Down to You (2000)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kris Isacsson
met Freddie Prinze Jr., Julia Stiles en Selma Blair

Imogen en Al ontmoeten elkaar op de hogeschool. Imogen wil kunstenaar worden, Al wil kok worden, net als zijn vader. Ze worden verliefd op elkaar, maar beiden hebben twijfels. Imogen wil haar jeugd niet verliezen en zich nog niet binden en Al denkt dat zij misschien niet de ware is. Dan gaat zij met iemand anders naar huis, en hij rommelt ook wat aan met iemand anders. Zij vertrekt voor een baan naar San Francisco en hij heeft last van liefdesverdriet en stort zich op de alcohol. Zal het ooit nog goed komen met de twee?

chica
o, ben ik de eerste die hier wat over zegt?D
it was echt een geestdodende afschuwelijke slappe film.
Die irritante Stilles of hoe ze ook heet die de hele tijd in de camera praat. en het verhaal gaat echt nergens over. `toen de film afgelopen was was ik al vergeten waar het over ging...

freddie prinze jr. speelt echt in slechte films mee, maar ik moet toegeven dat ik hem een vrij goede acteur vind.

Echt een zeer zwakke film

Het nodige is gezegd.

Een perfecte voorbeeld van een film die absoluut niet aan mij is besteed.

0.5/5.0

Soms duurt het een tijd voor je bij een film erin komt. Ik had bij deze film de hele tijd zo'n gevoel. Alsof het nog op gang moest komen, maar dat gebeurde niet. Ik leefde ook totaal niet mee met de hoofdrolspelers. Bij een goede film zit je in het verhaal, dat had ik hier totaal niet. De microgids gaf drie sterren, ik maak er de helft van.

avatar van Purmerend
Elk woord is er 1 teveel voor deze film. Of misschien 1 shampoo.

Het is inderdaad niet de perfecte film nee...maar om nou te zeggen dat het een waardeloze film is?
Gewoon er tussen in; je moet deze film kijken als je geen zin hebt in moeilijke verhalen.
Van mij 3 sterretjes

avatar van soom
Julia stiles is veel beter met Luke Mably dan met Freddie Prinze Jr. Freddie en zij hebben niet echt chemistry, wat ze overduidelijk wel heeft met Luke.

avatar van brielen
Mierzoete love story. Ik vond het een soepele,luchtige en vriendelijk voortkabbelende zwijmelaar zonder pretenties.
Voor de liefhebbers van het romantische genre en uiteraard voor de fans van Freddie en Julia.3

avatar van Asmahan
Dit is heel erg. Een ergerlijk meisje en een jongen met een sentimentele glimlach. Niet te harden.

avatar van Hilarious
Zo erg is de film toch niet. Ik vond hem zeker wel goed. Freddie Prinze Jr. en Julia Stiles acteerden ook heel goed.

avatar van otherfool
Alleszinds redelijk Freddie-vehicel. Stiles is een prima actrice en deze film trapt toch wat minder open deuren in dan vooraf gevreesd.

3*.

Een van de betere Freddie prinze Jr. films. Ik hou over het algemeen wel van de films waar hij in speelt, maar wat variatie zou leuk zijn. Ik denk dat hij dat zeker wel kan..
Leuk dat Julia Stiles erin meespeelt, erg goede actrice.

Down To You komt erg moeizaam op gang. De oorzaak hiervan is voornamelijk de lelijke voice-overs, het ontbreken van de chemie tussen Prinze Jr en Stiles en enkele ongeloofwaardige persoonlijkheden. De eerste 15 minuten is het dan ook moeilijk om de film niet af te zetten, echter de doorzetters worden uiteindelijk beloond. Het verhaal komt ineens in een goed tempo, de gebeurtenissen zijn schattig en de chemie tussen de hoofdrolspelers groeit met de scene. Het werd dus ineens een heerlijke standaard romantische komedie. Degelijke vermaak.

avatar van henkula
Volgens mij moet Freddie nodig aan een bril, beetje moeilijk kijken af en toe is nog geen acteren, hij kon me als hoofdrol speler ook niet echt boeien.

avatar van notorious_kim
mooie romantische komedie met sterke cast

avatar van Lynda
Ik vond het juist een hele leuke film
Romantisch! Snap het commentaar niet echt eigenlijk, maar goed...
het is natuurlijk mijn mening!

avatar van Donkerwoud
De makers hebben een ''realistische'' film willen maken over de liefde tussen jonge mensen. Helaas is het daardoor ook zo saai en nietszeggend geworden als de gemiddelde kalverliefde zelf. Al na tien minuten begint er een zekere irritatie te ontstaan naar de nikserigheid van de pseudo-psychologische dialogen die nergens toe leiden. Dat praat maar en dat praat maar. Eigenlijk is het dus net zo boeiend als naar iemand luisteren die achter je in de bus zit te kakelen met een ander. Ik kan het waarderen dat ze een verfrissende, andere insteek hebben gekozen voor een tienerfilm, maar de uitwerking is ondermaats. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de misplaatste non-humor, die voor een luchtige noot zou moeten zorgen.

avatar van Nelusje
Zowel Freddie als Julia zijn geweldig om naar te kijken. Heel stnadaard, maar wat goed is in deze film is dat de rollen eens omgedraaid zijn. Je kon helemaal meevoelen met de film, de wanhoop, pijn, blijdschap, twijfel. Dat vond ik erg goed! Maar is dat iets vrouwelijks?!

avatar van Karl van H.
Mijn zusje wilde deze kijken. Ze heeft 'm na een kwartier afgezet. Oordelend naar dat stukje dat ik mee heb gekregen: terecht; wat een geestdodende film was dit.

avatar van m1701
Wel aardig, maar een beetje traag verhaal
leuk om de levens van die 2 zo samen te zien
maar vond em niet heel bijzonder
Had wel wat meer diepgang in gemogen.
Die Blair speelt zoals gewoonlijk weer lekker ordinair en irritant

2,5* acteerwerk was wel aardig

avatar van TragieStar.*
Een matige film en niet echt veel bijzonders.
De cast is redelijk goed maar kwam niet overtuigend over en het acteerwerk was matig.
Het verhaal was ook zeer zwak maar het toch wel een beetje vermaak plezier en drama momenten van een standaard romantische komedie/drama.
Leuk voor 1 keertje maar daar blijft het voor mij bij.

Dick2008
Moeizame film, weinig komisch en weinig romantisch. Ik had echt het gevoel dat ik te oud was voor deze 'jongeren' film. Ook nog Henry Winkler, in een bijrol als vader van Al en als kok te zien, al bakt die er ook niet al te veel van. Het einde is ook slap voor een romantische komedie.

avatar van totkijkdanmaar
Deze film heeft wat mij betreft een veel te lage gemiddelde waardering. Het basisverhaaltje heeft weliswaar niet veel om het lijf en is nergens cliche-doorbrekend (jongen en meisje ontmoeten elkaar, hebben elk eigen plannen maar willen ook wat met elkaar en dat bijt elkaar af en toe), maar de uitwerking is prima en de film is met aandacht en humor gemaakt. Prinze Jr. doet het prima. Julia Stiles komt soms wel wat erg zelfverzekerd over, maar speelt haar rol met verve. Ik vind haar helemaal niet bitcherig. Ik vond dat de twee hun gevoel voor elkaar ook erg goed uitbeeldden, wat je bijvoorbeeld ziet in de kusscene nadat Prinze Jr. naar Stiles is gerend na zijn rolletje als figurant: veel realistischer dan de gemiddelde Holywood-kusscene. Wat mij betreft dus een 3,5.

avatar van Carl
brielen schreef:

Een 3 is toch bedoeld voor de betere, niet echt topfilms?

avatar van daxclusive
Herzien, maar wat een slappe romcom.
Dacht dat deze vroeger wel iets beter was, blijkbaar te moe of niet goed opgelet.
Totaal geen humor, slecht geacteerd en kwam niet geloofwaardig over.
Allemaal zeer voorspelbaar. 1,5*

avatar van blurp194
Een beetje een jeugdsentimentding van vroeger toen MTV nog wel eens iets aan muziek deed. Vorige eeuw, dus - en eigenlijk is Julia Stiles al een icoon vanuit de periode dat MTV afscheid aan het nemen was van de muziek.

In mijn herinnering een mooie romantische film. Dat valt nu wel wat tegen - hoewel ik nog steeds wel wat verkikkerd ben op Julia, is de film niet zo best - erg braaf, erg voorspelbaar, wat truttig geacteerd met een paar niet al te beste scenes ertussen. En het middenstuk duurt net wat te lang en heeft wat teveel flauwe humor.

avatar van jmadejoode2008
Chessy as hell maar als je een vriendin hebt die weigert horrorfilms met je te kijken dan moet je toch wat. En.. Jezus.. Ik vond het zelfs leuk :-P

avatar van IH88
“By the time you realize what the mistake you just made I'll be long gone.”

Jeugdsentiment. Down to You heb ik voor het eerst gezien als tiener en man, wat was ik verliefd op Julia Stiles. Nog steeds wel een beetje alhoewel ik haar de laatste paar jaar in weinig films meer heb mogen aanschouwen (met de Bourne films als uitzondering).

Prinze Jr. is een non-acteur maar hier is hij wel grappig als verliefde en ietwat trieste Al. De film is iets te zoet naar mijn smaak maar de kleurrijke en rare bijfiguren zijn best wel komisch. Het is allemaal iets te braaf en standaard en iets meer venijn had de film goed gedaan. Maar ach, charmant is het allemaal wel en die nostalgische waarde hé... En Julia, natuurlijk Julia.

avatar van BlueJudaskiss
Na driekwart afgezet omdat het me simpelweg koud liet wat er verder zou gebeuren. Leuk om weer een keer een film te zien uit deze tijd maar man wat was dit saai. De interviews tussendoor deden me denken aan een soort Achter Gesloten Deuren avant la lettre. Bah. Saai werkje zonder charme. 1,0*