Stomp the Yard (2007)

Drama / Muziek

geregisseerd door Sylvain White
met Daisy Jade, Laz Alonso en Tara Ansley

Een verwarde negentienjarige straatdanser uit Los Angeles kan na de dood van zijn jongere broer een straf in de jeugdgevangenis vermijden door zich in te schrijven in de Truth University in Atlanta, Georgia. Maar al zijn inspanningen om een degelijke opvoeding te krijgen en het meisje waar hij van houdt van zijn liefde te overtuigen, worden gehinderd door twee studentenverenigingen, die hem allebei als lid willen hebben vanwege zijn 'street-style' dansbewegingen, waarmee ze de nationale stepshow-competitie hopen te winnen.

Hm.
Verwacht niet veel van deze regisseur.
We zullen zien..

avatar van stan
Trailer ziet er wel oke uit

kArIzMa_TuRk
lijkt mij best wel een leuke film, ben benieuwd.

avatar van UrbanDjampa
Best wel ok standaard verhaaltje en een stuk beter dan 'You Got Serverd'.

Sugakiss
Is dit zoiets als Step Up?

illogical schreef:
Hm.
Verwacht niet veel van deze regisseur.
We zullen zien..

Dat die een x een slechte film heeft gemaakt zegt niet altijd wat, Brian de Palma maakte toch ook topper Scarface en sommige films van hem zijn ook helemaal niet goed.

Dit is wel een goede film, maar je moet echt van het sfeertje houden.. anders zul je er niet veel aan vinden denk ik.

leuke film...maar niet meer dan dat...3 sterren

Matig en zeer vervelend om een paar mensen raar te zien springen , ik kan dit echt geen dansen noemen.
Wonen in Atlanta echt geen blanken , ik heb ze niet gezien, of was dit een film alleen over zwarte mensen?

stinissen schreef:
of was dit een film alleen over zwarte mensen?
Kan dat niet dan?

De user rating op imdb van 2.2/10 zegt mij al genoeg.

kos schreef:
Kan dat niet dan?

Dat kan zeker maar het lijkt me wel dat er in Atlanta ook wel blanken rondlopen.

Dat lijkt me ook .

Dood geergerd dat er geen blanke in te zien is. Pff, positieve discriminatie.

Leuk filmpje,, dat er geen blanke bij zit maakt me echt helemaal niks uit,, ze zitten gewoon niet echt in dat cultuurtje

en dat dansen vind ik juist mooi,, mooi bruut dansen

Dit is echt een prachtige film! Heerlijk om die straat bewegingen op die lekkere beats te zien. En er dan nog een mooi, goedlopend verhaal van te maken. En het is mij helemaal niet opgevallen dat er geen blanke in voor komt. Het is dat ik het hier nu lees. 4.5*

Goede film, vermakelijk voor een rustige zondagmiddag. Van mij 4 sterretjes..

R9
goede film, beter dan you got served..
en ook dan step up, heerlijk die dans films past weer precies in het rijtje..
misschien iets te lang durend, maar goed dat vergeten we snel..

opening scene was wonderbaarlijk

stinissen schreef:

In somige films zie je ook alleen maar WITTE mensen dus..
lopen er dan ook in die buurt geen `zwarte`mensen

en dit is DANSEN noem jij jumpen wel dansen dan dat is wat jij noem `springen` get my point ..!

En als je goed kijk zie je blanke mensen er tussen lopen, dansen, springen, want latino`s zijn blanke mensen..!

veron35
Op IMDb staat hij in de Bottom 100 en hier krijgt hij zo'n hoog gemiddelde.

ben het dit maal wel eens met imdb

avatar van Ethicus
Dat er geen/weinig blanken te zien zijn, maakte me niets uit. Uiteindelijk zijn we toch allemaal mensen en een bepaald kleurtje maakt iemand niet meer of minder.

De film vond ik niet erg verassend/vernieuwend. Eigenlijk vind ik het vervelend worden dat het altijd weer goed komt in films zoals deze. Je weet gewoon precies wat er gaat gebeuren. Ook zeer vervelend dat er ook in deze film weer is gekozen voor een totaal niet voor de hand liggend aspect waardoor alles weer op zijn pootjes terecht komt (namelijk: het schoolhoofd dat zich nog altijd niet over zijn schoolvriendinnetje heeft heengezet). Right...

Ik had onze beste DJ graag kapot zien gaan door het ontbreken van (onwaarschijnlijk) geluk. Ik had hem in de goot willen zien belanden en zijn meisje in de armen van zijn grote rivaal. Dat zou pas leuk zijn. Nu is het een film zoals iedere andere in zijn soort.

1,5 voor de moeite..

avatar van stan
Film was neit super vet zoals ik had verwacht maar de film was aan het einde echt rete vet

Het duurde even voordat alles op gang was maar dan krijg je ook wat

avatar van Mythikal
Wat een rare film...
Dansen? Ik noem dit dus geen dansen, was meer elkaar of zichzelf voor schut zetten... Step Up was dan wel 10x beter. Alleen op het einde kreeg je leuke "old skool steps" te zien... Maar dat was dan ook alles...

R9
kunnen jullie nog een paar films met dit genre dit soort noemen?

you got served bijv. en step up

als ik het verhaal lees van deze film, denk ik direct terug aan step-up...
dus vind het overbodig om deze film te zien.

avatar van patrick17
Lekkere film.. De Film begon metee goed en daar werd verder opgebouwd.. Dit is verre van Step Up.. Daar moest hij verplicht naar die school omdat hij dingen had vernield dat is hier niet het geval...Columbus Short vind ik een goede rol neerzetten als DJ en ook Meagan Good zag er weer goed eruit.. Verhaal is gewoon goed en het was een lekkere film om naar te kijken...

3.5 *

avatar van missl
afgezet

kon me totaal niet boeien en de moves waren echt lik me vestje

Joost Jan
stinissen schreef:

Weinig blanken, dat klopt inderdaad. Maar dat begrijp je pas echt als je er geweest bent. Loop daar maar eens een Wal-Mart binnen dan snap je wel wat ik bedoel. Ik heb drie maanden in Atlanta op een zomerkamp gewerkt en de kinderen op dat kamp (voornamelijk uit de achterbuurten) waren op een paar uitgezonderd allemaal zwart. Zo is de samenstelling van de bevolkingsgroepen nou eenmaal daar. Atlanta ligt, moet je weten, midden in the deep south en daar is driekwart Afro-Amerikaans. Een hele interessante cultuur kan ik wel zeggen, zowel de Afro-Amerikaanse cultuur als de hip-hop scene waar je niet omheen kunt als je daar bent. De kinderen op dat kamp konden dan ook rappen en dansen als geen ander. Ik vond het gaaf om te zien! Tja, en toen werd op een gegeven moment aan mij gevraagd wat wij in Holland voor dans hebben. Wat moest ik zeggen: de klompendans? Ja dansen op trancemuziek wordt bij ons wel gedaan maar ik kan dat persoonlijk geen dansen noemen. Ik wist toen dus ook niet wat ik moest antwoorden. Maargoed.

De film moet ik trouwens nog zien, ben benieuwd.