Hanni & Nanni (2010)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Christine Hartmann
met Sophia Münster, Jana Münster en Heino Ferch

Na de beschuldiging van diefstal vliegen de tweelingzusters Hanni en Nanni van school af en worden door hun ouders in het internaat 'Lindenhof' geplaatst. Daar beginnen de twee een nieuw leven. Terwijl de zachtmoedige Nanni eerst begint met vriendschappen op te bouwen, heeft de heethoofdige Hanni het moeilijk om zich thuis te voelen. En als het Lindenhof-hockeyteam moet spelen tegen de JoCats, het team van hun oude school, komt er een eerste cruciale test. Hanni en Nanni moeten zich nu onderscheiden. Maar pas als het Lindenhof in gevaar komt, wordt het voor Hanni en Nanni duidelijk dat ze hier echt thuishoren. Daarom werken zij een moedig reddingsplan uit.

avatar van Fran
Ik heb deze film al heeeeel vaak gezien en denk dat ik hem ook nog een heleboel keren mag aanschouwen. Dochterlief is er echt DOL op. Het is ook gewoon een leuke meidenfilm. Alle avonturen die ze beleven in het internaat en hoe ze er voor opkomen om het internaat te redden is heel spannend voor kinderen.

Ik zie deze drie films enorm graag. Ik ben echt dol op die films.
En ik vind het een mooie tweeling.
Eind deze maand komt de 4de film uit en natuurlijk zal ik hem ook kopen.
De laatste film, de derde film: het laatste stukje zingen ze een lied en een dansje. En nu heb ik dat stuk opnieuw bekeken en ben er nu zot van, om weer naar de films te kijken. En het is van zondag geleden.