Die Wilden Hühner (2006)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Vivian Naefe
met Michelle von Treuberg, Lucie Hollmann en Paula Riemann

Aan de rand van een grote stad in het noorden van Duitsland wonen 'de wilde kippen', vijf beste vriendinnen uit de vijfde klas die dezelfde interesses hebben. Op een ochtend krijgen ze te maken met een geval van leven en dood: Sprottes oma wil haar kippen slachten. De meiden laten dit niet toe en ze roepen de hulp in van hun aartsvijand 'de pygmeeën', een jongensbende uit hun klas. Naar de roman van Cornelia Funke.

avatar van mikey
Beetje een chicflick maar dan voor kids..

avatar van mikey
Wat een jankerige film zeg. Misschien is het wel de nasynchronisatie dat de film zo zeurderig overkomt. Vooral die overpeinzingen van de hoofdrol. Stelletje rotblagen brrrr. Als ik zo'n kind had stopte ik het in het kolenhok.

avatar van Hostelg
niet veel soeps vrij standaart verhaal maar echt verveeld heb ik me niet.

avatar van Nelusje
Erg leuke kinderfilm die geen moment verveelde

avatar van Marvinleeaday
Leuke jeugdfilm, komt op mij alleen erg "1970" over. Kwam er pas op moviemeter achter dat hij uit 2006 is.

Hoe kan je deze films bekijke. Ben nog erg nieuw