Shortbus (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door John Cameron Mitchell
met Sook-Yin Lee, Paul Dawson en Peter Stickles

Shortbus volgt een groep New Yorkers die balanceren op de tragikomische grenzen van seks en liefde. Alle karakters en hun problemen komen samen in een erotische nachtclub. Een film vol filosofische vragen, vleselijke lusten en onstuimige liefde.

avatar van mjk87
Saai, vooral heel saai. Oninteressante gesprekken die ook heel statisch en lang in beeld worden gebracht. Verder matig geacteerd, het oogt allemaal soms heel goedkoop en lelijk (soms ook heel aardig overigens) en men lijkt nu nooit echt te weten of dit nu komedie is of een meer serieus drama. En dan heel veel naakt zonder dat het ooit een beetje mooi in beeld wordt gebracht. Nee, bam de camera erop zonder iets te verhullen waardoor enige vorm van spanning ook ontbreekt. Met dit soort films kan ik echt helemaal niets. 0,5*.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De combinatie van sex, humor en travestieten is niet nieuw. Maar een regisseur als Pedro Almodóvar giet die elementen wel in goeie films. De erotiek is helemaal uit de sex, dat hier vooral iets technisch of als een verplichting aanvoelt. Van humor is ook niet veel spraken, tenzij je het opvoeren van travestieten op zich humor zou vinden. En door het gebruik van acteurs die de stap verder durven zetten om iets explicieter in beeld te brengen, mis je ook goeie acteerprestaties. Het is allemaal nogal wat soapachtig met een veel sex en foute artificiële beelden. Niet dat het een topfilm had geworden, maar er had toch meer in gezeten.

avatar van Vinokourov
Arme Sofia... Ze is sekstherapeute, kan zichzelf geen orgasme bezorgen en verzeilt in een of andere gelegenheid vol vervelende nichten... Vanaf toen (en dat was dus al vrij vlot) had ik het helemaal gehad met deze zeer vervelende film. Heeft totaal geen bezieling en het wekt irritatie op. Ben best openminded maar om weer een quasi homo-erotische scene te moeten doorstaan gaat me te ver. Vond Shortbus uiteindelijk maar erg goedkoop en geen bezieling hebben. Enkel de geanimeerde stukjes van New York met de vliegende camera waren de moeite waard.

avatar van Marbles
Niet verwacht maar toch een redelijk goede film.

avatar van Marbles
hankdigger schreef:
even off topic, maar ik snap in een paar reacties niet hoezo ze liever niet kijken naar gaysex. Ik hoor nooit over een film, "ik zie liever geen mensen vermoord worden"...is dat minder erg ofzo? by the way, als gay moet je in ongeveer 99% van de films heterosex zien...dus....
Ik als hetero dame heb me er totaal niet aan gestoord. Alleen die scene waar Jamie in zijn eigen mond klaar komt vond ik wat onpasselijk
Al met al, een prima filmpje.

avatar van Darbie
Een waar pareltje !