Rubinrot (2013)

Duitsland
Fantasy

geregisseerd door Felix Fuchssteiner
met Maria Ehrich, Jannis Niewöhner en Veronica Ferres

Soms is het niet makkelijk om te leven in een familie met vele geheimen. Dat is tenminste wat de 16-jarige Gwendolyn vindt. Tot ze zichzelf plots in het Londen van rond de laatste eeuwwisseling bevindt. En ze beseft dat zij het grootste geheim van haar familie is en niet haar neef, zoals ze altijd gedacht had. Maar wat ze zich niet realiseert, is dat men tussen twee tijdvakken in niet verliefd mag worden. Want dat maakt de zaken ingewikkelder dan ooit...

avatar van opa-ben
leuke film en Maria Ehrig is sterk als het schoolmeisje met iets extra's. Haat en nijd in de familie zorgt voor wat leuke momenten. je zult zien: niets is wat het lijkt en toch weer wel.

avatar van Marvinleeaday
Aardige fantasy, wachten op het vervolg. Ik mag tenminste aannemen dat er nog 2 delen volgen. In afwachting voorlopig een 3.5.

avatar van ElkeX
Leuke verfilming van een boek waar ik destijds enorm van genoten heb.
Kostuums waren prachtig en ook de locaties waren goed. Soms waren de acteerprestaties helaas iets minder, maar dan kan ik gemakkelijk overkijken aangezien het een echte jeugd- bijna kinderfilm is. Het enige waar ik mij echt ENORM aan stoorde, waren de afschuwelijke overduidelijk neppe kleurlenzen van Maria Ehrig. Gezien de grote aanpassingen aan het verhaal, vind ik het zeer onlogisch dat ze zo'n onbenullig detail als de kleur van haar ogen zo belangrijk achten. Zeker omdat het een deel van haar acteerprestaties ondermijnde. Jammer!