Popstar: Never Stop Never Stopping (2016)

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Akiva Schaffer en Jorma Taccone
met Andy Samberg, Imogen Poots en Sarah Silverman

Wanneer zijn nieuwe album niet goed blijkt te verkopen, begint de rappende popster Conner4real behoorlijk aan populariteit in te boeten. Lijdzaam moet hij aanschouwen hoe zijn sterrenstatus verbleekt en zijn vermogen slinkt. Hij probeert er alles aan te doen om weer in de spotlights te staan. Alles. Op één ding na dan: hij weigert zich te herenigen met zijn oude band The Style Boyz.

avatar van MH040
Andy Samberg is zich aan het ontpoppen tot de nieuwe Adam Sandler: pijnlijk ongrappig, steeds weer. De trailer zorgt niet eens voor een glimlach.

avatar van TheLionKingFan
Ben benieuwd. The Lonely Island is geweldig, maar ben benieuwd of ze ook een film kunnen vullen.

avatar van TornadoEF5
Ben ik eigenlijk stiekem wel benieuwd naar - hoewel de kans groot is dat het uiteindelijk een misser wordt.

avatar van Flat Eric
Een soort Spinal Tap maar dan zich afspelend in de popmuziek.

Ik kon er wel om grinniken. De film opgenomen in mockumemtary stijl neemt de hele popmuziekindustrie behoorlijk op de hak. Van de onzinnige songteksten, opvallende stageacts verzinnen tot aan geruzie over royalty's, het zal vast heel herkenbaar zijn voor de (voormalig) artiest in een boy/girlband.
Ook komen er leuke cameo's voorbij van o.a. Usher en Mariah I'm the most humble person I know Carey.
Vermakelijk.

avatar van wwelover
Typische film die je moet liggen. Maar ben een groot Lonely Island liefhebber dus wist wel dat het goed zat voor mij. Vind het een zeer geslaagde mockumentary met een paar fijne cameos en gastrollen. Zeker als je enigszins bekend bent met hun werk zitten er paar fijne verwijzingen in. Tuurlijk het slaat helemaal nergens op en is eigenlijk te flauw voor woorden soms, maar ik kan daar wel van genieten.

Leuk.

Al helpt het wel een beetje bekend te zijn met The Lonely Island. Ik vind ze sowieso wel grappig als band, ze vinden een leuke middenweg tussen domme catchy popsongs en humoristische invulling. Kan me moeilijk inbeelden hoe ik deze film zou gekeken hebben moest ik ze niet gekend hebben.

Eerste half uur van deze parodie is in ieder geval wel het leukst. Da's eigenlijk ook het makkelijkste deel van de film, want dan wordt er eigenlijk vooral gesteund op het klassieke verloop van dit soort docus. Een berg aan cameos, flauwe humor en een paar grappige nummers doen de rest.

Daarna heeft de film een plotje nodig om tot de 90 minuten te komen, dan wordt het net wat minder. De meeste cameos zijn dan al gepasseerd, de grappendichtheid wordt iets kleiner omdat het verhaal net iets meer plaats moet krijgen en hoewel toepasselijk voelt het soms net iets te weinig meer als (faux) docu aan.

Niet dat het laatste uur slecht is, verre van, maar het razende van het eerste half uur wordt gewoon niet meer gehaald. Het blijft gelukkig wel grappig, de film zit boordevol onnozele humor, de typische Lonely Island nummers en een berg aan artiesten die zichzelf graag even te kijken zetten. Altijd een pluspunt.

Heb me hier best mee geamuseerd. 90 minuten was misschien net iets teveel van het goede, maar leuke film van Samberg en kompanen. Al zou ik er wel weer een paar jaar overheen laten gaan als ze ooit nog iets met film willen doen.

avatar van TornadoEF5
Dus als ik The Lonely Island niet ken, is de kans groot dat ik dit ook niets zal vinden?

Dat kan ik me dus moeilijk inbeelden. Maar het helpt zeker als je ze wel een beetje kent. Maar als je gewoon Andy Samberg fan bent moet het ook wel lukken. En het kan ook gewoon een leuke introductie tot de humor van The Lonely Island zijn natuurlijk.

avatar van Flat Eric
Onzin, ik kende Lonely Island totaal niet, weet nog steeds niet wat het is, maar heb me prima vermaakt met deze film TornadoEF5

Ik zeg toch ook niet dat het onmogelijk is Ik zeg alleen dat ik het moeilijk kan inschatten, maar helpen doet het zeker.

avatar van john mcclane 2
Je zou dit ook lonely island the movie Kunnen noemen ,,,maar eerlijk is eerlijk never stop never stopping is eigenlijk nog grappiger.
De liedjes , de cameo's ,,de optredens . Echt heel grappig .
Maar ook als je ze niet kent ,,zal het vast een een leuke film opleveren, je kan het los zien van elkaar.
Geen dijen kletsten ,,,maar soms heerlijk absurd ,en gaat niet vaak voor de makkelijke grap.
De tijdsduur is gezien judd apatow ook mede producent was lekker niet onnodig lang.

In een woord vreselijk....

avatar van Pim1993
Troep!

avatar van Prinz
Best aardig, maar had heus geen langspeelfilm hoeven te zijn.