Die Wilden Hühner und die Liebe (2007)

Alternatieve titel: De Wilde Kippenclub en de Liefde

Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Vivian Naefe
met Thomas Kretschmann, Benno Fürmann en Veronica Ferres

Dat de liefde niet met zich laat spotten wordt een aantal dames wel heel duidelijk. Als de man waarmee zij al langere tijd een vriendschappelijke relatie hadden, voor sommigen van hen iets meer gaat betekenen, beginnen de problemen.

avatar van 606
Aardige familie film.
Leuk verhaal en realistisch stuk over lesbische gevoelens.
Acteren was niet slecht.

3 sterren

avatar van mikey
Nog meer Sex in the City met kinderen praktijken. Opgroeiende kinderen mag je best serieus nemen hoor maar of dit de manier is. De bizarre in NL ingesproken kinderdialogen met volwassen strekking lijkt geheel los te staan van de filmbeelden. En er wordt alleen maar in gepraat. En wat er gezegd wordt is veelal kompleet overbodig of inwiddelbaar. En er is geen touw aan vast te knopen. Ik kan me niet voorstellen dat de jeugd dit wat aan vindt.

ZDF (Die Wilden Hühner und die Liebe, maandag 9 april, 8:50 uur)