Stomp the Yard (2007)

Drama / Muziek

geregisseerd door Sylvain White
met Daisy Jade, Laz Alonso en Tara Ansley

Een verwarde negentienjarige straatdanser uit Los Angeles kan na de dood van zijn jongere broer een straf in de jeugdgevangenis vermijden door zich in te schrijven in de Truth University in Atlanta, Georgia. Maar al zijn inspanningen om een degelijke opvoeding te krijgen en het meisje waar hij van houdt van zijn liefde te overtuigen, worden gehinderd door twee studentenverenigingen, die hem allebei als lid willen hebben vanwege zijn 'street-style' dansbewegingen, waarmee ze de nationale stepshow-competitie hopen te winnen.

avatar van Dianaa`
Goeie en leuke film. De film lijkt wel grotendeels op de film "You got served". Zelf vind ik deze film net iets minder dan "You got served". Zoals gewoonlijk komen er weer geweldige danspassen en muziek in voor. En je ziet Chris Brown ook nog even geweldig battlen.

Deze film is gewoon goed.!(L)

avatar van Legan
Het dansen kan men redden door het camerawerk, maar zaken zoals het gevecht in het begin is zo fake als wat. Men probeert het diepgang te geven, maar ook dat lukt niet. In zijn soort zijn er veel betere zoals bijv Step Up.

In ieder geval leuk om een all-black/latino film te zien. Leuk om te weten dat er in Atlanta geen blanken wonen .

Bartw1991
ikkelaura schreef:
weet iemand waarneer deze film op tv komt.
hij lijkt me zeker vet dus ik wil hem graag kijken...

Hij is pas sinds eind April te koop, dus op de televisie hoef je hem voorlopig nog niet te verwachten!

De film is trouwens geweldig! Het camerawerk is in het begin even wennen, maar erg goed. Ook Columbus Short en Meagan Good leveren erg goed acteerwerk af. De film is veel beter dan "You Got Served" en is niet te vergelijken met "Step Up", er hangt een heel verschillende sfeer! Het verhaal heeft cliché momentjes, maar zit voor de rest goed in elkaar. Alleen dat er alleen maar zwarte mensen op één universiteit zitten geloof ik niet, zelfs niet in een film.

avatar van Cheyennexx
Prahtige film! Drama, Spanning en een geweldig potje dansen! Wat een film jongens! Hun hebben echt DE moves! Geweldige film, zeker zien!

Net you got served, alleen dan met "steppen"..
bijna zelfde verhaal lijn! en zelfde gebeurtenissen......

in het begin dacht ik dat het mannelijke cheerleaders waren,
maar later werd het steppen wel mooier,,
dus daarvoor een pluspunt!

is weer eens wat anders dit steppen, dus heb me zeker vermaakt!

avatar van Marintje
Mooie film, goede acteurs. Alleen jammer dat Chris Brown zo vroeg dood gaat.

avatar van cassini1
kutfilm, voor loosers echt, hebb hem na 30 min uitgesmeten

avatar van amanda22
Ik vond het wel een ok film.
Zal niet zeggen dat het het beste is wat ik ooit gezien heb en onder de categorie 'dansfilms' is het ook zeker niet de beste!
Maar ik vond het toch een vermakelijke film.
Ik heb 2 uur toch wel fijn gekeken.

Dus 3*

avatar van aunuscus
ik vind deze film wel oke.ik heb gewoon gerelaxed

avatar van notorious_kim
leuke film, niet echt vernieuwend, maar hij kan erdoor.
Goed voor zo eens een ontspannende namiddag om de paar jaar.

kom op deze film is echt saai krump is best grappig maar niet mooi om na te kijken het is gwn wack stomping the yard was ook nix aan met dat geklap enzo, vond het echt wack dat die megan good weer mee deed waarom niet een andere haar hoofd begint me nu wel te irriteren, en verder het verhaal dat chris brown doodgeschote werd was ook wweer lelijk, om het een beetje straat te laten lijken, en dat hij dde schuld kreeg daarvoor en dat hij een crimineel was *(hoofdrolspeler) het ws gwn de shuld van de gene die schoot duhhh, en de hoofdrolspeler vind ik heel erg matig acteren. al die mense die dit een mooie film vinden hebben geen goede smaak

ik hou van dansfilms.
dus ik vond deze ook leuk.
wel minder als you got served en step up

avatar van Arturo
Hoofdrolspelers staan er niet eens tussen.

geregisseerd door Sylvain White
met Daisy Jade, Laz Alonso en Tara Ansley

Waar is Columbus Short en de knappe Meagan Good?

Verder aardige film. Lijkt veel op Step Up.

3.5

Jackson07
cassini1 schreef:
kutfilm, voor loosers echt, hebb hem na 30 min uitgesmeten

26 jaar en dan zo'n reactie geven, dan kan je je af gaan vragen wie de loser is

avatar van DeCol
Leuke dansfilm waarin goed werd geacteerd door de hoofdrolspelers. Verhaal is natuurlijk zoals vele andere dansfilms maar die zijn doorgaans niet verkeerd. Ik vond hem ongeveer net zo goed als Step up 1. You got served kan niet tippen aan deze film! Op het einde komt weer die verwachte gebeurtenis in het verhaal zoals die bij alle dans(wedstrijden)films is. Dat is wel een beetje cliche maar ik heb genoten van deze film!

Super Film,
Verhaal beter dan you got served.

dikke 5!

avatar van Imperial Figure
day-vid schreef:

Vindt de hoofdrolspeler juist erg goed spelen, hij doet wat hij moet doen en doet het subliem.
En hoe kom je erop dat als mensen dit een goede film vinden dat ze dan geen smaak hebben.
Ik vindt het een vrij onbenullige articulatie en trouwens een erg zielige reactie, dat jij er niks aan vindt wil niet zeggen dat anderen het ook een bal film zullen vinden.

net gezien.. echt een leipe film.. leuk verhaal.. voorspelbaar hoe het eindigt natuurlijk maar dat mocht de pret niet drukken.. gruwelijke bewegingen, en mensen moet niet janken dat er geen blanke in zitte want dat is bull shit.. ik heb er 1 gezien aan het einde.. en als ze er niet inzitte who the fuck cares? gwoon een topfilm:)

avatar van kimberlyVD
Wow, wat een verschil in score hier en op IMDB.
Ik heb de film net gezien, wel niet helemaal vermits hij al bezig was op prime. Origineel is deze absoluut niet, dat als eerste al.
Het verhaal is zwakjes en zeer matig uitgewerkt.
Het acteerwerk is ook niet zo geweldig.
Het (bijna) enige pluspunt hieraan vond ik het dansen.

ace leader
Wow 4.2 op imdb en hier een 7.02

avatar van brabusRUS
ace leader schreef:
Wow 4.2 op imdb en hier een 7.02

Dat vond ik ook al raar. Stemmers op IMDB geven heel vaak aan dit soort films lage noteringen. Vanavond even kijken.

avatar van Minority_Check
ik snap de hoge cijfer ook niet
ik vond het ongelofelijk slecht film
normaal met zulke films vind ik nog wel de danspasjes leuk maar zelfs hier was die niet leuk

ten eerste niet dat ik racistisch ben ofzo
maar is het iemand opgevallen dat er alleen maar 'afro-amerikanen' in speelden (om het netjes te zeggen)
ik had wel het begin gemist maar ik zag geen ene tapdanser die blank was of een blanke vriend of zo in die school
misschien was het ik wel

en op het einde op de stepshow-competitiededen ze streetdance enzo moeten ze niet gediskwalificeerd worden ofzo waarom noem je het een stepshow-competitie dan?

verder waren ook wel andere dingen maar dit waren de belangrijkste minpunten voor mij

avatar van Delvenaartje
Vond het een hele leuke film, met alles goed uitbelicht.

Leuk ook om te zien hoe de liefde groeit tussen 2 mensen.

Leuke feel good movie.

avatar van Nelusje
Vond het een prima film hoor. Het begin is een beetje chaotisch, waardoor veel mensen denk ik af zullen haken, maar daarna is het prachtig dansen, wel met een standaard verhaal.

avatar van zidane01
Jackson07 schreef:

26 jaar en dan zo'n reactie geven, dan kan je je af gaan vragen wie de loser is

Hahaha prachtige reactie!

On-topic:
De film is wel vermakelijk, gewoon een lekkere dansfilm om verder niet bij na te denken.

hebben jullie blanke mensen gezien in de film? ik niet.

Dus?

>> geregisseerd door Sylvain White

avatar van Eminem<3Statham
Vette dansfilm
2x gekeken en blijft mooi
Lijpe battles en goed geacteerd.
Ben benieuwd wat Columbus Short in Whiteout doet, ga die vanavond kijken.