Wu Guan (1981)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Chia Hui Liu, Chia-Liang Liu en Kara Hui

Huang Fei-hong bevindt zich midden in de bittere rivaliteit tussen twee kung-fu scholen. Hij maakt de school belachelijk door zich voor te doen als kung fu meester terwijl hij er weinig van kan. Wanneer zijn vriend Yin-lin zijn been breekt door de leraar van de andere kung fu school, beseft hij dat hij verkeerd bezig is geweest. Hij gaat zich trainen om wraak te nemen en om de naam van zijn school hoog te houden.

avatar van J.T.O
Erg leuke kung fu film. Echt een dikke 4

Doorsnee.

Leuke intro met de drakendans (en hoewel de muziek steeds vreselijk schel klinkt bij die dingen vind het toch ook zeker wat hebben) en een mooi eindgevecht. Dat mag je eigenlijk altijd wel verwachten bij een film als deze.

Ook de halverwegedip zit er deze keer in. Na wat martial arts geklooi in het begin en vooraleer het grote eindgevecht losbarst zit er altijd een stuk in dat moet teren op verhaal. Dat werkt nooit echt goed in dit soort films, het verhaal is ook nooit echt boeiend.

De bekende namen vullen weer hun gekende posities in, de beide Liu's laten hun typische kunstjes weer zien en wie al eerder een Shaw Bros film zag kan het verloop wel dromen. Op zich is het niet slecht, maar de film valt niet genoeg op tussen de rest.

Leuke filler, echte Shaw Bros fans zullen er zeker van smullen, maar ik heb ze ook al beter gezien, zeker ook van Chia-Liang Liu.