Hanni & Nanni 2 (2012)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Julia von Heinz
met Jana Münster, Sophia Münster en Suzanne von Borsody

Eindelijk is de zomervakantie voorbij en kan de tweeling Hanni en Nanni terugkeren naar hun geliefde Lindenhof. Daar is intussen veel veranderd. Omdat Mevrouw Theobald op reis moest, moet nu Mademoiselle Bertoux het roer overnemen. Er zijn drie nieuwe studentes, waarvan er een een prinses is, hockey wordt wegens het chronische geldgebrek geschrapt uit het lessenplan en Philippe, de knappe neef van Mademoiselle, maakt de puberende tienermeisjes het hoofd gek.

Vanaf 12 juli in de bioscoop (Just Film)

avatar van Fran
Nou, we moesten eraan geloven. Met dochterlief richting de bioscoop voor De Dolle Tweeling, deel 2. Eigenlijk hadden we verwacht dat het niet zo druk zou zijn. Wij waren deel 1 per toeval tegengekomen maar hoeveel mensen zouden deze film nou kennen ? Nou, een heleboel dus. De zaal zat vol met wat jongere kinderen maar ook een aantal groepen heerlijke pubers. Al giebelend en roddelend werd de film bekeken en zowel jong als oud had het absoluut naar zijn zin. Naast mij zat ook een man van in de dertig in zijn eentje, wat ik dus niet bepaald de doelgroep vind maar goed, dat zal mijn vooroordeel wel zijn.

Eigenlijk vind ik het tweede deel van De Dolle Tweeling nog leuker dan het eerst deel.De spanning wordt wat meer opgebouwd en er wordt ook wat meer gedaan met de onderlinge vriendschappen tussen de meiden. De extra karakters zoals het nichtje van de tweeling, de prinses en de neef van die franse mevrouw op het internaat maken het allemaal wat leuker en gevarieerder. Ja, absoluut een aanrader om met je kind te gaan bekijken.

Een aardige film om op de bank met de kids te kijken. Deel één was beter omdat het een zuiver thema had. Kostschool van straf naar een echt thuis en daarvoor opkomen.

Deel twee heeft eigenlijk geen verhaal. Het lijkt een aflevering uit een tv serie met als enig thema de onbekende princes. Van dit allooi kunnen er makkelijk nog 13 afleveringen gemaakt worden.

De Münster tweeling komt er wel. Ze spelen leuk en ongedwongen. Gewoon fijn om naar te kijken.

Tip: Kijk met de originele Duitse taal. De Nederlandse synchronisatie is storend slecht.