Chain Reaction (2006)

Duitsland
Horror

geregisseerd door Olaf Ittenbach
met Christopher Kriesa, Jürgen Prochnow en Dan van Husen

Dokter Douglas Madsen rijdt met z'n auto op een smalle, bochtige bosweg en plotseling krijgt hij een aanrijding met een gevangenisbus. Dit bizarre ongeluk veroorzaakt een ongelooflijke kettingreactie. De vier gevangenen die het ongeluk overleven, brengen de bewakers om het leven en proberen naar de dichtstbijzijnde grens te vluchten. Ze dwingen dokter Madsen om met ze mee te gaan. Na een urenlange tocht door de bossen stuiten ze opeens op een heel oud en geheimzinnig huis. Het gezin dat in het huis woont, draagt middeleeuwse kleren en spreekt een eeuwenoud dialect. Ze worden door de gevangenen gegijzeld, maar langzamerhand gaan ze zich steeds vreemder en irrationeler gedragen...

gewoon eigenlijk omdat alles aan deze film super slecht is
is hij eigenlijk gewoon een leuke komische film

avatar van CenobiteNL
3,5 sterren waarom?

ziet er leuk uit, de uitspraken zijn goed, het acteerwerk nou dat kan zeker stukken beter..

maar goed en gruwelijk in beeld gebracht vooral die scene dat die wout ze kop ff ingeslagen wordt met een steen

leuk "plot" voor zover er over een plot te spreken valt.

avatar van mayhemblik
De acteurs leken te zijn geronseld bij de plaatselijke amateur toneel vereniging uit lutjebroek, zeer irritant en niet een uitgezonderd.
Dit was mijn eerste Ittenbach, jammer want ik heb goede dingen over de man gehoord, welke raden jullie me wel aan?
Ik vond de gorigheid wel plezant, maar dat is niet genoeg voor een goede film.
De meest irritante vond ik toch wel die kale met zijn zogenaamde filosofische gebrabbel.

avatar van Woolf
Een hele slechte film en nog slechter geacteerd. Als je de film als een comedy bekijkt is ie bijna grappig.

avatar van Achilles
Echt een een heel raar gevoel bij deze film...hij is zo slecht qua acteerwerk en verhaal, maar vanwege het tempo en de gory matthews toch wel te kijken..

Oh oh oh wat is dit slecht en dan druk ik mij nog zachtjes uit.

Ik heb nog nooit zo'n stom verhaal gezien als dit. Het verhaal slaat helemaal nergens en is alleen maar bedoeld om zo veel mogelijk bloederige momenten in de film te stoppen. Het ergst is nog dat als je eindelijk denkt dat je het gehad hebt dat dan het hele verhaal weer opnieuw gaat beginnen. Kortom de film had in mijn ogen ook 45 minuten mogen duren en dat is al een straf om te kijken. Dus laat staan 90 minuten.

Dan het acteerwerk pff. Ik heb echt nog nooit zulke slechte acteurs gezien. Het is gewoon een ellende om daar naar te kijken EN luisteren. ik ga daar niet te veel over vertellen want dit moet je gewoon met je eigen ogen zien en horen. Je gaat echt denken 'hoe bestaat het'.

De dvd-uitgave (ja ja deze lul heeft hem echt op dvd) is ronduit slecht. Beeldkwaliteit scoort zeker geen voldoende want ik vond alles nogal mat en nep overkomen. Het geluid (DTS) klinkt ook gewoon niet goed en komt nogal goedkoop over.

Deze film is voor mij 1* waard omdat ik soms door de slechtheid van de film moest lachen. Wat eigenlijk nooit de bedoeling mag zijn.

dominion
Leuke Ittenbach.

Een stuk minder dan zijn andere werkjes maar toch zeer vermakelijk.
Niet zo bloederig als ik had verwacht van Ittenbach want films zoals Premutos en Buurning Moon zijn toch wel wat bloederiger.
Maar alsnog zit er genoeg bloed en gore in en ziet er best goed uit.
Maar je komt ook wel verder met een hoog budget en dat vond ik nou best wel jammer want met een budget van een miljoen dollar kun je wel iets betere acteurs zoeken vind ik.
Want wat waren de acteurs in deze film slecht maar toch ook best wel grappig omdat ze lekker over de top acteren en het past wel bij de Ittenbach films.
De monsters waren inderdaad gejat van From Dusk Till Dawn maar toch zijn het hele gave beesten en zien er niet verkeerd uit.
Het middeleeuwse sfeertje was ook dik aanwezig en hij was ook best spannend op sommige stukken.
Maar het mocht van mij wel wat meer gore in bij een film van 95 minuten want het eerste helft was wel een beetje saai.
Deze Ittenbach heeft wel de beste gore tot nu toe van wat ik heb gezien van hem.
Dus nu ga ik door naar mijn vierde Ittenbach film .
Toch wel een erg leuke Splatter.

3,5.

avatar van PEN15
Nee, dit kan echt niet. Zoals hier wordt gezegd had deze film in 45 minuten gekund. Ik dacht, ah zoals gewoonlijk gebeurt alle splatter weer in de laatste helft. Nooit had ik durven denken dat hiermee werd bedoelt dat het in """twee helften""" is gedaan, dat ik even tussen veel aanhalingstekens moet zetten.
Waarschijnlijk wist ittenbach dat het een veelvoorkomend probleem is, dus brengt hij hier een nieuwe dimensie aan toe, die van mij niet had gehoeven.
Alles wat buiten de slachtpartijen valt is te saai voor woorden, doe je zelf een lol en concentreer je alleen op de splattermomenten. Maak op deze dode stukken met een half oog een kruiswoordpuzzeltje of weet ik wat, want als je deze oersaaie stukken je volle aandacht schenkt ga je spijt hebben dat je er een uur van je leven aan hebt verspild. Er zit zoveel nonsens in, zoals even een Electrische zaag oprapen die er zomaar ligt en daarmee iemands hoofd afhakken alsof het een mes is die door de boter gaat (WTF??!!) en waar slaan die Sound Effecten eigenlijk op. Je hoort overdreven out-of-place effecten op bijna alles, suckerpunch effecten, messteken, kanonsschoten voor een buks. Is dat een manier van humor?? Splatter is me meegevallen. Te overdreven om echt te genieten, maar wat was ik blij toen die irritante kale met zijn gare accent eindelijk dood was.

avatar van Boeikens
Oh Oh, die Ittenbach toch

Soms is het handig de regisseur te kennen alvorens een film te bekijken.
Ittenbach is een (vooral in Duitsland) bekende underground splattermaster die als tiener reeds geïnteresseerd was in het splattergenre en de bijhorende FX. Zo zal je in nagenoeg elke Duitse horror van Boll, Buttgereit, Schnaas, Rose enz... een medewerking hebben van Ittenbach voor het gore gedeelte.
Aangezien men moeilijk een film kan uitbrengen met enkel splatter scènes, weeft Ittenbach er noodgedwongen een zo goedkoop mogelijk verhaaltje rond. Het grootste deel van het meestal kleine budget gaat naar de gore. Hiervan zie je het resultaat dan ook in de films (slechte acteurs, flutverhaal, slechte audio- en beeldkwaliteit maar meestal prachtige FX voor de splatterscènes.
Dus als je een Ittenbach kijkt (en zijn genregenoten) is het (meestal) feitlijk bedoeld voor de gore.

avatar van Gang_Star
Lowbudget splatterhorrorfilm die eigenlijk ontzettend slecht is. Desondanks vond ik de gore in deze film toch zeer vermakelijk. Krijgt toch een hogere stem van mij omdat ik me ondanks alles toch redelijk heb vermaakt bij deze b-film.

avatar van 606
Qua verhaal en acteren was deze wat beter dan Dard divorce.
Ook zag het er zeker nog niet zo slecht uit ook.
Uitspraken van acteurs waren ook goed alleen zijn zus ja die mag echt wat beter oefenen.

3 sterren

avatar van jeroentjuhhhhh
Als 14 jarige al eens gezien, ontzettend van genoten toen en het is altijd wel blijven hangen als een perfect staaltje splatter nonsense. Gisteren herzien, en daar blijf ik volledig achterstaan.

Ittenbach doet grootse dingen. Het moet heerlijk zijn om alles wat je kunt bedenken, ook daadwerkelijk uit te kunnen voeren. Terwijl de meeste andere lopen te struikelen over simpele wondjes, omdat het teveel werk kan zijn. Nee, Ittenbach knutselt zich te pleuris om alles zo gaaf mogelijk te laten worden.

Jammer dat 'ie Martina weer cast, want die zal de Engelse taal nooit onder de knie krijgen. Zo zitten er wel meer gare accenten in dit werk, maar zijn die rollen wel leuk ingevuld. Olaf doet z'n best om er nog een leuke draai aan mee te geven met de Deja Vu en ook het heen en weer springen door de tijd heeft wel wat.

Zoals vrijwel alles in z'n oeuvre: bloody awesome!

Tony's Cinema Trash: House of Blood (2006) - tonypulp.blogspot.com

Wat een slechte acteurs, ze wachten tot de 1 klaar is met zijn tekst, schrikken dan wanneer ze zelf moeten en lezen snel hun eigen tekst op. De gore is leuk, verhaal zuigt, acteren zuigt , heb het laatste stuk op 16x normale snelheid door gespoeld.

avatar van joolstein
Laten we beginnen om te melden dat de film voor iedereen die goed acteerwerk wil het waarschijnlijk niet te doen is! Sla de film dan gewoon over. Voor iedereen die daardoorheen kijkt en weet dat het bij deze film maar om 1 ding draait: GORE Zit bij deze film zeker goed! Vanaf het eerste moment is er actie en er wordt bijna geen gas terug genomen. Het is natuurlijk een B-film, wat betekent dat ervoor sommige zaken weinig geld was. Er is dus vooral bezuinigd op acteurs en aankleding maar niet op de special effects van de gore.Die is tiptop in orde. Het verhaal is degelijk en doet in een vlaag denken aan “From Dusk “Til Dawn.” Toch is elke verdere vergelijkingen met die film niet fair. De film doet wat de film moet doen vermaken! En is dit gewoon een splatter B-horrorfilm van de bovenste plank.

avatar van Grindhouse62
joolstein schreef:
Hier kan ik mij in vinden. Ik heb deze film vanmiddag na vele jaren herzien en blijft een waar bloedfestijn. Alleen vind ik dat de Gore wat beter gedoseerd had moeten worden gedurende de film. Maar ik heb wederom genoten. Een 3.0