The Chain Reaction (1980)

Alternatieve titels: Nuclear Run | Ontsnapping uit de Hel | Kettingreactie

Australië
Actie / Thriller

geregisseerd door Ian Barry
met Steve Bisley, Arna-Maria Winchester en Ross Thompson

Oates probeert de mensen in het stadje nabij een kerncentrale te waarschuwen nadat er een ongeluk is gebeurd. De eigenaars van de kerncentrale willen hem uitschakelen voor hij dit kan doen.

FisherKing
Debuutfilm van Ian Barry, die nogal wat TV-kerstfilms maakte.

Rommel, op wat aardige auto-achtervolgwerk na.

avatar van brucecampbell
Schitterend begin van deze film met enkele aardige scènes en een leuke soundtrack, maar na het halfuur zakt de film wat in om zich dan verder te slepen naar het einde. Toch verdient deze film krediet wat mij betreft omdat ik wel hou van dat Australisch sfeertje en de twee Mad Max-achtige achtervolgingen erin.