The Ramen Girl (2008)

Verenigde Staten / Japan
Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Allan Ackerman
met Brittany Murphy, Toshiyuki Nishida en Tammy Blanchard

Een jonge Amerikaanse vrouw leeft met haar vriend in Tokio, maar nadat hij de relatie beëindigt zit ze alleen in deze vreemde wereldstad. Ze besluit in Tokio te blijven en er richting in haar leven te zoeken. Vervolgens solliciteert ze bij een noedelrestaurantje dat gerechten aan de straat verkoopt door een raam. Daar leert ze de kunst van het bereiden van de gerechten onder een tirannieke Japanse meesterkok.

avatar van Soulistic
Brittany speelt hier inspiratieloos en slap. Ik irriteer mij mateloos aan haar. Verhaal doet inderdaad wat denken aan een slap aftreksel van "Lost in Translation" en op sommige momenten aan Thurman die in de leer gaat bij "Hattori Hanzo".

avatar van Decec
Ik vond grappig leuke film...
Het is wel leuk voor Japanse kok..
Niet slecht..
O, ik wist het dat zij "Brittany Murphy" was overleden (32 jaar leeftijd, het komt door de hartstilstand, veel te jong...)...
Ze speelt goed.. 3 sterren.

avatar van DonOswaldo
Soulistic schreef:

Wat mag inspiratieloos spelen dan wel niet inhouden Verder valt deze film, naast de stad tokyo, nauwelijks te vergelijken met Lost in Translation..

avatar van Soulistic
Daar bedoel ik mee dat ik vind dat ze haar rol niet eigen heeft gemaakt. Normaal gesproken breng je een personage tot leven.
Vind haar hierin totaal niet geslaagd.
En de vergelijking met Lost in Translation heb ik dan waarschijnlijk te letterlijk genomen aangezien ze bijna gedurende de hele film verdwaald waren in de taal en elkaar voor geen meter begrepen.

Ik vond het verhaal heel leuk klinken en hou wel van feel good movies dus heb gisteravond deze film gezien, en vond hem helaas echt tegenvallen. Ik vond bruttany murphy ERGELIJK slecht acteren en voorderest was het een beetje saai gedaan het verhaal.

bobbydigital01
deze film heeft mij zeker verrast,een leuke film anders dan anders.
jammer dat deze mooie actrice geen films meer kan maken.

avatar van K. V.
De film deed me een beetje aan Lost in Translation denken, maar deze vond 'k veel leuker.
Britanny Murphy was goed gekozen als dutske van dienst, spijtig dat we niks meer van haar gaan kunnen zien.
Het verhaal is niet echt origineel, maar viel ook niet tegen, enkel het einde vond 'k wat vlug vlug.
Een ontspannend filmpje die je eens mee kunt pikken als ze hem eens op tv tonen.

Dick2008
Ik heb deze film toch vooral gekeken vanwege Britanny Murphy net als Just married, want als die er niet in speelde, ik denk het toch niet. Die is echt wel weer lief in deze film en bovendien speelt ze ook vrij goed, op de manier hoe ze het restaurant schoonmaakt bijvoorbeeld. Ze had misschien nog wel heel ver kunnen komen.

Ik dacht met een romantische komedie te maken te hebben. Maar de genre-aanduidelijk hierboven lijkt me correct. Van die films die eerst heel komisch beginnen en dan halverwege heel dramatisch gaan worden, bbbrrr, daar heb ik zo'n hekel aan. Maar de manier zoals in deze film vind ik ook niet zo best. Het lijkt net of de één een vuur aansteekt, die een ander dan vervolgens meteen weer blust. Dat schiet niet echt op en na een half uur wordt het soms dan ook wel wat saai. Het is dat ze er nog wat romantiek in gooien, zodat het einde nog te halen valt. Maar toch zijn ze er erg spaarzaam mee. Het begin wordt al afgeraffeld, ook zo'n scène als die jongen die een bos bloemen geeft, en dat Kerstgedeelte, daar hadden ze wat meer tijd voor kunnen uittrekken. Wat dat betreft schakelen ze al veel te snel over op het maken van het gerecht en daar draait het dan ook hoofdzakelijk om maar het uiteindelijke resultaat duurt eigenlijk veel te lang. Wat zij-verhaaltjes was beter geweest.

Sterk wisselende film, dan weer leuk, dan weer zielig. De taal- en cultuurbotsingen zijn grappig, ook het gedeelte met de keurmeester is geinig. De film had wat leuker kunnen worden maar het verhaal zelf is ook wel een beetje van rommel maar wat aan. De film wordt dan ook vooral gered door de acteurs. 4.0.

avatar van blurp194
De magie van een kom soep.

Wel wat melancholisch, om Brittany hier te zien spelen met haar makkelijke en vrolijke lach, die lach die nooit verder dan een paar tellen weg lijkt. Zelfs in de meest dramatische scenes. Jammer.

De film is misschien niet heel sterk, het verhaal wat aan de flauwe kant en de herhaling van 'ik versta je niet' komt net iets te vaak langs. Maar toch is het een fijn positief verhaal, zo voorspelbaar als wat natuurlijk maar dat heeft ook z'n goeie kanten weer. Wel jammer van het einde, dat doet echt af aan de kracht van de hele lost-in-translation van het sprookje.

En wat je ook van de acteerprestaties van Brittany denken kan, de film drijft wel op haar. Alle eer.

avatar van Marvinleeaday
Echt een heerlijke film, kabbelt rustig met een lach en een traan naar het einde. Ik heb er van genoten.

avatar van Baboesjka
Een vermakelijk verhaal, Brittany Murphy komt lief en aandoenlijk over (blijft tragisch dat ze er niet meer is) en leuk om wat van de Japanse cultuur te zien. Veel diepgang heeft de film niet en de acteerprestaties zijn niet slecht, maar ook niet geweldig, maar dat vind ik niet zo storend bij deze film. Het is wat mij betreft gewoon een charmante, luchtige film die makkelijk wegkijkt. Hartverwarmend. 3,5*

avatar van Brabants
Glansrijke rol voor wijlen Brittany Murphy in een prachtig plaatje wat qua regie prachtig is neergezet. Heb de film al eerder gezien en doet jaren later nog meer verrassen dan destijds.