meer dumpt, gaat alles helemaal mis. Homer en zijn familie weten te ontsnappen en vluchten naar Alaska. Maar daar horen ze dat de regering Springfield geheel van de kaart wil vegen en weten dat ze hun woonplaats moeten zien te redden.

845 BERICHTEN 43 MENINGEN
avatar van OliverDogg
De laatste seizoenen van de serie waren al vergezocht en ongeloofwaardig, maar deze film is gewoon een te langdradige vergezochte aflevering...
De humor is er gewoon uit.

Bart Simpson
Waarom zegt iedereen dat de serie beter is? Ik vind dat een erg domme uitspraak wanneer mensen dat doen. De serie bestaat namelijk al velen jaren en je kunt de serie in zijn geheel niet vergelijken met deze film. Deze film is gebaseerd op de serie, dus als je deze film slecht vind maar de serie wel goed, kijk dan krijg je het al.

Top film 5.0*

avatar van JDSsmetje
Veel minder dan de serie natuurlijk maar deze valt best wel mee nochtans ik niet zo vaak moeten lachen heb.

avatar van Xen0n
Ik vond hem geweldig, zeker zo goed als de serie! Inmiddels al meerdere keren bekeken, blijft leuk.

avatar van IcU
Verlaagd naar 2½. Ik vind de Simpsons gewoon niet leuk. Niet mijn humor. Personages werken soms wat op de zenuwen. Maar de film is wel leuker dan de serie. De serie vind ik niets aan.

avatar van Jordidj
leuke film:D

avatar van misterwhite

De serie is wel leuker maar ik vind de film toch wel erg geslaagd. De humor was echt hilarisch en het verhaaltje was wel leuk gevonden.

IcU schreef:

Je hebt dus de serie eerder dan de film gezien, je weet dus al dat je de Simpsons niet leuk vind, dat de humor die er in voor komt niet jouw humor is, maar toch kijk je de film. Raar.

avatar van horrorfreak23
hilarische film gewoon

avatar van pooper
ik ben fan van de serie en hou echt van the simpsons en de film vond ik ook heel grappig.

ik vond de film bij de tweede keer dat ik em zag niet meer zo grappig, en de (oude) tv afleveringen blijf ik echt grappig vinden.

avatar van Metalfist
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
For years, lines have been drawn...and then colored in yellow

Zolang als ik me kan herinneren zijn de Simpsons altijd op televisie geweest. Wederom zolang als ik me kan herinneren heb ik er altijd met plezier naar gekeken, al zorgden de vele herhalingen ervoor dat ik het toch minder keek. Mijn verwachtingen waren dus ook hooggespannen toen bleek dat er een complete film ging komen. Vroeger in de cinema gaan zien (4*) maar gisteren was het tijd voor een herziening op dvd.

Wat me direct het meeste tegenviel was de animatiestijl. Er werd eigenlijk echt teveel gebruik gemaakt van cellshading. Oké, het ziet er allemaal wel mooi en gelikt uit maar het zag er allemaal te klinisch uit. Vooral bij scènes waar de camera bijna door heel de woedende menigte duikt is tenenkrommend. Die woedende menigte op zich is dan wel weer leuk omdat daar bijna elk personage is in te herkennen die in de Simpsons voorkomen.

De verhaallijnen in de Simpsons zijn soms heerlijk absurd en ook hier zijn er weer een aantal stukken waar ze het niveau van vroeger weten te halen. Het is alleen jammer dat er dan weer wordt besloten om een doos clichés open te trekken die we al een aantal keer hebben gezien. De problemen tussen Marge en Homer, Lisa die verliefd wordt, ... Het enige subplotje dat me niet bekend voorkwam uit de serie is gelijk dan ook het minste, namelijk heel de Bart-Flanders relatie. Dat paste eigenlijk totaal niet bij Barts karakter. Gelukkig wordt dat allemaal dan weer teniet gedaan met de nodige spot van de makers zelf. Het Fox reclamestukje waar ze advertisen voor hun shows, Homer die zich luidop afvraagt waarom iemand betaalt voor wat ze gratis op tv kunnen zien, ...

Qua grappen zit het in de Simpsons Movie ook wel dik in orde. Zelfs wanneer de film nog niet is begonnen en je Ralph in het Twentieth Century Fox teken ziet zitten en bijhorend deuntje neuriet lag ik al strijk. Voor de rest passeren er nog een aantal situaties die toch dik in de buurt komen van de beste stukken uit de afleveringen. Dan heb ik het vooral over Spider-Pig/Harry Plopper, ondertussen al wel weer wat te gehyped maar het blijft toch ontzettend vermakelijk.

Niet zo goed als de beste afleveringen maar nog altijd met een aantal vette knipogen (Scwarzenegger als president!) Ik was van plan om een halfje er af te trekken maar als ik men eigen recensie lees blijven die 4* toch staan.

avatar van yeyo
Aardige film, al hadden ze deze beter in de "glorieperiode" van The Simpsons gemaakt (seizoen 3-seizoen 9).

avatar van IcU
Bart Simpson schreef:

Niets raars aan.
Ik had de mogelijkheid om deze film gewoon eens te bekijken en hoewel ik de serie niet veel aan vind heb ik hem toch een kans willen geven. Mede door wel wat goede geluiden uit recensie land. En zoals ik al zei, is dit in bepaalde opzichten positief uitgepakt. Want, en ik citeer:

de film is wel leuker dan de serie.

En daarbij kijk ik wel eens vaker films die mij op het eerste gezicht niet interesseren en achteraf erg goed/leuk zijn.

avatar van clockwork72
Minder als de serie zelf maar toch erg Grappig. De humor is goed aanwezig in deze film.

avatar van canciser
Erg leuke film, heb hem al verschillende keren gezien. Hij blijft grappig.

avatar van Jules15
Ik had nog nooit simsons gezien, maar ik vond de film echt grappig. en ben daarna ook de serie gaan kijken.
4 sterren

Actionfreak
Na 2 keer geken te hebben bevalt deze film me nog uitstekend! 4.5*

Jules15 schreef:
4 sterren

Je bent 16 jaar en je had eerder nog nooit The Simpsons gezien? Die serie komt elke dag op tv, op Veronica of op Comedy Central. Alleen al als je voorbij zapt moet je hem wel eens tegengekomen zijn. Het is iig een bekende serie, ik had nooit gedacht dat iemand deze serie niet zou kennen

avatar van clockwork72
Nog nooit de simpsons gezien

avatar van movie acteurs
Het is wel leuk maar de series zijn toch beter. Begon leuk met die kat en die muis. Moet wel zeggen dat sommige dingen veel te gewelddadig zijn voor kinderen van 6. De Soouth Park film is beter naar mijn mening maar dit was een voldoende dus 3,5 sterren.

movie acteurs schreef:
Het is wel leuk maar de series zijn toch beter. Begon leuk met die kat en die muis. Moet wel zeggen dat sommige dingen veel te gewelddadig zijn voor kinderen van 6. De South Park film is beter naar mijn mening maar dit was een voldoende dus 3,5 sterren.

Haha, meen je dit serieus? South Park beter voor kinderen? Jij hebt waarschijnlijk weinig naar die serie gekeken, want Simpsons vergeleken met SP is helemaal niets. Lol.

avatar van movie acteurs
Bart Simpson schreef:

Dat zeg ik toch niet! Ik bedoel dat ik de South Park film beter en leuker vind.

avatar van Prudh
Het niveau van de film is zwaar ondermaats. In dertig minuten was het vast goed behapbaar, maar uitgesmeerd over negentig minuten zijn het moeilijk verteerbare brokken. Flauwigheid regeert. Ik had ook wel iets meer randpersonages verwacht, die natuurlijk één van de grappigste onderdelen uit de serie zijn. Genoeg tijd in ieder geval. De hype om ook maar een film te maken van je succesvolle tv-serie doet hier niet goed. Niet genoeg niveau in te veel tijd dus.

avatar van %%%%%%
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Simpsons the movie is leuk vermakelijk.

De serie haalt toch een constanter niveau,omdat het gewoon heel simpel korter is ( de serie) . De film heeft hier wat meer moeite mee om op die niveau van de serie te blijven.en dat maakt de film soms wat flauw.Er zitten soms echt leuke stukjes in onderandere. De spider varken en Harry Plotter en zo zitten er soms nog een paar tussen,die komen natuurlijk van Homer af

Bart Simpson heeft weer een hele rare rol vind ik persoonlijk.
In het begin is hij weer zo'n jongen met wat streeken,maar dat verandert als die Flanders mee gaat bemoeien die hadden ze er niet in moeten stoppen.

Hoelanger de film duurt hoe minder het word.
Het begin is daarintegen wel erg grappig.

Leuke film zonder dallen heb je geen pieken zal ik maar zeggen.

3 sterren

avatar van Maximilian

movie acteurs schreef:

The Simpsons wordt ook meer gezien als een animatieserie voor adolescenten en ouder.

avatar van moviechick-99
Ik was daarvoor al een grote simpsons fan en de serie vond ik ook goed toen ik hoorde dat er een film kwam was ik blij en toen ik hem keek moest ik veel lachen grappige humor echt de simpsons blijven cool op naar de simpsons movie 2!

avatar van ibendb
What should i do?
in the dome, i'm trapped,
out the dome, i'll never see my family again!

...

i've never been to venice!

squash!

avatar van Near_Dark
Hmmmm....
Ik zie héél graag een Simpsons aflevering op TV, maar deze langspeelfilm kon me niet écht overtuigen.

Het gegeven is ideaal om er een toffe aflevering van te maken, maar voor een langspeelfilm is het wat mager uitgevallen.

Bij momenten voel je de Simpsons-Magic,
maar da's lang niet bij elke scène het geval

6,5/10
Al met al een onderhoudende Familie-Komedie, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er véél meer had ingezeten.
Wat me ook stoorde waren de ondermaatse computergraphics.

Filmsite : Simpsons Movie - simpsonsmovie.com

avatar van Sjoerdow
Dik gelachen bij deze film!

Jammer dat het een vrij kort filmpje is en dat voornamelijk het begin echt typisch Simpson-humor is.

3,5 sterren